کد خبر: 91276 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 دي 1396 - 09:28
نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتاب‌خوانی استان بوشهر برگزار شد

اتحاد خبر: نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتاب خوانی استان بوشهر با حضور مسئولان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و مربیان باشگاه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

اتحاد خبر: نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتاب خوانی استان بوشهر با حضور مسئولان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و مربیان باشگاه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.


به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کتاب آنقدر ارزشمند است که خداوند آخرین معجزه خود را کتاب قرار داده و در آن به قلم و کتاب قسم یاد کرده است.

 

حمیده ماحوزی به جایگاه کتاب در جامعه اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی ضمن افزایش سرانه مطالعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

 

وی تصریح کرد: کسب عنوان پایتخت کتاب ایران طی پروسه سه ساله انجام شد که از سال اول روند صعودی را طی کرد و توانست در سال گذشته بعد از انتخاب اهواز و نیشابور در سال اول و دوم شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال سوم معرفی شود.

 

ماحوزی اظهار داشت: هر شهر بعد از کسب این عنوان باید طی ٢ سال برنامه های خود را عملیاتی کند که تاکنون بیش از ٨٠ درصد طرح‌ها و برنامه‌ها در این راستا از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: ٢٠ درصد باقیمانده طرح‌ها مربوط به انجمن‌ها و موسسات است که در دست اقدام قرار دارند و امیدواریم تفاهم نامه های اجرایی نشده را تا پایان مهلت اجرا به پایان برسانیم.

 

ماحوزی خاطرنشان کرد: این اداره از طرح‌ها و برنامه‌هایی که در راستای افزایش سرانه مطالعه تاثیرگذار باشند، حمایت می‌کند.

در حاشیه این نشست سید نصرالله بصری از اساتید دانشگاه و عضو شورای پژوهشی اداره کل گزارش راهبردی کتاب خوانی را که گردآوری کرده بود را ارائه کرد.

همچنین آزاده دهقانی، غلامحسین نظامی، الله کرم لیراوی، قربان‌علی باقری و دیگر صاحبان نظر در حوزه کتاب و کتاب خوانی در این نشست به نقد از گزارش کتاب خوانی پرداختند.

 

گفتنی است از سید نصرالله بصری و علیرضا کرمانی برای همکاری در تهیه گزارش تقدیر به عمل آمد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91276