کد خبر: 92882 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 بهمن 1396 - 10:45
شهردار برازجان در گفتگو با اتحاد خبر:
روز معارفه به من گفتند ریسک بزرگی کرده ای و ممکن است بسوزی/ شهرداری از خود مردم است

اتحاد خبر: شهردار برازجان با اشاره به وضعیت مبلمان شهری برازجان گفت: در بحث مبلمان شهری هنوز ابتدای راه هستیم ولی برای یکی دو سال آینده یک افق روشن ترسیم کرده ایم که بتوانیم از این حالت ابتدایی بیرون بیاییم. به گزارش اتحاد خبر؛ محمدحسن محمدی اظهار داشت: ما راه برگشت را بسته ایم و این مسیری است که مردم می خواهند، اگر کسی به غیر از من نیز...

اتحاد خبر: شهردار برازجان با اشاره به وضعیت مبلمان شهری برازجان گفت: در بحث مبلمان شهری هنوز ابتدای راه هستیم ولی برای یکی دو سال آینده یک افق روشن ترسیم کرده ایم که بتوانیم از این حالت ابتدایی بیرون بیاییم. به گزارش اتحاد خبر؛ محمدحسن محمدی اظهار داشت: ما راه برگشت را بسته ایم و این مسیری است که مردم می خواهند، اگر کسی به غیر از من نیز در این جایگاه باشد این راه را ادامه خواهد داد.



وی ضمن تشکر از محمدرضا کوهکن، رییس اداره فرهنگی شهرداری گفت: آقای کوهکن بسیار فعالانه و با انگیزه بالا در حوزه کاری خود تلاش نموده و در جاهایی که به انجام فعالیت های فرهنگی نیاز است این کار را انجام می دهند.

محمدی ادامه داد: در دوره ی قبل شورای شهر بهم ریختگی زیادی وجود داشت به دلیل انکه از آن دوره من هشتمین شهرداری بودم که روی کار آمد و اینکه حتی پرسنل اداره به چشم دیگری به این جایگاه نگاه می کردند. من نیز فرصت رصد کردن بیرون مجموعه را نداشتم. حتی روز معارفه به من گفتند ریسک بزرگی کرده ای و ممکن است بسوزی که من به این موضوع اعتقادی نداشتم.

شهردار برازجان ضمن اشاره به ارزش و جایگاه رسانه ها اذعان داشت: دوستان و یا رسانه هایی هستند که اقدامات و فعالیت آنان آماتور و غیرحرفه ای است. انتشار برخی اخبار سبب می شود که چهره و دورنمای این شهر بد معرفی شود که این وجهه خوبی ندارد.

وی ابراز داشت: شهرداری ها موسسات عام المنفعه غیرانتقاعی هستند و خود شهرداری دخل و خرج خود را تامین می کند و همچنین بیشترین روزمرگی مردم و هجمه جامعه نیز به شهرداری برمی گردد. یکی از دلایل و بزرگ ترین دلیل آن این است که شهرداری از خود مردم است و مردم حس می کنند که شهرداری با آنها عجین شده است و فلسفه و ساختار شهرداری ها همه جا همینطور است.

محمدی در خصوص پرسنل مازاد که از شهرداری حقوق می گیرند اما کار نمی کنند گفت: تعداد این نیروها زیاد نیست و جز موارد خاص هستند. اخذ تصمیم صحیح در ارتباط با این کارمندان کمی دشوار است اما تلاش می کنیم که بهترین راه حل را در مورد آنها یافته و به کار ببندیم.

وی اضافه کرد: افرادی که کار نمی کنند اما حقوق دریافت می کنند 4 یا پنج نفر هستند.

شهردار برازجان مظرح کرد: بافت غیررسمی و منازل خارج از محدوده شهر همانطور که از نام آن برمی آید مربوط به حوزه مسکن و شهرسازی است. هر چند این منازل ساخته شده در حریم شهر است اما سازمان های دیگری باید پاسخگوی وضعیت به وجود آمده باشند.

وی در پاسخ به ادامه روند تخریب این منازل که سال گذشته اجرا شد، گفت: به هر حال آن محدوده شکل گرفته است و به شهرداری هم ارتباط دارد و شهرداری نیز خدمات خود را ارائه می دهد، که در این حوزه برق و آب و دیگر خدمات تعلق گرفته است. البته شاید کسی پیدا شود و در محدوده شهر نیز بدون گرفتن پروانه کار، ساخت و ساز انجام دهد. بنابراین یک مشکل کلی است که بحث برازجان تنها نیست و در کل کشور این موضوع وجود دارد و مدیریت کلان استان باید در خصوص آن تصمیم گیری نماید.

محمدی در ارتباط با سکونتگاه های غیررسمی خاطرنشان کرد: دولت برنامه هایی دارد که متولیان امر مانند فرمانداری آن را اجرا خواهند کرد.

وی در خصوص پروژه زیباسازی روبروی شهرداری اظهار داشت: در این محل یک سری داربست ها وجود داشت و بنرهای تبریک و تسلیت و اطلاع رسانی نصب میشد که خوشایند نبود، با وجود این سازه دیگر این اتفاق نمی افتد و از این بنرها خبری نیست به علاوه یک نمای زشت داشت (وجود دره) که سازه جلو آن را گرفته است و ارتفاع آن نیز طوری نیست که منازل پشتی را تحت شعاع قرار بدهد و یا با حقوق شهروندی در تناقض باشد.

شهردار شهر برازجان افزود: آن مکان به یک میدانچه تبدیل می شود و تقریبا به این شکل کار کرده ایم که نمای بد سنگ فروشی ها، دره و زباله های درون آن را تحت شعاع قرار دهد که در مجموع محاسن این میدانچه که به شکل سنتی طراحی شده است از معایب آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه هر کاری ارزش خود را دارد، گفت: فعلا و در شرایط کنونی بهترین درآمدزایی برای ما کنترل مالی بوده است و ما الحمدلله در این مدت توانستیم وضعیت مالی و ساماندهی را به گونه ای انجام دهیم که از لحاظ درآمدی هیچ تفاوتی مابین سال 96 و 95 که شاید بگویید کمتر شده باشد صورت نگرفته است. این موضوع سبب ساماندهی صورت های باعث شد که از سال 93 تا 96 تمام اضافه کاری ها پرداخت شود و این بهترین دستاورد برای ما بوده است.

محمدحسن محمدی در توضیح پروژه های عمرانی سال 95-96 در برازجان، گفت: ما در سال جاری توانسته ایم کارهای خوبی را انجام دهیم. الحمدلله در حوزه عمرانی ساخت پل بسیج، احداث جاده سلامت، کارهای مبلمانی و اجرای آسفالت که در کل توانسته ایم رضایت اکثریت مردم و شهروندان را جلب نماییم.

وی در خصوص ساماندهی آرامگاه برازجان گفت: برای رسیدگی به وضعیت این مکان برنامه هایی داریم، خیابانی که از وسط آرامگاه می گذرد در طرح تفضیلی نیامده و در اصل جزو آرامگاه است و می تواند برای دفن استفاده بشود.

شهردار برازجان ضمن اشاره به تکمیل آرامستان جدید گفت: این آرامستان در مسیر برازجان به شیراز قرار گرفته شده و در بودجه سال 97 نیز برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است. آرامستان تقریبا آماده است و تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/92882