کد خبر: 92763 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 بهمن 1396 - 13:26
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛
افتتاح طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات پایلوت 170 هکتاری آبپخش

اتحاد خبر: معاون وزیر جهاد کشاورزی از رشد 22 درصدی صادرات خرما تا پایان دی ماه سالجاری خبر داد. به گزارش اتحاد خبر؛ محمدعلی طهماسبی،صبح امروز در آیین افتتاح طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات،پایلوت 170 هکتاری آبپخش اظهار داشت: تا آخر دی ماه امسال ۱۷۱هزار و ۲۶۷ تن صادرات خرما داشتیم که به نسبت سال گذشته که این میزان ۱۳۹هزار و ۳۴۶تن بود ۲۲ درصد رشد...

اتحاد خبر: معاون وزیر جهاد کشاورزی از رشد 22 درصدی صادرات خرما تا پایان دی ماه سالجاری خبر داد.
به گزارش اتحاد خبر؛ محمدعلی طهماسبی،صبح امروز در آیین افتتاح طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات،پایلوت 170 هکتاری آبپخش اظهار داشت: تا آخر دی ماه امسال ۱۷۱هزار و ۲۶۷ تن صادرات خرما داشتیم که به نسبت سال گذشته که این میزان ۱۳۹هزار و ۳۴۶تن بود ۲۲ درصد رشد صادرات را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: تولید سالیانه خرما در جهان 7 میلیون تن و در ایران حدود 1 میلیون تن است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خشکسالی های اخیر اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر، اصلاح روش های آبیاری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و باید به سمت کاهش مصرف آب در زمینه کشاورزی گام برداریم.


طهماسبی تصریح کرد: اصلاح روش های آبیاری باعث افزایش بهره وری آب و تولید محصول می شود .
وی افزود: میانگین تولید خرما در هر هکتار 5 تن است که می توان با استفاده از روش های نوین کشاورزی و آبیاری این میزان را افزایش داد و یکی از کشاورزان نمونه کشور توانست با اجرای روش های نوین کشاورزی 35 تن خرما در هکتار برداشت نماید.




استاندار بوشهر: دولت تدبیر و امید به توسعه بخش کشاورزی و اصلاح روش های آبیاری اهتمام ویژه دارد
استاندار بوشهر گفت:توسعه بخش کشاورزی و اصلاح روش های آبیاری از سیاست های دولت تدبیر و امید است و دولت به حوزه های آب و کشاورزی اهتمام ویژه دارد.

 

عبدالکریم گراوند صبح امروز در مراسم افتتاح طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات<پایلوت 170 هکتاری آبپخش اظهار داشت: کاهش میزان بارش و خشکسالی های اخیر، مشکلات زیادی برای مردم بخصوص قشر زحمتکش کشاورزان ایجاد کرده که باید با مدیریت صحیح منابع آب، با خشکسالی ها مقابله کنیم.
وی افزود: اگر در مصرف آب صرفه جویی نکرده و مدیریت منابع را نکنیم با مشکلات فراوانی در جامعه روبرو خواهیم شد.
استاندار بوشهر تصریح کرد: کشور ایران از کشورهای خشک و کم باران محسوب می شود و لازم است برای استفاده بهینه از منابع آب، روش های نوین آبیاری را جایگزین روش های قدیمی و سنتی نمائیم.


دکتر گراوند ابراز داشت: سیاست دولت تدبیر و امید توسعه بخش کشاورزی و اصلاح روش های آبیاری است و ما در استان بوشهر تلاش می کنیم از همه ظرفیت ها برای این موضوع استفاده کنیم.


استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: شهرستان دشتستان از قطب های کشاورزی استان است و انشاءالله تلاش می کنیم در توسعه کشاورزی و اجرای طرح های آبیاری و غیره در این شهرستان اهتمام ویژه داشته باشیم.


 

فرماندار دشتستان: افزایش 160 درصدی راندمان آب با اصلاح روش های آبیاری در نخلستانها
فرماندار دشتستان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی های پی در پی، اصلاح روش های آبیاری در حوزه کشاورزی امری لازم و ضروری است.
 ارسلان زارع صبح امروز در مراسم افتتاح طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات پایلوت 170 هکتاری آبپخش اظهار داشت: کاهش میزان بارندگی و نزولات آسمانی باعث بروز مشکلاتی در حوزه آب و کشاورزی کشور شده و مردم شهرستان دشتستان نیز مشکلاتی در این حوزه داشته اند.
وی افزود: بهره وری صحیح و اصولی از منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد چون تنها راه مقابله با کم آبی و بحران آب، اصلاح الگوی مصرف آب در حوزه کشاورزی و آب شرب است.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: اصلاح روش های آبیاری در حوزه کشاورزی، محسنات فراوانی دارد و علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، باعث افزایش بهره وری از آب نیز می شود.
زارع ابراز داشت: با اجرا و شروع بکار طرح اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در آبپخش شاهد افزایش 160 درصدی راندمان آب در این بخش خواهیم بود.
وی با اشاره به تلاشهای استاندار سابق بوشهر برای اجرای این طرح اظهار داشت: دکتر سالاری استاندار سابق بوشهر اهتمام خاصی به اجرای این طرح داشت و تلاش فراوانی برای اجرای این طرح در سطح شهرستان نمود که جا دارد از وی قدردانی کنم.
زارع افزود: انصافا جناب سعادت نماینده محترم مردم شریف دشتستان در مجلس و  جناب دکتر گراوند استاندار محترم بوشهر نیز از بدو آغاز بکار خود، توجه خاصی به بخش کشاورزی خصوصا اجرای این طرح داشته اند  که از این عزیزان نیز تشکر و قدردانی می نمایم.

 





لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/92763