کد خبر: 91189 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 دي 1396 - 12:09
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده؛
صدای نسل جوان شنیده نمی شود /اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده در سراسر کشور

اتحاد خبر: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست هم اندیشی بانوان با عنوان گفتگوی ملی خانواده گفت: در دولت دوازدهم مهمترین برنامه ای که در حوزه زنان و خانواده داریم این است که از بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زمینه ها را برای پیشرفت و اعتلای این قشر فراهم کنیم. به گزارش «اتحاد خبر»؛ ابتکار اظهار داشت: از ارکان مهم گفتگوی ملی خانواده ...

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست هم اندیشی بانوان با عنوان گفتگوی ملی خانواده با حضور معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده ساعت 14 بعدازظهر دوشنبه 18 دی ماه در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.


 

به گزارش «اتحاد خبر»؛ معصومه ابتکار ضمن ابراز خوشحالی از توفیق حضور در بانوان بوشهری گفت: از استاندار خوش فکر و توانمند بوشهر تشکر می کنم و امیدوارم که با توجه به سرمایه های انسانی ارزشمند این استان شاهد موفقیت در حوزه های مختلف زنان، خانواده و اجتماعی باشیم.


وی اضافه کرد: در دولت دوازدهم مهمترین برنامه ای که در حوزه زنان و خانواده داریم این است که از بعد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زمینه ها را برای پیشرفت و اعتلای این قشر فراهم کنیم.


ابتکار اذعان داشت: لایحه تامین امنیت و حقوق زنان که کار بسیار جدی را مشترکاً با قوه قضاییه انجام داده ایم که به زودی به نتیجه می رسد و امیدواریم بتوانیم در حوزه آموزش و توان افزایی اقدامات لازم را انجام دهیم. در ارتباط با مباحث مختلف که لازم است کار حقوقی در ارتباط با آنها انجام بدهیم و حتی مواردی که مشورت و همکاری با مراجع و حوزه های علمیه موردنیاز است بتوانیم هماهنگ با توجه به تحولات رو به رشد جامعه به فراخور حال زنان جامعه و خانواده های نیازمند و این مباحث حقوقی مشورت های حقوقی و فقهی را ارائه بدهیم.


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیگیری برنامه ریزی متعادل و برابر جنسیتی اظهار داشت: یکی از مواردی که معاونت زنان دنبال می کند توان افزایی سازمان های مردم نهاد و کارآیی بیشتر نیروهای مردمی متخصص است و عقیده ما این است که این سمن ها می توانند بسیار موثر باشند چه آنها که توسط زنان مدیریت می شوند و چه آنها که در زمینه توانمندی و کمک به زنان فعالیت می کنند.


وی خاطرنشان کرد: طرح تاب آوری که در همین استان اجرا شده و امروز تفاهم نامه مرحله دوم این طرح با استاندار بوشهر امضا می شود. این طرح با مهارت ها سروکار دارد و مهارت های فردی و اجتماعی افراد و جامعه را ارتقا می دهد و بسیار اهمیت دارد که در این زمینه کار کنیم.

 

معصومه ابتکار در خصوص رسیدگی به زنان سرپرست خانوار گفت: یک کارگروه ملی در این حوزه تشکیل شده و در این کارگروه یک تقسیم کار ملی بین دستگاه ها انجام شده است. همچنین پورتالی با مسئولیت وزارت کار به زودی در دسترس خواهد بود که همکاری بین بخشی و دستگاه های خدمات رسان را انجام خواهد داد که به تصمیم گیری ها، توان افزایی و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار به عنوان مخاطبان اصلی این موضوعات کمک خواهد کرد.

 

معاون رییس جمهور اظهار داشت: دختران تحصیلکرده متخصص با تصویب آیین نامه اشتغال پایدار روستایی که مربوط به بودجه صندوق توسعه که برای اشتغال پیش بینی شده است و همه دستگاه ها موظف شدند سهم زنان روستایی را در اشتغال ببینند.

 

وی ادامه داد: امکان برگزاری یک نمایشگاه در تهران به عنوان یک پایگاه برای عرضه کالاها نیز فراهم خواهد شد. با وجود برخی ملاحظات در خصوص پایدار بودن یا نبودن مشاغل خانگی صاحب نظران معتقدند این نوع مشاغل به دلیل اینکه نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالا ندارد و برخی زنان با شرایط خاص می توانند راحت تر به آن بپردازند.

 

ابتکار تاکید کرد: با رعایت استانداردها و مدیریت صحیح و کارآمد می توان این مشاغل خانگی را راه اندازی و استفاده کرد.  


وی با اشاره به اینکه سهم قابل توجهی از اشتغال مربوط بانوان بوده است، گفت: در دولت دوازدهم یکی از ماموریت های ویژه ای که معاونت زنان و خانواده دارد توجه ویژه به خانواده و نگاه ویژه به موضوع آسیب های اجتماعی و آسیب هایی که خانواده را دچار تزلزل می کند و اهمیت خانواده است. برای داشتن خانواده سالم باید تلاش برنامه ریزی شده و علمی بر اساس فرهنگ و باورهای خودمان داشت.


معصومه ابتکار گفت: یکی از شکاف های بزرگ و حوادثی مانند حوادث اخیر شکاف نسلی است که به دلیل شرایط خاص کشور ما رو به فزونی است و اگر غافل شویم این شکاف نسلی آسیب های زیادی وارد خواهد کرد.


معاون رییس جمهور در خصوص ضرورت گفتگوی ملی خانواده گفت: تدابیر و برنامه هایی در جهت تقویت ارکان خانواده و برطرف کردن مشکلات و بحران های خانواده، و برای اینکه همه بخش ها در این گفتگوی ملی مشارکت کرده و تحول مثبتی را در ارتباط با شرایط کشور و خانواده داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه صدای نسل جوان شنیده نمی شود، اظهار داشت: از ارکان مهم گفتگوی ملی خانواده گفتگوی بین نسلی است. در خانواده ها و در مدارس حرف ها و صدای نسل ها شنیده نمی شود.


معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: عادت کرده ایم تنها امر کنیم اما نمی توان با تحکم و گفتگوی آمرانه با نسل جوان روبرو شد. ما پیشنهاد داده ایم که گفتگوی ملی شکل بگیرد و در سه مناسبت مهم سالروز انقلاب اسلامی که امروز نسل دهه هفتاد و هشتاد پرچمداراین انقلاب است، دهه فجر،عید نوروز و مناسبت دیگر روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که مناسبت بسیار مهمی است این گفتگو را اجرا نماییم.


وی با اشاره به نیاز توجه به مهارت های نسل جوان و پاسخ به سوالات و مسائل آنان، عنوان کرد: تمام مناسبت های یاد شده برای گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی برای جامعه امروز ما ضروری است. ما تاکنون این برنامه را در پنج استان معرفی کرده ایم و استان بوشهر ششمین استان می باشد.

































 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91189