کد خبر: 91140 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 دي 1396 - 16:51
فرمانداردشتستان در دیدار با رییس و شورای حزب عدالت و آزادی در این شهرستان:
سیاست دولت تدبیر و امید تسهیل فعالیت احزاب است/ آزادی بیان و فعالیت سیاسی احزاب از جمله حقوق شهروندی است+تصاویر

اتحادخبر: رییس حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی در استان بوشهر به اتفاق رییس و شورای حزب عدالت و آزادی در حوزه شهرستان دشتستان، با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.به گزارش خبرنگار انحادخبر؛ فرماندار دشتستان در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی قانونی و فعالیت قابل توجه دفتر این حزب در شهرستان، اظهار داشت...

اتحادخبر_سکینه صابری: رییس حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی در استان بوشهر به اتفاق رییس و شورای حزب عدالت و آزادی در حوزه شهرستان دشتستان، با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.



به گزارش خبرنگار انحادخبر؛ فرماندار دشتستان در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی قانونی و فعالیت قابل توجه دفتر این حزب در شهرستان، اظهار داشت: انتظار داریم سایر احزاب قانونی کشور هم با طی مراحل قانونی دفاتر حزب خود را در شهرستان راه اندازی کنند و با کنش های سیاسی قانونی مطالبات مردم را به دولت منتقل و پیگیری کنند.

ارسلان زارع آگاهی های سیاسی مردم ایران را نسبت به بسیاری از کشورهای در حال توسعه دنیا بیشتر دانست و گفت: ما بواسطه انقلاب مشروطه در عهد قاجار از جمله جوامع و کشورهای پیشرو در دموکراسی بودیم و نه تنها در خاورمیانه  و آسیا بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا نیز جزو کشورهای پیشرو در نفی حکومت سلطنتی و استبدادی بودیم.


فرماندار دشتستان افزود: اکنون نیز سیاست  و برنامه های دراز مدت نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید بر همین مبناست که زمینه های فعالیت های سیاسی بویژه در قالب احزاب را فراهم کند و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: بسیاری از اندیشمندان سیاسی دنیا نمره ارزیابی به انقلاب ها در جهان را در نوع  شکل گیری آن انقلاب می دهند.


وی افزود: هر انقلابی در دنیا اتفاق افتاده به سبب دگرگونی که می خواهد ایجاد کند بسیاری از هنجارهای سیاسی قبل تبدیل به ناهنجاری می شود که شاید بعد از مدتی دوباره بنا به دلایلی تبدیل به هنجارشود.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: رییس جمهور دولت تدبیر و امید به سبب اینکه تحصیلکرده حقوق می باشند و به حقوق شهروندی واقفند تاکید بیشتری به اجرای حقوق شهروندی در کشور را دارند.

وی ادامه داد: دکتر روحانی عقبه سیاسی، فرهنگی مردم را می داند و می داند اگر حقوق شهروندی اجرا شود عدالت برقرار می شود و یکی از حقوق شهروندی آزادی بیان در جامعه و فعالیت سیاسی احزاب می باشد.

زارع اظهار داشت: در دولت نهم و دهم بی عدالتی موج می زد، گرچه هم باوران کنونی در آن زمان هم فریاد می زدند اما کسی نمی پذیرفت و آنها را مخالف می دانستند و می گفتند اینان نگران پیشرفت مملکت نیستند.

وی در ادامه گفت: در زمان دولت نهم، آقای احمدی نژاد می گفت من اعتقادی به احزاب ندارم و با صراحت به مردم می رساند که احزاب را تحویل نگیرند، به همین دلیل اجازه فعالیت به احزابی چون اصلاح طلبان داده نمی شد.

فرماندار دشتستان یکی از دلایل دموکراسی در کشورهای در حال توسعه را چالش مردمی دانست و گفت: حاکمیت ها و جمعی از مردمان، خیلی علاقه به فعالیت احزاب نشان می دهند و خوشبختانه همه بزرگان کشور ما چه اوایل پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی  تاثیر فعالیت سیاسی احزاب را قبول دارند.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فعالیت احزاب جانی دوباره گرفت و در حال حاضر دولت اهتمام جدی دارد تا احزاب فعالیتشان را گسترش دهند و در همین راستا وزارت کشور کوشش  می کند با تسهیل‌ صدور مجوز احزاب، به روند توسعه فعالیت احزاب کمک کند.

در ابتدای این جلسه اکبر صابری رییس حزب عدلت و آزادی ایران اسلامی در استان بوشهر با بیان تاریخچه ای از سوابق و فعالیت این حزب در کشور گفت : حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی در سال ۱۳۷۹ از دولت آقای خاتمی مجوز فعالیت کشوری گرفت و اکنون در 22 استان شعبه دارد و درشهرستانهای استان بوشهر نیز در شهرستان های بوشهر، دشتستان، کنگان و تنگستان دفاتر حزب در حال فعالیت هستتد و امیدواریم تا پایان سال جاری دفاتر حزب در سایر شهرستان های استان نیز  راه اندازه و فعاالیت خود را شروع کنند.



وی اظهار داشت: دفتر این حزب در حوزه شهرستان دشتستان در کنار مجمع اصلاح طلبان  دشتستان که بسیار فعال است می تواند برای پیشبرد اهداف اصلاحی در این شهرستان نقش مهمی ایفا نماید.

صابری افزود: امیدواریم که به احزاب، در ساختار سیاسی کشور اهمیت بیشتری داده شود تا این احزاب با احساس امنیت بتوانند مطالبات مردم پبگیر باشند.
وی افزود: احزابی که مجوز قانونی دارند نباید دغدغه فعالیت سیاسی داشته باشند و بابت اظهار نظر یا انتقاد از حاکمیت دغدغه امنیت داشته باشند.
اکبر صابری همچنین با توجه به اعتراضات اخیر مردم در برخی شهرهای ایران، موضع حزب عدالت و آزادی را به رسمیت شناختن و شنیدن صدای اعتراض مردم توسط دولت و مجموعه حاکمیت دانست و افزود: در این راستا سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی بیانیه مبسوطی منتشر کرده که در آن البته هرگونه اغتشاش و آشوبگری و لطمه به اموال عمومی محکوم شده است ولی در عین حال اعتراض

مردم به برخی مشکلات اقتصادی و سیاسی را وارد دانسته است.

در این نشست سهراب بهبهانی رییس حزب عدالت و آزادی حوزه شهرستان دشتستان و همچنین اعضای شورای این حزب در شهرستان  دغدغه ها و مشکلات جامعه و حزب  را از قبیل معضل بیکاری جوانان و ضرورت آزادی و امنیت بیشتر برای فعالین سیاسی را با فرماندار دشتستان در میان گذاشتند.

 



























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91140