کد خبر: 91378 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 دي 1396 - 15:23
رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر:
در سال آینده، 8 هزار دانش آموز به دوره متوسطه دوم اضافه خواهد شد

اتحاد خبر: رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال آینده، 8 هزار دانش آموز به دوره متوسطه دوم اضافه خواهد شد. به گزارش «اتحاد خبر»؛ حمدالله اژدری در نشست با کارشناسان طرح و برنامه شهرستان ها و مناطق با توجه به استقرار پایه دوازدهم و اولویت ساماندهی نیروی انسانی در سال 97 اظهار داشت: در سال آینده، 8 هزار دانش آموز به ...

اتحاد خبر: حمدالله اژدری رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان بوشهر نشست با کارشناسان طرح و برنامه شهرستان ها و مناطق با توجه به استقرار پایه دوازدهم و اولویت ساماندهی نیروی انسانی در سال 97 اظهار داشت: در سال آینده، 8 هزار دانش آموز به دوره متوسطه دوم اضافه خواهد شد.



به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، اژدری ادامه داد: در سال آینده با حذف پایه چهارم (پیش دانشگاهی) ساختار نظام آموزشی کامل می شود و دوره فنی حرفه ای و کاردانش ودوره نظری، سه پایه تحصیلی خواهند داشت.


وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 214 هزار 600 دانش آموز در همه دوره های تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که نسبت به سال گذشته جمعیت دانش آموزان استان 4.5 درصد رشد داشته است.


این مقام مسئول تصریح کرد: شعارساماندهی درسال آینده، سازماندهی تخصص محور است و با توجه به کمبود نیرو در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، ضروری است درسازماندهی نیروها نیازسنجی دقیق انجام شود.
وی سازماندهی مجدد فضاهای آموزشی، تحلیل دقیق نیروی انسانی و سازماندهی کلی معلمان متوسطه را از جمله فعالیت های موردنیاز در جهت استقرارپایه دوازدهم عنوان کرد.


رئیس گروه طرح و برنامه آموزش و پرورش استان افزود: هرساله حدود 3 درصد به آماردانش آموزان استان در بخش دولتی اضافه می شود در حالی که بیش از 4درصد از نیروی انسانی به دلیل بازنشستگی از مجموعه آموزش و پرورش خارج می شوند.


اژدری در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین دغدغه ی آموزش و پرورش در چهار سال آینده، کمبود نیروی انسانی است.


شایان ذکر است، این نشست با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی، معاون پشتیبانی و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91378