کد خبر: 91224 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 دي 1396 - 10:16
تشكيل شورای توسعه تعاون بانوان کارآفرین شهرک های صنعتی بوشهر+تصاویر

اتحاد خبر:مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ديدار با بانوان كارآفرين استان بوشهر گفت: شوراي توسعه و تعاون بانوان كارآفرين شهركهاي صنعتي و صنايع كوچك استان در بوشهر تشكيل مي شود.

اتحاد خبر:مشاور امور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ديدار با بانوان كارآفرين استان بوشهر گفت: شوراي توسعه و تعاون بانوان كارآفرين شهركهاي صنعتي و صنايع كوچك استان در بوشهر تشكيل مي شود.



به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی بوشهر پريچهر سلطاني: هدف از تشكيل اين شورا فراهم شدن زمينه هاي لازم براي حمايت از بانوان صنعتگر و كارآفرين عنوان كرد و افزود: اين شورا در راستای همفکری برای بررسی مشکلات و چالش های پيش روي بانوان کارآفرین و صنعتگر شاغل در شهرکها و نواحی صنعتی استان آغاز بكار مي‌كند  و اميدواريم با تشكيل مستمر جلسات نتايج قابل لمس و مثبتي براي اين عزيزان حاصل شود.

وي تصريح كرد: شناسايي بانوان موفق و كارافرين در فعاليت هاي صنفي، صنعتي، توليدي و تجاري در حوزه صنايع كوچك و متوسط و اتخاذ تدابير حمايتي لازم با هدف ايجاد انگيزه و خودباوري در آنان از جمله وظايف ديگر اين شورا مي باشد.
سلطانی افزود: با توجه به حمایتهای  دکتر نجفی ، معاون محترم وزیر صنعت از زنان کارافرین ضرورت دارد این بخش پویا، به ایفای نقش خود در تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید اهتمام ورزند و از  فرصتهای  موجود در  شرکت شهرکهای صنعتی  بهره برده و با تکمیل ظرفیت های خالی کارگاه ها و کارخانه ها برای رشد تولید و صادرات  مشارکت نمایند.
وي در بازدید از 2 واحد توليدي در شهرك صنعتي بوشهر  به حضور فعال بانوان در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: مشکلات بانوان کارآفرین در شهرک های صنعتی بایستی رفع گردد تا با انگیزه بیشتری فعالیت نمایند.



مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي بوشهر نيز در اين جلسه استان بوشهر را دارای قابلیت های ويژه اي دانست که زمینه حضور بانوان کارآفرین در حوزه هاي صنعت،كشاورزي،صنايع دستي و بازرگانی را فراهم كرده و در همين راستا هم اكنون آمار اشتغال بانوان و آقايان در شهرك صنعتي بوشهر 2 تقريبا برابر ي مي‌كند.

مهدي صفوي افزود: شركت شهرك‌هاي صنعتي بوشهر برنامه هاي حمايتي مختلفي در راستاي رونق  توليد دارد كه مي‌طلبد بانوان صنعتگر از ظرفیت های ایجاد شده توسط اين شركت در حوزه خوشه های صنعتی، مراکز خدمات فناوری و کسب و کار،آموزش و تورهاي صنعتي به نحو مطلوب استفاده نمایند.

ايشان با بیان اینکه هدف از تشكيل اين جلسات بررسی شرایط و وضعیت زنان شاغل کشور در صنعت می باشد، گفت: شركت شهرك‌هاي صنعتي بوشهر نگاه ویژه ای به حضور زنان و تأثیر آن بر توسعه صنعت دارد و در تلاش است با برنامه ای مدون و عملیاتی طرح های حمایتی گسترده ای را برای واحدهای صنعتی دارای متولی یا شاغلین زن تبیین و اجرایی کند.
در پایان جلسه به دو تن از بانوان کارافرین استان در زمینه بسته بندی سبزیجات و تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی  لوح تقدیر داده شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91224