کد خبر: 91131 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 دي 1396 - 10:36
معاون رئیس جمهور:
لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان در آخرین مرحله خود قرار دارد

اتحاد خبر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تلاش برای حضور بانوان در پست‌های مدیریتی خبر داد و گفت: لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان در آخرین مرحله خود قرار دارد. معصومه ابتکار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای تدوین این لایحه هماهنگی مناسبی با قوه قضائیه انجام شده و کارگروه مشترکی برای انجام کار در ابعاد مختلف و تخصصی...

معصومه ابتکاراتحاد خبر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تلاش برای حضور بانوان در پست‌های مدیریتی خبر داد و گفت: لایحه تامین امنیت اجتماعی زنان در آخرین مرحله خود قرار دارد.معصومه ابتکار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در راستای تدوین این لایحه هماهنگی مناسبی با قوه قضائیه انجام شده و کارگروه مشترکی برای انجام کار در ابعاد مختلف و تخصصی در حال فعالیت است.

به گزارش مهر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آخرین نشست در خصوص لایحه خشونت علیه زنان در این هفته برگزار و پس از آماده شدن، به دولت و در گام نهایی به مجلس ارائه می‌شود.

 

وی بیان کرد: لایحه خشونت علیه زنان به اصل تعریف‌ها و ابعاد خشونت می‌پردازد و یک بعد پیشگیرانه و بازدارنده برای تعریف جرائم و مجازات‌ها دارد.

ابتکار اضافه کرد: قوانین هم جنبه بازدارندگی و انضباط اجتماعی را به دنبال دارد اما قوانین یک جنبه مهم فرهنگی را به دنبال دارند و یک فرهنگی را در جامعه جاری و ساری می کنند.

 

وی با عنوان اینکه موضوع خشونت آسیب جدی به خانواده است، افزود: در کشورمان دولت به خانواده خیلی بها می‌دهد و تاکید بسیاری در خصوص  شناسایی آسیب‌ها و به حداقل رساندن آن دارد تا بنیان‌های خانواده ایرانی تقویت شود.

 

ابتکار ادامه داد: یکی از این آسیب‌ها در جامعه خشونت است که وقتی وارد خانواده می‌شود شالوده خانواده را که محبت و عشق است از بین می‌برد و چیزی به‌عنوان زندگی خانوادگی باقی نمی‌ماند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: خشونت تنها ابعاد خانوادگی ندارد بلکه در جامعه هم هست و این لایحه تمام ابعاد را در برمی‌گیرد و می‌تواند به ارتقا، تعالی و آرامش جامعه کمک کند.

 

حمایت از زنان سرپرست خانوار

وی گفت: یک کارگروه بین بخشی با حضور تمام دستگاه‌های مسئول در موضوع زنان سرپرست خانوار تشکیل دادیم که یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود تجمیع اطلاعات و ایجاد یک درگاه است که خوشبختانه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال حاضر در حال انجام آن است.

ابتکار اظهار کرد: بر اساس تکلیف قانون و سیاست‌های دولت دوازدهم برای توان افزایی بانوان باید تلاش  صورت گیرد تا بتوانند زمینه اقتصادی و معیشت پایدار را برای خود و خانواده خود تامین کنند که با همکاری دستگاه‌های مختلف در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در اولین جلسه‌ای که برای همانگی امور مربوط به زنان سرپرست خانوار داشتیم یک تقسیم کار ملی انجام شد و تکلیف دستگاه‌ها مشخص شد.

وی گفت: الگوهایی در این زمینه وجود داشت و بنا شد این الگوها در سطح ملی تعمیم داده شود و با این سیاست زنان سرپرست خانوار کشور را که از قشرهایی هستند که می توانند در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند با توان افزایی و حمایت لازم از آن آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

 

راه‌اندازی خانه‌های امن

ابتکار در خصوص خانه‌های امن مراکز اورژانس اجتماعی و ۱۲۳ بیان کرد: راه‌اندازی این مراکز از سیاست‌های مورد حمایت دولت دوازدهم است و افزایش آنها براساس نیاز هر منطقه است و عمده این طرح‌ها زیر نظر بهزیستی انجام می شود.

وی گفت: در این خصوص باید یک کار فرابخشی  بین شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، بهزیستی و دستگاه‌های امدادی صورت گیرد تا در صورت نیاز خانه امن و اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از مهمترین کارکردهای اورژانس اجتماعی پیشگیری است و اینکه اگر مشکلی است و جایی است که افراد احساس می‌کنند که تعدی به حقوق کودکان، زنان و سالمندان می‌شود اطلاع دهند تا با مداخله درست بشود جلو انتشار آن آسیب گرفته شود.

 

حضور بانوان در پست‌های مدیریتی

وی اضافه کرد: بر اساس سیاست دولت دوازدهم ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت در اختیار بانوان قرار گیرد که این موضوع را با وزرا و استانداران مکاتبه کردیم و خواستیم در تمام سطح‌ها فرصت برای حضور بانوان توانمند و شایسته فراهم شود گام‌های خوبی برداشته شده اما همچنان برای رسیدن به جایگاه اصلی فاصله وجود دارد.

ابتکار بیان کرد: شش معاون وزیر جدید در سطح کشور منصوب شده‌اند که گام قابل توجهی است و تلاش می‌شود وزیران دیگری که هنوز انتخاب نکرده‌اند فرصتهای مدیریتی را برای خانم‌ها فراهم نکرده اند بیشتر توجه کنند و در سطح استانداری‌ها انتظار است در کنار آقایان و کسانی که با انگیزه و شایستگی خدمت می کنند بانوان این سرزمین نیز حضور داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین بحث‌های اشتغال دولت دوازدهم اشتغال پایدار است که برای این مهم ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در قانون پیش‌بینی شده، آئین‌نامه اشتغال روستایی در دولت تصویب و یک کارگروهی در هر استان برای تعیین جهت‌گیری‌های این اعتبارات و سیاست‌های مربوط به اشتغال تعیین شده است.

ابتکار افزود: با پیگیری‌های انجام شده مدیرکل امور بانوان هر استان عضو این کارگروه است و تاکید داریم یک سهمی از این اشتغال را برای زنان روستایی ببینند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در سطح شهرها تعداد بانوان فارغ التحصیل روبه افزایش است که برنامه ریزی کافی برای اشتغال تحصیل‌کرده در حال انجام است و با دستگاه‌های مختلف در حال رایزنی هستیم و برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه کارآفرینی و آموزش‌های لازم در زمینه بنگاه داری و اشتغال پایدار داریم./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/91131