کد خبر: 91767 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1396 - 23:10
علی زیارتی در افتتاحیه نمایشگاه "سوپ تلخ":
دوست دارم بودجه ای در اختیار ارشاد قرار بگیرد تا دیگر شرمنده ما هنرمندان نشود!+تصاویر اختصاصی

اتحاد خبر: نمایشگاه آثار کاریکاتور علی زیارتی، هنرمند دشتستانی تحت عنوان "سوپ تلخ" عصر روز یکشنبه اول بهمن ماه در کاروانسرای مشیرالملک برازجان افتتاح گردید. علی زیارتی در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر گفت: همانطور که از نام این نمایشگاه پیداست بیشتر آثار ارائه شده به دردها و معضلات اجتماعی و مشکلات مردم پرداخته است. یاس و ناامیدی جاری در بطن جامعه ...

اتحاد خبر_زهره عرب: نمایشگاه آثار کاریکاتور علی زیارتی، هنرمند دشتستانی تحت عنوان "سوپ تلخ" عصر روز یکشنبه اول بهمن ماه در کاروانسرای مشیرالملک برازجان افتتاح گردید.



علی زیارتی در گفتگو با خبرنگار اتحاد خبر گفت: همانطور که از نام این نمایشگاه پیداست بیشتر آثار ارائه شده به دردها و معضلات اجتماعی و مشکلات مردم پرداخته است. یاس و ناامیدی جاری در بطن جامعه، مسائلی که جوانان با آن درگیر هستند، مشکلات اقتصادی و دیگر چالش هایی که آحاد مردم با آن درگیر هستند. 

وی در توضیح هدف خود از پرداختن به کار هنری و برپایی نمایشگاه اظهار داشت: چون من برای مردم نقاشی می کشم باید حداقل سالی یک بار نمایشگاه تشکیل بدهم و از نظرات مردم استفاده کنم. اول و آخر نمی خواهم انحصاری باشم و دوست دارم برای مردم باشم.



زیارتی با اشاره به جنبه های عمومی هنر یک هنرمند، تاکید کرد: فکر می کنم این یک رسالت برای هنرمند است، و من هیچ چیز را برای خودم تنها نمی خواهم و همه داشته ها و توانایی ها و استعدادهایم برای مردم هم هست.وی افزود: از اتفاقات خوب و بد شهر و کشور و محیط اطراف خودم الگو می گیرم.

این هنرمند دشتستانی در توضیح علت انتخاب نام سوپ تلخ برای سومین نمایشگاه خود عنوان کرد: این موضوع به دلیل تنوع ایده ها است، در آثار من شادی کم است و بیشتر غم درونشان دیده می شود. اینها زاییده ذهن من است و اتفاقات تلخ آن بیشتر از اتفاقات خوب و شیرین است و به همین دلیل نام آن شد سوپ تلخ.



علی زیارتی ضمن ابراز خوشحالی از استقبال گرم مردم، هنرمندان و هنردوستان اظهار داشت: از شهردار محترم و ریاست شورای شهر تشکر می کنم و همچنین تشکر ویژه از تمام فعالین مدنی و تمام نشریات شهرم و عکاسان و خبرنگاران که از اول تا آخر حامی من بودند.

این هنرمند مردمی با اشاره به برخی حرف های نگفته و درددل ها گفت: نگفته های من زیاد است، کاش تمام شعارهایی که مسئولین می دهند حداقل در حیطه خودمان یعنی فرهنگ و هنر واقعی باشد. کمک ها و حمایت ها تحت شعاع باندبازی نباشد، این قبیل حرف ها زیاد است و متاسفانه کم لطفی و بی مهری زیاد دیده ایم.

زیارتی ادامه داد: دوست دارم بودجه ای در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد تا دیگر شرمنده ما هنرمندان نشود.

وی عنوان کرد: ان شالله نمایشگاه بعدی ام را بدون دخالت هرگونه ارگانی و کمک هیچ احدالناسی برگزار می کنم.

به گزارش اتحاد خبر، "سوپ تلخ" سومین نمایشگاه این هنرمند می باشد. در آیین افتتاحیه خشایار تاج به نواختن گیتار و خواندن چند قطعه پرداخت، همچنین حمید گل پرور چند تصنیف را به زیبایی اجرا نمود.

مسعود آتشی، عضو هیئت مدیره خانه فرهنگ دشتستان عنوان کرد: آقای زیارتی یکی از هنرمندان باارزش شهر ما است.



این فرهنگی بازنشسته و فعال مدنی اضافه کرد: آثار ایشان بسیار بامفهوم می باشد و تلنگری به ما و جامعه ماست که می تواند ما را متوجه بسیاری موارد و مسائل کرده و به ما دید تازه تری دهد. وی تاکید کرد: توصیه می کنم که این آثار را ببینید و در آنها تامل کنید.

آتشی ضمن تقدیر از حضور گسترده بازدیدکنندگان، اظهار داشت: من به نوبه خودم و از طرف تمام هنرمندان شهرم از برگزاری این نمایشگاه ارزشمند تشکر می کنم و به وجود علی آقای زیارتی افتخار می کنم که گل سرسبد هنرمندان شهر ما است.

احسان مبارکی، مدیرعامل انجمن نوای دشتستانی با ذکر خصوصیات این هنرمند گفت: علی زیارتی یک حسن خوبی دارد که شاید خیلی ها این حسن را نداشته باشند، اینکه او هرگز جلو کسی سر خم نکرده، چه مسئولین و یا هر فرد دیگری. همیشه روی پای خود ایستاده و با تلاش و زحمات خود نمایشگاهش را برگزار کرده است.

 

گفتنی است، در پایان روز اول نمایشگاه و به دلیل تقارن زادروز این هنرمند با ایام برگزاری سومین نمایشگاهش، جمعی از هنرمندان و دوستان علی زیارتی جشن کوچکی را به همین مناسبت برگزار نمودند.











































































































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91767