کد خبر: 92865 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 24 بهمن 1396 - 08:49
برانکو: كريمي از حمايت مطلق من برخوردار است
اتحاد خبر: برانكو ايوانكوويچ ناجي بزرگي براي تيمي بود كه هر روز بيش از پيش غرق در حاشيه و شكست بود.

اتحاد خبر: درست در همان روزهايي كه هواداران پرسپوليس نااميدانه ليگ را تماشا مي‌كردند، همان روزهايي كه درگيري حميدرضا سياسي و علي دايي منجر به حضور دو سرمربي در تمرينات سرخ‌پوشان شد، بسياري نگران بودند كه روزهاي پر از استرس و شكست پرسپوليس چه زماني به پايان مي‌رسد؟ شايد هيچ‌كس تصور نمي‌كرد روزي كه چندان دور نبود، اين تيم مقتدرانه در صدر جدول قرار بگيرد و براي تكرار قهرماني بجنگد.

 

به گزارش قانون؛ برانكو ايوانكوويچ ناجي بزرگي براي تيمي بود كه هر روز بيش از پيش غرق در حاشيه و شكست بود. او تيمي را ساخته كه فصل گذشته مقتدرانه قهرمان شد و در فصل جاري نيز با 16 امتياز بالاتر از تيم دوم به دنبال تكرار عنوان قهرماني است. گفت‌وگو با سرمربي كروات پرسپوليس فرصتي بود تا از وضعيت اين روزهاي سرخ‌پوشان بپرسيم. پرسپوليس امروز بايد در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برود؛ جدايي ناگهاني مهدي طارمي، نيمكت‌نشيني‌هاي محسن مسلمان و شايعات مربوط به قهر او در كنار افشاگري‌هاي علي كريمي بهانه‌اي بود تا با سرمربي موفق پرسپوليس گفت‌وگويي انجام بدهيم كه در ادامه مي‌خوانيد.


براي شروع گفت‌وگو مي‌خواهم از قهرماني مجدد پرسپوليس بپرسم؛بارها گفته‌ايد اين تيم هنوز قهرمان نشده اما بعيد است تيمي بتواند فاصله امتيازي با پرسپوليس را جبران كند.

ما به لحاظ تئوري هنوز قهرمان نشده‌ايم. در واقع گام بزرگي براي قهرماني برداشتيم ولي ممكن است اتفاقاتي رخ بدهد كه نتوانيم اين عنوان را كسب كنيم. بسيار خوشحالم كه موفق شديم به شكل خاصي قهرماني‌مان را حفظ كنيم زيرا حفظ اين عنوان مهم‌تر از دستيابي به آن است. در حال حاضر ترجيح مي‌دهم خوشحالي نكنم و زماني جشن خواهم گرفت كه جام را بالاي سر ببريم.

هميشه برايم سوال بوده كه يك مربي چگونه مي‌تواند قهرماني را تكرار كند؟ در واقع مي‌خواهم بدانم چگونه موفق شديد بازيكنان را دوباره تهييج كنيد كه براي قهرماني بجنگند؟ چگونه به آن‌ها انگيزه داديد؟

قبل از هرچيز بايد بگويم بسيار خوشحالم كه گروهي از بازيكنان را در اختيار دارم كه از كار كردن با آن‌ها لذت مي‌برم. خوشحال‌ترم كه دو سال پياپي توانسته‌ام با آن‌ها قهرمان شوم. درباره سوال شما نيز بايد بگويم كار كردن با اين بازيكنان سخت نيست و انگيزه دادن به آن‌ها كار دشواري نبود. بازيكنانم مي‌خواهند كار و پيشرفت كنند و به اهداف خود برسند. آن‌ها در هر مسابقه نسبت به مسابقه قبلي بهتر و قاطعانه‌تر بازي مي‌كنند.

در ليست آسيايي پرسپوليس بازيكناني هستند كه حتي تجربه بازي در ليگ برتر ايران را نيز ندارند؛ به عنوان مثال محمد امين اسدي يا آدام همتي مي‌توانند سرخ‌پوشان را در راه كسب عنوان بهتر در آسيا كمك كنند؟

در ليست پرسپوليس براي آسيا بازيكنان جديدي حضور دارند كه از تيم پايه‌ها به بزرگسالان اضافه شده‌اند. آن‌ها در كنار تيمي قرار مي‌گيرند كه صاحب تجربه هستند و البته عنوان قهرماني را نيز در كارنامه دارند. اين بازيكنان به تدريج رشد خواهند كرد، بايد به آن‌ها اجازه رشد بدهيم.

محسن مسلمان در روزهاي اخير پست‌هاي پرسپوليسي خود را حذف كرد. او نيمكت نشين شده و شايعاتي درباره قهر اين بازيكن وجود دارد. چه اتفاقي رخ داده كه مسلمان جاي خود را به بشار رسن داده است؟

او هيچ‌گونه خطايي انجام نداده؛بسيار خوشحالم كه با اين بازيكنان كار مي‌كنم. پرسپوليس باشگاه بزرگي است و گاهي به تغييرات نياز دارد. من اولويت را به بازيكنان ديگر داده‌ام و اين موضوع چيزي از ارزش‌هاي مسلمان كم نمي‌كند. هيچ اتفاق اندوه‌باري رخ نداده، مسلمان بازمي‌گردد و بازي‌اش را انجام مي‌دهد. او در پرسپوليس پيشرفت زيادي كرده و بازي‌هاي بسياري را براي اين تيم انجام داده است. مسلمان در حال حاضر نياز به استراحت دارد. او رقباي سرسختي در تيم دارد و با وجود آن‌ها موفق شده به مهره اصلي تيم تبديل شود؛ بنابراين در حال حاضر بايد كمي استراحت كند.

در روزهايي كه ماجراي جدايي علي اكبر طاهري از پرسپوليس مطرح شده بود گفته مي‌شد شما به باشگاه گفته‌ايد اگر طاهري برود، تمديد نخواهيد كرد. اما او رفت و شما قراردادتان را تمديد كرديد.

من هرگز چنين چيزي را به باشگاه نگفته بودم. طاهري شخص بسيار شريف و با افتخاري بود و باشگاه را با مديريت قوي و خوب خود اداره مي‌كرد. خيلي خوشحالم كه گرشاسبي نيز ادامه دهنده راه طاهري است. در حال حاضر پيرواني نيز به تيم ما ملحق شده و همه ما در حال رشد هستيم.

جدايي مهدي طارمي، سروش رفيعي و رامين رضاييان در دو سال اخير سبب شد بسياري از هواداران نگران تضعيف پرسپوليس شوند؛ اتفاقي كه در نهايت رخ نداد. از جدايي اين بازيكنان دلخوريد؟

طبيعي است كه هر بازيكني يك روز به تيم مي‌آيد و روز ديگر از اين تيم مي‌رود. به هيچ عنوان از دست اين بازيكنان دلخور نيستم، ضمن اينكه ما پيش‌بيني اين ماجرا را كرده بوديم و به همين دليل بشار رسن، سيامك نعمتي، شجاع خليل‌زاده و گادوين منشا را جذب كرديم. در واقع براي خروج تعدادي از بازيكنان‌مان آماده بوديم و مشكلي با آن نداشتيم.

بازيكنان با كيفيت زيادي در ليگ هستند كه آرزوي بازي در پرسپوليس را در سر دارند. به طور كلي يك بازيكن چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد كه بتواند توجه يك مربي را به خود جلب كند؟

خيلي ساده است؛ آن‌ها بايد كار كردن را دوست داشته باشند. تلاش و كوشش كنند و عشق به فوتبال داشته باشند. در كنار همه اين‌ها بايد عشق به كار كردن را به مربي نشان دهد.

به خاطر دارم در زمان درگيري شما و كارلوس كي‌روش بر سر مسائل مختلف، علي كريمي بارها از شما حمايت كرد و حتي كار به جايي رسيد كه كي‌روش از او خواست گول حرف‌هاي ديگران را نخورد. جادوگر در حال حاضر به شدت با عوامل فدراسيون و كي‌روش درگيري دارد و عليه آن‌ها افشاگري‌هايي انجام داده است. در شرايط فعلي قصد نداريد در اين باره اظهارنظر كنيد؟

علي كريمي بازيكن من بوده و هميشه عزيز و گرامي باقي خواهد ماند. زيباترين خاطرات را از او و نسل طلايي ايران دارم. نمي‌دانم ريشه مشكلات كجاست اما به طورحتم كريمي از حمايت مطلق من برخوردار است. تاكيد مي‌كنم كه نمي‌دانم ريشه مشكلات كجاست اما علي كريمي شخص محترم و با شخصيتي است. افتخار مي‌كنم كه او بازيكن من بوده و در حال حاضر نيز براي دوستي با او به خودم مي‌بالم.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/92865