کد خبر: 91213 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 دي 1396 - 09:52
شهردار دالکی در نشست با اعضای "خانه فرهنگ دشتستان"؛
رسیدگی به مقوله فرهنگ باید اصلی ترین اقدام مسئولین باشد+تصاویر

اتحادخبر: اعضای "خانه فرهنگ دشتستان" در ادامه سلسله نشست های فرهنگی خود با عنوان "عصرانه های فرهنگی" عصر روز سه شنبه ۱۹ دیماه با شهردار و شورای اسلامی شهر دالکی دیدار و گفتگو کردند.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر؛ سروش گرمسیری نژاد شهردار دالکی ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به مهمانان از اهداف و برنامه های خود گفت و اظهارداشت...

اتحادخبر_سکینه صابری: اعضای "خانه فرهنگ دشتستان" در ادامه سلسله نشست های فرهنگی خود با عنوان "عصرانه های فرهنگی" عصر روز سه شنبه ۱۹ دیماه با شهردار و شورای اسلامی شهر دالکی دیدار و گفتگو کردند.



به گزارش خبرنگار اتحاد خبر؛ سروش گرمسیری نژاد شهردار دالکی ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به مهمانان از اهداف و برنامه های خود گفت و اظهارداشت: مقوله فرهنگ را نه از ناحیه شغلی بلکه آکادمیکی پیگیر هستم، و یکی از کارهای اساسی  که در راستای کارهای عمرانی نیز انجام خواهم داد، اقداماتی در زمینه ی اعتلای فرهنگ می باشد.

شهردار دالکی فرهنگ هر جامعه را هویت عینی آن جامعه دانست و گفت: در جامعه شهری واژه فرهنگ گرچه فقط یک کلمه است اما نقش بسزایی در هویت جامعه و کشور دارد و به نوعی هویت عینی ماست.



گرمسیری نژاد ادامه داد: فرهنگ لایه های مختلفی دارد و این لایه ها به ریشه های گذشته فرهنگی آن شهر برمی گردد.

وی افزود: از همان آغاز انتصاب تا کنون که حدود ۱۰۰ روز کاری از آن می گذرد، کار فرهنگی خود را شروع کردم و از لایه های مختلف جامعه، دانش آموزان،فرهنگیان، دانشجویان، هنرمندان و...را شناسایی کردیم و اقداماتی در جهت آموزش آنها صورت گرفته است.

گرمسیری نژاد رسیدگی به مقوله فرهنگ را اصلی ترین اقدامات مهم  مسئولین در جامعه دانست و گفت:  فرهنگ یکی از اصلی ترین و مهمترین اقدامات است که مسئولین کمتر به آن توجه می کنند و دلیل آن هم دیر بازده بودن  کارهای فرهنگی است زیرا اثر بخشی و بازدهی کارهای فرهنگی نیاز به زمان دارد.

وی یکی از مهمترین اقدامات شهرداری دالکی را طرح انتخاب شهردار یارانی از جنس زن دانست و گفت: انتخاب شهرداریاران از جنس زن یکی از اولین اقدامات در سطح کلان استان بود که با همکاری کمیسیون فرهنگی انجام دادیم و مقدمات آموزش به آنان نیز فراهم شده است.

وی ضمن برشمردن سختیهای کار در حوزه فرهنگ گفت: قلم زدن و کار در حوزه فرهنگ بسیار سخت،  اما لذت بخش است.

شهردار دالکی ضمن ارج نهادن به کار با ارزش  خانه فرهنگ دشتستان قول مساعدت و همکاری در زمینه های فرهنگی را به این سازمان مردم نهاد داد و گفت:  شهرداری شهر دالکی از هرنوع فعالیت و همکاری جهت ارتقای فرهنگ عمومی و بومی این شهر و منطقه در راستای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نمی کند و از خانه فرهنگ دشتستان حمایت خواهد کرد.

شهرام قلی زاده دبیر نشست های  فرهنگی " خانه فرهنگ دشتستان"  نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: شهر دالکی تاریخ دیرینه ای دارد و شاعران، نویسندگان و نخبگان زیادی چون رضا معتمد شاعر برجسته استان، اکبر صابری پیشکسوت عرصه رسانه در استان، پروفسور احمد دالکی پدر علم نجوم ایران و پروفسور احمد شیخی و ...در آسمان این شهر می درخشند.



وی اذعان داشت: شهری که در دایره خود جاذبه های زیادی از جمله کاروانسرایی دارد که مکان خوبی برای جذب گردشگر است جای پیشرفت بیشتری دارد.


وی افزود: "خانه فرهنگ دشتستان"وارد چهارمین سال فعالیت خود شده و این مجموعه فرهنگی یکی از سمن های مورد اعتماد مردم فرهنگ دوست و مسئولین شهرستان دشتستان می باشد.

وی ادامه داد: این سازمان مردم نهاد برنامه های متنوع علمی و آموزشی از قبیل تورهای علمی، آموزشی مثل تور "اردی بهشت شیراز"- "بازدید از بناهای تاریخی تنگ ارم"- آموزش "عکاسی در پشت پر"-...و نشست های فرهنگی چون " آشنایی با کاخ  کوروش" و آشنایی با تاریخ شهر شبانکاره با معرفی دو جلدکتاب تاریخ شبانکاره و نشست های ادبی دیگری همراه بود.

دبیر نشست های ادبی "خانه فرهنگ دشتستان" اظهار داشت: بیشتر مردم شهردار را به عنوان کسی که تنها شهر را زیبا می کند و به مبلمان شهری رسیدگی می کند می شناسند در صورتیکه، یک شهردار  با کمک فعالین فرهنگی و مدنی شهر خود می تواند مرام و دیدگاه مردم را تغییر دهد.

شاکر شکیبا مدیر خانه فرهنگ دشتستان نیز در ادامه این نشست صمیمی اظهار داشت:  "خانه فرهنگ دشتستان"  تشکیل نشد جز برای توسعه فرهنگ بومی دشتستان.



شکیبا ادامه داد: سالهاست به مقوله فرهنگ توجه جدی نمی شود، زیرا تخصصی به این مهم نگاه نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد " خانه فرهنگ دشتستان" به این امر مهم تخصصی نگاه کرد و فعالیتش را دراین راستا گسترس داد.

وی اظهار داشت: در شهر ما پتانسیل های زیادی وجود دارد که متاسفانه از آنها استفاده نمی شود و یکی از دلایل رکود رونق اجتماعی هم راکد بودن سمن ها به هر دلیلی می باشد.

شکیبا ضمن درخواست همکاری از شهرداری و شورای اسلامی شهر دالکی در راستای رونق اجتماعی  و فرهنگ بومی اظهار داشت: "خانه فرهنگ دشتستان" برای پویا نمودن فرهنگ عمومی و بومی دشتستان دست یاری سوی فرهنگ دوستان شهر دالکی و دیگر شهرهای دشتستان دراز می کند و آماده هرگونه فعالیت فرهنگی می باشد.

وی ادامه داد: هویت بخشی یکی از سیاست های خانه فرهنگ دشتستان است که این مهم محقق نمی شود جز با همکاری و همیاری شما فرهنگ دوستان.

مسعود آتشی رییس هیئت مدیره خانه فرهنگ دشتستان ضمن تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر دالکی بابت برگزاری این نشست فرهنگی و معرفی اعضای "خانه فرهنگ دشتستان" گفت: خانه فرهنگ دشتستان ۳ سال پیش با ۹ نفر تصمیم به تاسیس این سازمان مردم نهاد را گرفتند و نامش را " خانه فرهنگ دشتستان" گذاشتند.



وی ادامه داد: این مجموعه بر اساس رویکرد کاملا فرهنگی و دارای مرامنامه و اساسنامه مشخص فعالیت می کند.

در آخر لوح سپاس از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر دالکی به مسعود آتشی و علیرضا بابا علی و کتاب " دالکی در گذر زمان" به اعضای خانه فرهنگ دشتستان اهدا شد.

 
















































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91213