کد خبر: 91660 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 دي 1396 - 20:40
شهردار آبپخش : طرح سبز نمودن فضای شهر با مشارکت شهروندان در آبپخش اجرا می شود

اتحاد خبر:شهردار آبپخش گفت:توسعه فضای سبز از اولویت های شهرداری آبپخش است و در همین راستا طرح سبز نمودن فضای شهر با مشارکت شهروندان  اجرا می شود.

 

اتحاد خبر:شهردار آبپخش گفت:توسعه فضای سبز از اولویت های شهرداری آبپخش است و در همین راستا طرح سبز نمودن فضای شهر با مشارکت شهروندان  اجرا می شود.


اعظم صمصامی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت: امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز موثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست.




وی بیان داشت: شهرها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.
صمصامی تصریح کرد: فضاهای سبز شهری به عنوان جزو  ضروری و لایفنک پیکره شهرها هستند که کمبود آنها می تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین اثرات فضای سبز در شهرها کاهش آلودگی هوا, کاهش آلودگی صوتی, تعدیل دما, تلطیف هوا و جذب گرد و غبار است.
شهردار آبپخش از اجرای طرح سبز نمودن فضای شهر با مشارکت شهروندان در این شهر خبر داد و اظهار داشت: سبز نمودن فضای عمومی شهر برای تقویت روحیه و نشاط  شهروندان از برنامه های اساسی اینجانب در شهرداری آبپخش است که با جدیت آن را دنبال می کنم.
صمصامی بیان داشت: در همین راستا شهرداری آبپخش در نظر دارد با همکاری شهروندان و دوستداران محیط زیست و فضای سبز، کلیه بلوارهای سطح شهر را چمنکاری و درختکاری کند لذا از کسانی که علاقمند به اجرای این کار هستند دعوت می شود در این طرح مشارکت نمایند.
وی ابراز داشت: شهرداری نهال و بذر چمن را با مدیریت فضای سبز شهرداری در اختیار این عزیزان قرار می دهد و محله به محله این کار انجام می شود.
صمصامی تصریح کرد: برای توسعه و تحول در فضای سبز شهر؛ به بسیج عمومی شهروندان در این زمینه نیاز داریم چون اعتقاد داریم صاحبان اصلی شهر، شهروندان هستند و می توانند با همراهی خود کمک شایانی به شهرداری نمایند.
وی بیان داشت: طرح های بسیار خوبی برای با نشاط کردن فضای عمومی شهر برای رفاه بیشتر شهروندان طراحی کرده ایم که تلاش می کنیم با همراهی و همکاری مردم خوب سه محله شهر آبپخش آنها را در آینده عملیاتی کنیم.

شهردار آبپخش اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرحها شاهد سبزتر شدن فضای عمومی شهر جهت رفاه و نشاط شهروندان باشیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91660