کد خبر: 91911 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1396 - 08:57
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
لزوم آشتی دانش‌آموزان با ریاضی/ استفاده از شیوه‌های آموزشی جذاب

اتحاد خبر: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم آشتی دانش‌آموزان با ریاضی با راهکارهای مختلف، گفت: بعد از یک دوره طولانی روش آموزش ریاضیات دچار تغییر شده است. به گزارش «اتحاد خبر»؛ علی زرافشان عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور در بوشهر اظهار داشت: استقبال پرشور و بی‌نظیر معلمان از کنفرانس ...

اتحاد خبر: علی زرافشان عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس ریاضی کشور در بوشهر اظهار داشت: استقبال پرشور و بی‌نظیر معلمان از کنفرانس را شاهد هستیم که گویای اثربخشی این کنفرانس است.

به گزارش مهر، وی اضافه کرد: این کنفرانس محل حضور معلمان، اساتید، پژوهشگران حوزه آموزش ریاضی است که در مورد کیفیت و چگونگی آموزش ریاضی بحث و تبادل نظر می‌کنند و یافته‌های علمی خود را عرضه می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یافته‌های علمی این کنفرانس از طریق نشریات علمی آموزش و پرورش منتشر و در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا تاثیرگذاری بیشتری روی رشد ریاضیات در کشور داشته باشد.

وی در مورد وضعیت دانش‌آموزان در دروس مختلف بیان کرد: در واقع در دوره‌های مختلف تحصیلی به دلیل دسترسی دانش‌آموزان به آموزش موفقیت‌های خیلی خوبی را کسب کردیم در رشد آموزش ریاضیات هم مسیر خوبی در حدود ۱۵ سال قبل طی کردیم که با نرخ صعودی یادگیری دانش‌اموزان در حال افزایش است.

زرافشان افزود: در یکی دو سال اخیر در ارزیابی‌های بین‌المللی با پدیده جدیدی روبرو شدیم که در دروس علوم و خواندن عملکرد دانش‌آموزان ما دچار کاهش شده است و جلسات کارشناسی مختلفی تشکیل دادیم تا این موضوع را بررسی کنیم و علت‌یابی کنیم چون در درس ریاضی با این کاهش عملکرد روبرو نبودیم.

وی بیان کرد: یکی از کارهایی که این کنفرانس می‌تواند انجام دهد این است که این موضوع را بررسی کند و مورد تحلیل قرار دهد و علت‌یابی کند که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بتوانیم به جایگاه اصلی خود برگردیم.

زرافشان ادامه داد: میانگین دروس ریاضی در دوره ابتدایی توصیفی است ولی در دوره اول متوسطه میانگین معدل کتبی دانش‌اموزان که ۵۰ درصد نمره دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد حدود ۱۱ است که یکی از نکاتی است که در این کنفرانس بررسی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: همین گروه میانگین نمره درس علوم تجربی حدود ۱۳.۵ و میانگین نمره دروس فارسی حدود ۱۵ است اما در ریاضی عملکرد خوبی نداشته‌اند.

وی اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر تغییراتی را در آموزش و پرورش داشتیم که می‌توان به تغییر ساختار آموزشی و جابجایی نیروی انسانی و همچنین تغییر در محتوای آموزشی و بعد از دوره طولانی روش آموزش ریاضیات دچار تغییر شده است.

زرافشان افزود: یک تصویری از درس ریاضی وجود دارد و همه به پیشنیه درس ریاضی نگاه کردند و یک فوبیا نسبت به درس ریاضی وجود دارد و این موضوع تنها مربوط به ایران نیست.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91911