امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1396 - 13:26
دلنوشته ای از مدیر آموزش و پرورش دشتستان

اتحاد خبر_سید حسن لواسانی فرد:امروز ۳۰ بهمن چهارسال خدمت ناقابلم در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان می گذرد به لطف خدا و حمایت همکاران و همباوران گرانمایه به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده رسیده ایم و به یقین اولویت‌هایی هم معطل مانده که یا از دست این حقیر ساخته نیست و یا واقعا به خاطر مشکلات ساختاری موجود لاینحل باقی مانده است...

اتحاد خبر:امروز ۳۰ بهمن چهارسال خدمت ناقابلم در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان می گذرد به لطف خدا و حمایت همکاران و همباوران گرانمایه به بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده رسیده ایم و به یقین اولویت‌هایی هم معطل مانده که یا از دست این حقیر ساخته نیست و یا واقعا به خاطر مشکلات ساختاری موجود لاینحل باقی مانده است.




در این فراز برآنم تا ضمن مروری کوتاه براین چهار ساله خدمت،  مواردی چند از اولویت های بر زمین مانده را با همکاران عزیزم و افکار عمومی در میان بگذارم.
با یک نگاه اجمالی به گذشته، آنچه شاهد آن بوده اید و از دست ما برآمد تحرک زایدالوصفی بود که با بسیج تمام امکانات و عزم مثال زدنی شما اولویت‌هایی ارزشمند یکی پس از دیگری به منصه ظهور رسید ،نظم و نشاط و انضباط فکری و انسجام نیروی انسانی در کمترین موعد حاصل شد و با تغییرات مدیریتی و تزریق نیروهای جدید و باانگیزه مجموعه مدیریت جان تازه ای گرفت.
وعده هایی که دادیم به حول و قوه الهی یکی پس از دیگری محقق شدند، دانشگاه فرهنگیان دشتستان در همان سال اول احیا شد و امروز در سه رشته تحصیلی به عنوان بخشی از پردیس فرهنگیان بوشهر به کار خود ادامه می دهد .
درمانگاه فرهنگیان دشتستان نه تنها به بدنه صاحب اصلیش برگشت که به همت حوزه معاونت پشتیبانی و خیرین نیک اندیش از حدود ۴۰۰ متر به ۱۴۰۰ متر در دوطبقه مدرن توسعه یافته و انشاءالله بزودی با بخش های مختلف درمانی و خدماتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
امروز یکی از زیباترین مرکز رفاهی و فروشگاه بزرگ تعاونی فرهنگیان را داریم که به ارائه خدمات مشغول هستند .بی تردید جایگاه نخست کسب رتبه های زیر هزار و قبولی دانشگاه در استان بوشهر متعلق به دشتستان عزیز است،  جایگاه ما در بسیاری از علوم و فناوری،  مانند نانو تکنولوژی، المپیاد ها،  جشنواره خوارزمی،  نجوم،  جشنواره جابر ابن حیان و مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و آزمونهای فنی و حرفه‌ای در کشور نیز مثال زدنی است.
امروز با افتخار اعلام می کنیم همکاران ما در مسابقه ای در سطح استان یا کشور نیست که شرکت کنند و جایگاهی کمتر از اول،  دوم و یا سوم را کسب کنند .پزوهشسرای متقین برازجان با کارنامه درخشان ظرف سه سال گذشته در سطح کشور جزو مراکز برتر بوده که گاهی از پزوهشسراهای تهران نیز پیش افتاده است.کانون بازنشستگان ما با کادر جدید و پرانگیزه منشأ خدمات بایسته گشته و مجمع خیرین مدرسه ساز ما در سطح استان اولین است ( از حیث تشکیل و ثبت واخذ مجوز) .شورای آموزش و پرورش ما به مدت سه سال در سطح استان اول شده است /رتبه آموزشی ما که در جایگاه ششم استان بوده در بسیاری از رشته ها به جایگاه نخست و حداقل تا سوم ارتقا یافته است و میانگین نمره معدل دانش آموزان ما تا ۱/۷۰ صدم رشد پیدا کرده است.اگر سری به اردوگاه دانش آموزی ما بزنید ( شهید کشتکار) متوجه تحول اساسی در همه شئون آن می شوید . چهار هکتار زمین در مرغوب ترین نقطه کشاورزی شهرستان ( حدفاصل حسن آباد تا بنداروز) که بیش از ۳۸ سال در تصرف متعرضین بوده با همت کارشناسی حقوقی و پیگیری های مداوم آزاد شده و در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار گرفته است .... اما اکنون! .
اکنون مائیم و کلی برنامه‌های بر زمین مانده که یادرپیچ و خم های اداری معطل مانده یا بر اثر نبود بودجه کافی و عدم توجه مراکز مهم و تاثیرگذار استان و شهرستان  به محاق آرزو می رود که در این مجال نمونه هایی از آن را ذکر می کنم و دست تک تک همشهریان،  هم باوران،  دشتستانی های مقیم هرنقطه از این آب و خاک بخصوص پایتخت نشین را به یاری می فشرم تا با عزمی سترگ یاری گر ما در تحقق خواسته های قابل وصول در حوزه آموزش و پرورش باشند.اما اکنون!
 
۱ - اگر یاری شویم! چهار هکتار زمینی که اشاره کردم را به مدرسه طبیعت تبدیل می کنیم و در کشور جزو ۵ الی ۶ نقطه خواهیم شد که دانش آموزان آن درمحیطی کاملأ طبیعی با آموزه های زندگی آشنا خواهند شد ( که بصورت اردوگاهی دانش‌آموزان به آنجا خواهند رفت)
۲- اگر یاری شویم بهترین مرکز رفاهی را با بهترین شرایط درآمد زایی در محل آموزش و پرورش قدیم خواهیم ساخت،  فضایی که تخریبی است و شهرداری محترم گوشه چشمی عجیب به آن دارد .
۳- استخر دانش آموزی ما واقع در شهرک شهید بهشتی سال هاست منتظر اعتبار است تا تکمیل شود،  فضایی که حدود ۴۰ درصد از کار آن شده و در صورت تامین اعتبار می تواند علاوه بر ایجاد تفریحات سالم منبع ارزشمند درآمد باشد .
۴ - داشتن فضایی به عنوان مهمانسرا در شیراز از آرزوهای دیرین همکاران ما بوده و هست! بهره مند شدن از چنین فضایی بیش از هرچیز به عزم راسخ همه همکاران عزیزم بستگی دارد تا کنون دوبار برای این مهم اقدام نموده ایم ولی حمایت آن چنانی نشده و از میانه راه ناامید شده ایم! واقعیت امر این است که نیاز به مشارکت همکاران به صورت سهامی می باشد.

اما کلام آخر
بر عهد خود با شما استوارم،  گرچه ناملایمات زیادی در این مدت به بنده و مجموعه همکاران،  بخصوص معاونین و کارشناسان عزیز و صد البته مدیران مدارس وارد شده اما ذره ای تردید ندارم که افتخار خدمتگزاری به شما اگر مال ومنالی ندارد! اشتیاقی صدافزون دارد که به هيچ چيز ديگر قابل تعویض نیست
همواره از این که شرایط مالی و بضاعت کم اداری اجازه نمی داد به موقع پاسخگوی نیازهای همکاران باشیم شرمنده شدم! از مطالبات انباشته همکاران،  از کمبود نیروی انسانی،  نبود تجهیزات کافی،  از اینکه در شرایط سخت مالی مجبور به مطالبه پول از مردم هستیم! از عدم حضور به موقع در مراسمات شادی و غمتان،  از اینکه برای اشتغال فرزندان تان راه بازی در پیش نیست! و از این که در رفع مشکلات رفاهی و معیشتی تان توان کافی نداریم واقعا شرمنده ام و از صمیم قلب پوزش می خواهم

اما بدانید واقعا خود حقیر نیز فاصله چندانی با شما ندارم،  مطمئن باشید ابدا به حقوق تان،  به وظیفه ای که در اختیارم گذاشتید، به اموالی که امانتم دادیدخیانتی نکرده ام  و همواره سعی کرده ام  به آبرویی که از  شما گرفته ام خدشه ای وارد نکنم
با اینکه در دوسه قسمت مثل درمانگاه،  مجمع خیرین مدرسه ساز و...مسئولیت مضاعف دارم اما ریالی حقوق دریافت نکرده و با کمال میل به خدمتگزاری ادامه می‌دهم و از خداوند رحمان و الرحيم عاجزانه مسألت می کنم قبول کند و مرا نزد شما در دنیا و آخرت شرمنده نسازد!

 


والسلام علیکم و رحمت الله و برکاه

سید حسن لواسانی فرد/اسفند ۱۳۹۶



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/12/06 - 22:02
1
2
درود بر لواسانی بزرگ ، واقعا کاری که کارشناس حقوقی شما در بازپس گیری زمین یاد شده انجام داده جای تقدیر ویژه دارد چراکه جدا از ارزش مالی ارزش فرهنگی زیادی دارد و می تواند به تنها مدرسه طبیعت استان تبدیل شود به غیر از کار مذکور و تا آنجایی که بنده به عنوان یک فرهنگی اطلاع دارم کارشناس حقوقی شما در گرفتن مجوز درمانگاه نیز تلاش شبانه روزی داشته و همچنین در ثبت مجمع خیرین مدرسه ساز به عنوان تنها مجمع به ثبت رسیده استان نیز کمک های شایانی کرده که جای تقدیر ویژه دارد قابل ذکر است این گوشه ای از تلاش های کارشناس حقوقی شماست و به نظر من شما بهتر است زحمات کارشناس حقوقی را بیشتر ببینید.
1396/12/06 - 07:53
1
2
جناب آقای لواسانی سلام، مواردی را که برشمردید کارهای بسیار بزرگی است که در دوران 4 ساله شما صورت گرفته است و واقعا جا دارد از افرادی که به صورت ویژه شما را در رسیدن به این اهداف همیاری نموده اند تقدیر شود به عنوان مثال معاون پشتیبانی شما واقعا خستگی ناپذیر فعالیت می کند ،شب و روز نمی شناسد واقعا درمانگاه فرهنگیان کاری بوده کارستان که تا سالهای سال برای شما و تیم همراهتان خدا بیامرزی میدهند ولی شما خیلی گذارا از اسم وی گذشته اید.
1396/12/05 - 11:52
0
5
جناب لواسانی اگر قرار است همه این امکانات را خیرین و فرهنگیان تأمین کنند پس دولت تدبیر و امید شما در این مملکت چه کاره است ؟
1396/12/05 - 10:23
1
1
درود....همیشه شاهدحضور بی چشمداشت شما وهمراهی وهمدردی با مردم بوده ایم دل شما ازجنس مردم بوده وهست اینکه درزمینه ی کاری نشود همه روراضی نگه داشت که یک امرکاملا بدیهی ست
1396/12/05 - 08:13
0
1
با سلام واحترام ضمن تشکر از زحمات چهار ساله شما توجه آنجناب را به نکاتی چند معطوف میدارم : ۱ _ در مورد در مانگاه فرهنگیان نیازمند توجه بیشتر در امر مدیریت و جذب پزشکان دلسوز و متخصص است و همچنین پیرامون امور مالی آن حرف و حدیث های زیادی مطرح است ۲_ در مورد پی گیری اراضی حسن آباد دستتان درد نکند یادم هست استارت آن توسط آقای حاج عبدالکریم سیاسی نژاد در زمان ریاست جناب حاج حسین بختیاری آزاد خورد و بعد آن دو بزرگوار مسئله راکد ماند ۳ _ هزینه خرید خانه در شیراز را صرف امور زیر بنایی در حوزه تحت پوشش خودتان کنید طوری که طیف وسیعتری منتفع شوند و ثابت شده که استفاده کنندگان از این امکانات تعداد معدودی افراد خاص هستند حالادر تهرانبرای کل استان تا حدودی توجیه داشت . ۴ _ کمکهای خیرین را صرف اموری کنید که امان تهیه بودجه از طریق دولت فراهم نمی باشد ۵ _ روی مسائل آموزش که ریشه و اصل در آموزش و پرورش به حساب می‌آید توجه بیشتری شود ۶ _ مدارس غیر دولتی به حال خود رها شده اند و در مسائل آموزش و امتحانات نظارت دقیقی نمیشود ۷ _ برای چهار هکتار حسن آباد ایده های سایرین را نیز بخواهید ۸ - برای استفاده مطلوب از جای مدرسه راهنمایی حسن آباد هم که کنار جاده است ایده های همکاران فرهنگی و بازنشسته ها را بخواهید و فکری برای آن بکنید . از خدای متعال برای جنابعالی و مجموعه تحت مدیریتتان سلامتی و موفقیت طلب میکنم .
1396/12/04 - 21:07
2
3
جناب لواسانی!بهتره برید بین مردم تا ببینید از زمانی که شما آمدید تا امروز مردم چقدر از شما رضایت دارند؟ ما که چیز قابل توجهی از شما ندیدیم... البته به جز دوره تبلیغات ریاست جمهوری!!!
1396/12/04 - 18:48
1
2
تشکر از زحمات جناب لواسانی عزیز .امیدوارم فرمانداری شهرستان اهتمام بیشتری برای تخصیص بودجه برای تکمیل طرحها بویژه استخر دانش آموزی برازجان که در حال تخریب هست بگذارند ضمنا نکته ای که همیشه بوده و هست مرکز استان همیشه موانع زیادی برای رشد و توسعه امکانات در برازجان ایجاد کرده است که این مسئله همیشگی بوده و توهم هم نیست.
1396/12/04 - 17:13
5
1
آقای لواسانی عزیز قطعا می دانید که موفقیت شما و همکارانتان به دلیل تلاشهای ارزنده خودتان و همکاران اداری و آموزشی است. اما بی انصافی محض است که سخنی از حمایت های بی نظیر فرماندار فرهنگی و باسوادمون دکتر زارع به میان نیاید.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 10 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...