کد خبر: 91259 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 دي 1396 - 08:42
مدیرکل ترویج نقشه جامع علمی کشور:
بوشهر پیشتاز گفتمان‌سازی و تدوین سند جامع علمی استانی است

اتحاد خبر: مدیرکل ترویج و گفتمان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: استان بوشهر پیشتاز گفتمان‌سازی و تدوین سند جامع علمی استانی است.

اتحاد خبر: مدیرکل ترویج و گفتمان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: استان بوشهر پیشتاز گفتمان‌سازی و تدوین سند جامع علمی استانی است.


به گزارش مهر، حمیدرضا جعفریان عصر چهارشنبه در کارگاه گفتمان‌سازی سند جامع علمی کشور در استان بوشهر اظهار داشت: سند دانش‌بنیان استان بوشهر در مرحله نهایی‌سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد که کارگروه مشورتی سند را ویرایش نهایی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: این سند جامع علمی استان بوشهر، سند پیشرفت دانش بنیان استان است و سند استان بوشهر به عنوان سند پایلوت و پیشتاز در این زمینه است و این سند در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

جعفریان در خصوص زمان بازنگری در سند جامع علمی کشور نیز بیان کرد: یکصدمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برگزار شد و گزارشات خوبی از وزارت‌خانه‌ها و دانشگاه‌ها احصا شد که به یک جمع بندی کلی رسیدیم و رییس ستاد دستور بازنگری نقشه را صادر کرد.

 

مدیرکل ترویج و گفتمان ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: الان زمانی است که همه فعالان علم و فناوری در کشور می‌توانند ورود پیدا کنند و نظر بدهند و ما  آماده دریافت نظرات و پیشنهادات در این زمینه  هستیم.

وی در خصوص نقش ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: این ستاد تشکیل شد تا مسئولیت پایش و اجرایی‌سازی نقشه را به‌عهده گیرد. به این ترتیب که در نقشه جامع علمی کشور اولویت‌های فناورانه مورد تاکید قرار گرفته است و برای این‌که این اولویت‌ها نهادینه شود، شاخص‌های مورد نیاز نیز مورد تاکید قرار می‌گیرد.

جعفریان خاطرنشان کرد: به طور کلی اگر این اولویت‌ها اجرایی شود، می‌تواند کشور را در علم و فناوری سرآمد سازد و به سمت اقتصاد دانش‌بنیان سوق دهد.

وی درباره نقشه جامعه علمی کشور در زمینه برنامه‌ریزی برای اهداف این نقشه گفت: یکی از نقاط کلیدی در بحث نقشه جامع علمی کشور بحث گفتمان و مطالبه عمومی جامعه برای اجرایی‌سازی آن است.

سند نقشه جامع علمی کشور در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۸۹ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید و خرداد ماه ۱۳۹۰ منتشر شد. این سند در ۴۰ صفحه تنظیم شده است و در پنج فصل «ارزش‌های بنیادین»، «وضع مطلوب علم و فناوری»، «اولویت‌های علم و فناوری کشور»، «راهبردها و اقدامات ملی برای توسعه علم و فناوری در کشور» و «چارچوب نهادی علم و فناوری و نوآوری» را ارائه می‌کند.

کارگاه گفتمان‌سازی سند جامع علمی کشور در استان بوشهر به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91259