کد خبر: 91905 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1396 - 08:38
پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران در بوشهر گشایش یافت

اتحاد خبر: پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران عصر سه شنبه با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، استاندار بوشهر، معلمان و استادان ریاضی کشور و استان بوشهر در مجتمع فرهنگی بوشهر آغاز به کار کرد.

اتحاد خبر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس آموزشی بررسی مسائل و مشکلات درس ریاضی، بررسی چالش های پیش روی آموزش ریاضی، توانمند سازی دبیران، نهادینه شدن بحث ریاضی برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه است.

به گزارش ایرنا، ناصر کرمی با اشاره به تاثیر درس ریاضی در سایر رشته ها و درس ها افزود: با وجود اینکه تلاش می شود فرهنگ سخت نبودن درس ریاضی در جامعه نهادینه شود ولی بازهم بیشتر دانش آموزان دوره ابتدایی از درس ریاضی هراس دارند.


وی بیان کرد: در سال های اخیر برای تغییر نگاه دانش آموزان به درس ریاضی با تاسیس و فعالیت خانه های ریاضی و تدریس درس ریاضی به شیوه های نوین و اصولی تلاش شده این فرهنگ نسبت به این درس تغییر کند.


کرمی اضافه کرد: امروز استقبال دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه از درس ریاضی بهتر و در واقع جایگاه این درس در بین دانش آموزان تقویت شده و دانش آموزانی از استان بوشهر در قالب کارهای تیمی در مسابقه های ملی و بین المللی مقام کسب می کنند.

 

وی اظهار کرد: دراین همایش چهار روزه بیش از 450 نفر علاقه مندان، استادان رشته ریاضی حضور دارند و علاوه براین 500 معلم ریاضی ابتدایی در قالب آموزش ضمن خدمت با حضور مولفان و مدرسان کشور آموزش می بینند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه در مقطع ابتدایی ارزشیابی به صورت توصیفی است نمی توان میانگین نمره ریاضی را به دست آورد ولی در مقطع متوسطه میانگین این ماده درسی از دیگر درس ها پائین تر است.


کرمی با بیان اینکه با حذف ریاضی و فلسفه ریاضی، کیهان و کهکشان امکان بقا نخواهد یافت، یادآور شد: برای رسیدن به توسعه در درس ریاضی باید آن هراس دیرینی که در جان فرزندان ما نهادینه شده است جای خود را به اشتیاق تمام دهد و تابوی رمنده ریاضی کنار زده شود و جنبش جانبخش اعداد، محاسبه ها، معادله ها در ذهن، زبان و ضمیر نسل نو رونقی دیگر گیرد.


وی گفت: این کنفرانس برپایه سه ضلع مولدان محتوا، استادان، مجریان و مشارکت کنندگان در برپایی و مخاطبان و مشتریان دانش دوست بنا نهاده شده است.
کرمی اضافه کرد: در سه ضلعی دیگر می توان آموزش و شیوه های نوین آموزش، معلمان و مخاطبان را مبنای هدفگذاری و سیاستگذاری علمی دانست.


مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود ساختار مالی - اعتباری ضعیف و نحیف در نهاد تعلیم و تربیت، نیازمند مشارکت همه جانبه بخش های مختلف هستیم.
کرمی با تاکید بر اجرای مسئولیت های اجتماعی توسط برخی نهادها وسازمانها در کنار حوزه های فرهنگی افزود:
در این کنفرانس شاهد این یاری و همکاری مجدانه از طرف برخی نهادها بوده ایم که می تواند الگوی مناسبی در همایش ها و کنفرانس های دیگر باشد.
مدیر گروه ریاضی دانشگاه خلیج فارس و دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور در بوشهر گفت: وزارت آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری از جمله وزارتخانه هایی هستند که در بحث آموزش نقش مهم و جدی برعهده دارند.


سعید کریمی با اشاره به اینکه خروجی آموزش و پرورش در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می گیرد افزود: امروز با کمال تاسف بنیه علمی دانشجویان به شدت ضعیف شده و این ریشه در دوران دانش آموزی دارد.


وی اظهار کرد: یکی از مشکلات در آموزش به ویژه آموزش ریاضی فهم صحیح، یادگیری و یاددهی است که امروز با حضور برخی ارگان هایی خارج از آموزش و پرورش از جمله خانه ریاضیات برای عمومی و مفهومی کردن این ماده درسی بخوبی فعال شده اند.
وی تاکید کرد: در آموزش درس ریاضی لازم است متخصصان برای بهبود کیفیت آموزش اقدام کنند.

 

دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور گفت: درس ریاضی از جمله علوم میان رشته ای است که با دانش های دیگر ارتباط دارد و پیچیدگی تفکر و یادگیری باعث شده این کنفرانس ها برگزار شود.


وی با اشاره به اهمیت درس ریاضی افزود: با توجه به نیاز تلاش شده که دوره کارشناسی ارشد آموزش ریاضی تاسیس شود که به تصویب دانشگاه رسیده و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است.

 

کریمی بیان کرد: 297 مقاله و 30 کارگاه به پانزدهمین کنفرانس آموزشی ریاضی کشور ارائه شد که 192مقاله در بخش چالش های پیش روی معلمان در آموزش ریاضی، 20 مقاله در محور چگونگی انتخاب و 85 مقاله در زمینه حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی و آموزش ریاضی دوره ابتدایی است که پس از ارزیابی ها 26مقاله برای سخنرانی، 66 مقاله در قالب پوستر و 9 کارگاه پذیرفته و اجرا می شود.

 

پانزدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران از سوم تا ششم بهمن ماه در بوشهر ادامه دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91905