کد خبر: 91830 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 بهمن 1396 - 13:32
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد؛
تدوین طرح دوفوریتی در حوزه اشتغال و تامین مالی برای وزارت نفت

اتحاد خبر: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دوفوریتی در حوزه اشتغال و تامین مالی برای وزارت نفت تدوین می‌شود. فریدون حسنوند پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی از همه ظرفیت‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مردم تلاش می‌کنند. وی اضافه کرد: وزیر نفت عزمی جدی برای تکمیل فازهای...

فریدون حسنوند اتحاد خبر: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دوفوریتی در حوزه اشتغال و تامین مالی برای وزارت نفت تدوین می‌شود. فریدون حسنوند پیش از ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: اعضای کمیسیون انرژی از همه ظرفیت‌ها برای ارائه بهترین خدمات به مردم تلاش می‌کنند. وی اضافه کرد: وزیر نفت عزمی جدی برای تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی داشته‌است و شاهد دستاوردهای بزرگی در دوره وزارت زنگنه در پارس جنوبی هستیم.

 

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که امروز شاهد تکمیل شدن این پروژه‌ها هستیم و امیدواریم همانطور که وعده داده شده است تا سال آینده شاهد تکمیل این طرح‌ها و پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه همه ایرانی‌ها از این عظمت و تمدن خوشحال و خرسند هستند، ادامه داد: این اقدامات جز با تلاش و دلسوزی مدیران و مسئولان و کارگران میسر نمی‌شد و باید این راه تا تکمیل پروژه‌ها ادامه یابد.

 

حسنوند با اشاره به اینکه تکمیل این طرح‌ها نیازمند همکاری و عزم ملی است، بیان کرد: امسال به نام اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید نامگذاری شده است و همه وظیفه داریم کمک کنیم تا اشتغال و تولید گسترش یابد.

وی گفت: کمیسیون انرژی به دنبال این است که یک طرح دو فوریتی برای تولید و به‌ویژه افزایش فرصت‌های شغلی در دو وزارت نیرو و نفت و مجموعه‌های وابسته، صنایع بالادستی و پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و وزارت نیرو داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از کارها در منطقه پارس جنوبی باقی مانده است، افزود: تکمیل این فازها سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمد برای کشور در پی خواهد داشت.

وی، سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه‌های داخلی را حق مسلم این شرکت دانست و اظهار امیدواری کرد که اگرچه کمیسیون تلفیق این مهم را تصویب نکرد اما در آن بازنگری کند و به تصویب مجلس برسد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91830