کد خبر: 91350 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 23 دي 1396 - 11:43
عبور گروه کوهنوردی سهند برازجان از غارهای نمک جاشک+تصاویر

اتحاد خبر: طی یک برنامه دو روزه تیم ترکیبی و خانوادگی یکصد و بیست نفره سهند برازجان موفق به پیمایش غارهای نمکی جاشک گردید.

اتحاد خبر: طی یک برنامه دو روزه تیم ترکیبی و خانوادگی یکصد و بیست نفره گروه سهند برازجان موفق به پیمایش غارهای نمکی جاشک گردید.


به گزارش «اتحاد خبر»؛ تیم در بعد از ظهر روز پنجشنبه 21/10/96 در دامنه کوه نمک احداث کمپ نمود و با یک شب ماندن، ساعت 7:30 صبح روز جمعه 22/10/96 به سوی آبشار نمک و غارهای نمکی به راه افتاد.

تیم در ابتدا با حرکت به سمت جنوب و با عبور از مسیر اولیه در کنار آبشار توقف کوتاهی نمود و سپس عازم دیدار از غارهای شرقی و شمالی گردید. آب روان و بلورهای نمک و مناظر زیبای این توده عظیم نمکی ، نیمی از افراد تیم را، که برای اولین بار وارد منطقه شده بودند مجذوب کرده و به تحسین وا داشته بود.

پس از عبور از غار های شماره 1 و 2 و 3، تیم با رعایت مسایل ایمنی به سوی آبشار بازگشت نمود و ساعت 12 ظهر خود را به کمپ رساند.


پس از قدردانی از نیرو های محیط بان که در آنجا حضور داشتند، برای صرف نهار عازم شهر کاکی شدند و سپس به برازجان مراجعت کردند. کوچک ترین عضو گروه آقای سروش مساوات 5 ساله و مسن ترین فرد آقای حسین سلیمی 68 ساله بودند.


گفتنی است سرپرست این برنامه آقای سید فتح الله موسوی، راهنمای تیم آقای فرج اله گرمسیری، امدادگران آقای احمد خادم زاده، کاوه احمدی و حسین اتابک زاده، عکاس تیم آقای وحید مهاجری و پزشک تیم دکتر جواد مهدوی بوده است.









































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91350