امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 11 بهمن 1396 - 22:21
رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر:

اتحاد خبر: نشست خبری رییس دانشگاه خلیج فارس با اصحاب رسانه به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه خلیج فارس صبح چهارشنبه 11 بهمن ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، عبدالمجید مصلح، رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: آموزشکده خلیج فارس از سال 1368 تحت ...

اتحاد خبر_زهره عرب: نشست خبری رییس دانشگاه خلیج فارس با اصحاب رسانه به مناسبت بیست و پنجمین سال تاسیس دانشگاه خلیج فارس صبح چهارشنبه 11 بهمن ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، عبدالمجید مصلح، رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: آموزشکده خلیج فارس از سال 1368 تحت نظر دانشگاه شیراز و با هدف راه اندازی دوره های کاردانی فنی در بوشهر در حال ساخت بود، در زمان تکمیل پیشنهاد استفاده از این آموزشکده به عنوان دانشگاه بوشهر از طرف وزارت علوم و استانداری بوشهر مطرح گردید.

وی ادامه داد: در سال 1370 و در سفر رهبری به بوشهر با حمایت ایشان مقرر شد که آموزشکده به عنوان دانشگاه بوشهر تاسیس و مورد بهره برداری قرار بگیرد. در مهر ماه سال 1371 این دانشگاه با پذیرش 69 دانشجو در دو رشته مکانیک و عمران به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد و در 24 بهمن همان سال نیز افتتاح رسمی گردید.

جشن 25 سالگی دانشگاه خلیج فارس 24 بهمن ماه برگزار می شود

مصلح ضمن تشکر از زحمات همه کسانی که در این 25 سال در کنار دانشگاه بوده اند، گفت: تلاش همگی این عزیزان باعث شد امروز این دانشگاه با اعتبار و تراز بین المللی فعالیت نماید. به مناسبت 25 سالگی دانشگاه خلیج فارس جشنواره ای در 24 بهمن امسال برگزار خواهد شد که این جشنواره مروری بر فعالیت های دانشگاه و بازبینی فرصت های پیش رو و طراحی گام های توسعه برای آینده دانشگاه می باشد.

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: علاوه بر این هدف ما این است که بتوانیم دانش آموختگان دانشگاه را شناسایی کرده و آنها را در قالب یک انجمن به عنوان یک سرمایه ارزشمند برای دانشگاه سازماندهی نماییم.

وی با اشاره به اینکه این گردهمایی می تواند در راستای هم افزایی دانشگاه نقش موثری داشته باشد، گفت: تمامی استانداران سابق از سال 1368 به بعد و همه روسای سابق دانشگاه را دعوت نموده ایم. همچنین به دنبال دعوت از وزرای علوم گذشته که در این 25 سال تلاش و همکاری موثری با ما داشته اند هستیم.

عبدالمجید مصلح عنوان کرد: هر پنج سال یک دانشکده در دانشگاه خلیج فارس تاسیس شده و به طور متوسط 3/6 رشته راه اندازی شده است. سالانه 9/3 نفر عضو هیئت علمی استخدام گردیده و به طور متوسط 1/8 نفر ارتقاء مرتبه داشته ایم.

وی اضافه کرد: هر سال به طور متوسط 108 مقاله توسط هیئت علمی دانشگاه تولید شده است.

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: به طور میانگین هر سال 2288 مترمربع فضای آموزشی، 372 مترمربع فضای پژوهشی، 92 مترمربع فضای فرهنگی، 1916 مترمربع فضای خوابگاهی، 1044 مترمربع فضای اداری و پشتیبانی و 104 مترمربع فضای ورزشی احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر -مهر ماه سال جاری-  2175 نفر پذیرش دانشجو داشته ایم و تعداد کل دانشجو که در سال اول تاسیس دانشگاه 69 نفر بود اکنون به 6297 دانشجو رسیده است.

نسبت دانشجویان روزانه به کل دانشجویان 7 درصد است

مصلح در ارتباط با شاخص تعداد دانشجوی روزانه، گفت: در حال حاضر به طور تقریبی نسبت دانشجویان روزانه به کل دانشجویان 7 درصد است، یعنی هفت درصد دانشجویان استان بوشهر در دوره های روزانه بدون شهریه تحصیل می کنند در حالی که متوسط شاخص کشوری 12 درصد است. 

وی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای بالا بردن نرخ شاخص دانشجویان روزانه هستیم، افزود: در واقع 93 درصد دانشجویان استان بوشهر با هزینه خود درس می خوانند.


اجرای برنامه هایی برای افزایش دانشجو در دانشکده کشاورزی برازجان

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در خصوص وضعیت دانشکده کشاورزی برازجان عنوان کرد: این دانشکده تنها دانشکده تخصصی ما در حوزه کشاورزی در استان بوشهر است. متاسفانه رشد رشته های کشاورزی در کشور به طور بسیار نامتوازنی اتفاق افتاده و وضعیت پذیرش و یا جذب دانشجو در همه دانشگاه های کشور در حوزه کشاورزی با چالش مواجه است. دانشکده کشاورزی برازجان نیز طی سالهای اخیر شدیدا با کاهش دانشجو مواجه بوده است.

مصلح اضافه کرد: به همین دلیل و برای مواجهه با این معضل برنامه های جدیدی را عمدتا با محور کارآفرینی آغاز کرده ایم و امیدواریم در سال تحصیلی جدید افزایش دانشجو داشته باشیم.

وی ضمن تشریح برخی برنامه های طراحی شده برای توسعه این دانشکده گفت: دانشکده کشاورزی برازجان در حوزه کشت گیاهان دارویی وارد شده، در زمینه تولید عسل به صورت ارگانیک همراه با تحقیقات که کارهای مطالعاتی و تولیدی انجام شده و امسال این برنامه ها توسعه می یابد. همچنین کشت بافت خرما و محصولات دیگر را آغاز کرده ایم. در حوزه تحقیقات و تولید محصولات خارج از فصل مانند گوجه نیز ورود کرده ایم و به دنبال دستیابی به تکنیکبومی سازی بذر گوجه در استان هستیم.

ساختمان دانشکده فنی مهندسی جم احداث می شود

عبدالمجید مصلح در خصوص دانشکده فنی و مهندسی جم اظهار داشت: ما دو دانشکده شهرستانی داریم، یکی دانشکده کشاورزی در برازجان و دیگری دانشکده فنی و مهندسی جم که این دانشکده جزء تعهدات وزارت نفت بوده است که بنا بر شرایط مالی این تعهد انجام نشد و در حال حاضر دانشکده فاقد هرگونه زیرساخت مربوط به خود است.

وی ادامه داد: دانشگاه از لحاظ آموزشی شرایط بسیار خوبی دارد اما جهت تخلیه ساختمان ما را تحت فشار قرار می دهند. اخیرا با پیگیری نماینده محترم کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین با کمک و اعتبار فرمانداری جم مقرر گردیده ساختمان دانشکده فنی مهندسی جم احداث شود.

در زمینه ارتباط با صنعت رشد خوبی داشته ایم

مصلح با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: تعداد طرح های پژوهشی ما با صنعت در سال 92 هشت مورد و در سال تحصیلی 95-96 سی و پنج مورد بوده است. در سال 91-92 میزان قرارداد ارتباط با صنعت دانشگاه خلیج فارس بوشهر یک میلیارد و 750 میلیون بوده است که این مقدار در سال 95-96 به حدود 3 میلیارد و 500 میلیون رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ارتباط با صنعت رشد خوبی داشته ایم، اظهار داشت: در این بخش برنامه ریزی هایی انجام داده ایم. راه اندازی مرکز کارآفرینی و نوآوری، و پژوهشکده خلیج فارس از این برنامه هاست. امیدواریم با این روند خوب بتوانیم با نرخ مناسبی پیشرفت کنیم.

دانشگاه خلیج فارس به عنوان پایلوت دانشگاه کارآفرین

عبدالمجید مصلح، رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه خلیج فارس در حوزه کارآفرینی به عنوان پایلوت دانشگاه کارآفرین موردنظر است، البته این موضوع هنوز نهایی نشده اما این رویکرد مثبت به دانشگاه وجود دارد. صرف نظر از این موضوع ما برنامه های ویژه ای برای رفتن به سمت رویکرد کارآفرینی و نسل سوم داریم.

وی خبر داد: در مرکز رشد دانشگاه خلیج فارس شرکت های دانشگاهی، آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی مستقر خواهند شد و مدل های علمی که اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و کل زنجیره آموزشی را در دانشگاه شکل دهد. ما در مرکز کارآفرینی و نوآوری حدود 22 هسته نوآور داریم که در حال شرکت شدن هستند و بعضی از آنها هم شرکت شده اند. به طور کلی جهت گیری ما این است که دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در قالب شرکت هایی که خودشان تشکیل می دهند وارد بازار کار بشوند. رویکرد ما برای رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین روند خوبی است که امیدواریم با این روند بتوانیم مجوز دانشکده کسب و کار را اخذ نماییم.

رونمایی از محصولات نوآورانه دانشگاه خلیج فارس

مصلح در خصوص برنامه های آینده برای توسعه دانشگاه خلیج فارس گفت: از جمله پروژه هایی که در سالگرد تاسیس دانشگاه افتتاح می شوند، مرکز کارآفرینی و نوآوری، مرکز کارآفرینی اجتماعی که فضایی برای تشکل های اجتماعی-فرهنگی و انجمن های علمی دانشگاه است، ساختمان دانشکده کشاورزی، مرکز پژوهش نفت و گاز و همچنین آزمایشگاه مرکزی. علاوه بر این به همین مناسبت رونمایی از محصولات نوآورانه دانشگاه را خواهیم داشت.

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: سرود دانشگاه برای اولین بار تدوین و ساخته شده است که ان شالله در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه اجرا خواهد شد.

توسعه و اجرای دهکده دانایی بوشهر در منطقه پیرامونی دانشگاه خلیج فارس

وی ضمن تاکید بر لزوم بازبینی و به روزرسانی طرح جامع دانشگاه، گفت: هدفمان این است که منطقه بهمنی را تحت عنوان دهکده دانایی بوشهر مطرح نماییم. در واقع در منطقه پیرامونی با توسعه شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه کانونی را تحت عنوان دهکده دانایی بوشهر توسعه داده و اجرا نماییم. 

مصلح افزود: این ایده یک فرآیند بلندمدت و نسبی است که امیدواریم بتوانیم این کانون را به عنوان یکی از مناطق پنجگانه ویژه علم و فناوری کشور مطرح نماییم.

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در تشریح فعالیت های دانشگاه در حوزه بین الملل گفت: ما حدودا 10 تفاهم نامه با دانشگاه های بین المللی امضا کرده ایم که عمده این تفاهم نامه ها مربوط به سال 96 است. همچنین دوره های مشترک بین المللی با کشور اتریش و یک دوره ایران شناسی که برای اولین بار و از 27 بهمن ماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می شود و برنامه داریم که این دوره ها را برای سایر کشورها نیز برگزار نماییم.

پذیرش دانشجوی خارجی تحت عنوان بورس خلیج فارس

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال آینده دانشجوی خارجی خواهیم داشت، گفت: از سال آینده تحت عنوان بورس خلیج فارس از هر نقطه از جهان با احراز شرایط علمی پذیرش دانشجو خواهیم داشت که افراد پس از درخواست دادن و از طریق احراز شرایط علمی انتخاب می شوند.

عبدالمجید مصلح تاکید کرد: همچنین ایرانیانی که بیش از 10 سال در کشورهای دیگر سکونت داشته اند می توانند از این بورس استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 دانشجوی خارجی داریم، اظهار داشت: طی دو سه سال اخیر روند فعالیت بین المللی روند خوبی بوده است. ما در سال 96 حدود 70 مقاله مشترک علمی با دانشمندان و اساتید سایر کشورها داشته ایم که این شاخص خوبی برای سال جاری است.























کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • .: شهرزاد آبادی حدود 2 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 5 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 5 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 6 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...