کد خبر: 93250 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1396 - 08:46
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
مهم‌ترین معضل جنوب استان بوشهر تأثیرات صنعت بر سلامت مردم است

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین معضل شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه تأثیرات صنعت بر زندگی مردم است.

اتحاد خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین معضل شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه تأثیرات صنعت بر زندگی مردم است.


به گزارش مهر، سعید کشمیری عصر چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار داشت: ۲۵ درصد سلامت مردم در اختیار بهداشت و درمان است، ۲۵ درصد دیگر شامل بیماری‌های ژنتیکی و ناخواسته است و ۵۰ درصد باقی‌مانده در اختیار سایر نهادها و سازمان‌های دیگر است.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از هر چیز مهم‌ترین معضل شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه تأثیرات صنعت بر زندگی مردم است، حال‌آنکه در سایر شهرستان‌های استان بدین شدت و غلظت شاهد این پدیده نیستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تمرکز ما در این شهرستان‌ها باید روی اثرات صنعت بر زندگی و رفع مشکلات ناشی از وجود صنایع نفت و گاز بر سلامت مردم باشد.

 

جلوگیری از صدمات جبران‌ناپذیر صنعت

وی بیان داشت: در این راستا هر کاری که می‌تواند جلوی صدمات جبران‌ناپذیر صنعت بر زندگی مردم را بگیرد مانند تحقیقات و غیره را باید انجام دهیم.

کشمیری ابراز داشت: از کارکنان شبکه بهداشت و درمان، پرستاران و بهورزان که در این شهرستان به شکل شبانه‌روز در حال تلاش هستند تشکر می‌کنم هرچند ممکن است عامه مردم از خدمات دقیق و مهم این عزیزان مطلع نباشند؛ خدماتی که نتیجه آن‌یکی دو دهه آینده خود را نشان خواهد داد.

وی اظهار داشت: از مهندس محمد بازیاری رییس سابق شبکه بهداشت و درمان کنگان که ماه‌ها در این شهرستان زحمات فراوانی را کشیدند تشکر می‌کنم؛ وی تحول بزرگی را در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد کردند.

 

معارفه مدیر جدید شبکه کنگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: منتظر شنیدن خبرهای بهتری از این شهرستان هستیم؛ از دکتر حسن حیدری که در این فاصله قبول زحمت کرد نیز قدردانی می‌کنم؛ وی باوجود وظیفه بسیار سنگین، علمی و فنی که در بیمارستان داشتند، مسئولیت مهم شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان را نیز پذیرفتند، دکتر حیدری انسانی بسیار خوب، باانگیزه و پرانرژی می‌باشند و ما از وجود وی انرژی می‌گیریم.

کشمیری عنوان کرد: یکی از بهترین خصوصیات دکتر حیدری تعاملات بین بخشی با سایر سازمان‌ها و نهادها است، ما باید روند این تعاملات را افزایش دهیم تا بتوانیم به هدف غایی مقوله سلامت در منطقه دست پیدا کنیم.

 

وی تصریح کرد: جوکار از نیروهای قدیمی و باتجربه شهرستان است که امروز وی را به‌عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان منصوب می‌کنیم.

 

در این آیین خلیل جوکار به‌عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان معارفه شد.

مراسم معارفه سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با حضور رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، فرماندار، رییس شورای اسلامی شهر و شهرستان و دیگر مسئولین محلی برگزار شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/93250