کد خبر: 9109 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1391 - 17:46
تصاویر هوایی بی نظیر از جزیره مرجانی خارگ

از لحاظ آب و هوايي، اغلب جزاير داراي هواي گرم و مرطوب هستند. اين جزاير در حقيقت دو فصل دارند: فصل تابستان كه بسيار گرم و طولاني است و پاييز كه نه سرد است و نه گرم.

جزیره- جزيره خارگ يكي از مهم ترين جزاير موجود در خليج فارس است كه علي رغم وسعت كم، داراي اهميت فراواني از لحاظ تجاري، اقتصادي، نظامي و تاريخي است. طول تقريبي خارگ 8 كيلومتر و عرض آن 4 تا 5 كيلومتر است و مساحت اين جزيره كمتر از چهل كيلومتر مربع است. در 2 كيلومتري شمال اين جزيره، جزيره خارگو واقع شده كه از توابع جزيره ي خارگ محسوب مي شود.

از لحاظ آب و هوايي، اغلب جزاير داراي هواي گرم و مرطوب هستند. اين جزاير در حقيقت دو فصل  دارند: فصل تابستان كه بسيار گرم و طولاني است و پاييز كه نه سرد است و نه گرم.

جزيره خارگ كه در 29 درجه و 15 دقيقه و 25 ثانيه عرض شمالي و 50 درجه و 20 دقيقه و 29 ثانيه طول شرقي از نصف النهار گرينويچ و در 46 كيلومتري غرب بوشهر واقع شده، در ژرفترين بخش خليج فارس قرار گرفته است. زمين شناسان پيدايش آن را به حدود 14000 سال پيش نسبت مي دهند.

ارتفاع خارگ از سطح دريا، در مركز آن 83 متر است و در امتداد طول اين جزيره تپه هاي فراواني در جهت شمال و جنوب به چشم مي خورد. يكي از ارتفاعات جزيره خارگ كوهي معروف به «تخت» ايت كه 76 متر از سطح دريا ارتفاع دارد. ارتفاعات مركزي، اين جزيره را به شكل يك كشتي بادباني در آورده و همين ارتفاعات در مقابل بادهاي تند شمالي قد علم كرده و سواحل جنوبي را جهت پهلو گرفتن كشتي ها آرام و مطلوب كرده است.

تصاویر بی نظیر زیر توسط پرتال شهرداری جزیره خارگ منتشر شده است./ص






































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/9109