کد خبر: 9097 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1391 - 14:36
استاندار اعلام کرد:
واگذاری مسکن مهر با تصویب شواری مسکن باشد

استاندار بوشهر گفت: هرگونه واگذاری مسکن مهر در استان باید با مصوبات شورای مسکن و با اعلام عمومی برای جلوگیری از تضییع حق مردم  و با امتیاز بندی باشد.فریدون حسنوند در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در برخی شهرهای استان واحدهای مسکونی مهر بدون طی ...

 استاندار بوشهر گفت: هرگونه واگذاری مسکن مهر در استان باید با مصوبات شورای مسکن و با اعلام عمومی برای جلوگیری از تضییع حق مردم  و با امتیاز بندی باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، فریدون حسنوند در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه در برخی شهرهای استان واحدهای مسکونی مهر بدون طی روند قانونی واگذار شده که مشکلات زیادی را ایجاد کرده و فرمانداران باید جلوی این رویه را بگیرند.
استاندار بوشهر گفت: تحویل واحدهای مسکونی مهر به متقاضیان باید با طی روند قانونی باشد و با مدیر متخلف در این زمینه به صورت قانونی برخورد می‎شود.
وی اظهار داشت: هیچ فرمانداری حق ندارد بدون هماهنگی با مسکن و شهرسازی و بانک‎های عامل اجازه واگذاری به متقاضیان دهد و تعاونی‎های مسکن نیز حق واگذاری بدون هماهنگی ندارند ضمن اینکه زمان واگذاری‎ها بعد از افتتاح باید مشخص شود.
حسنوند با تقدیر از پیگیری مسئولان در اجرای پروژه‎های مسکن مهر در استان گفت: تعاونیهای مسکن و مدیران متولی، پرداخت تسهیلات توسط بانک‎های عامل را پیگیری و نتایج را به شورای تامین مسکن اعلام کنند.
استاندار بوشهر یادآور شد: فرمانداران تمام پروژه‎های مسکن مهر که تا پایان بهمن‎ماه قابل بهره‎برداری هستند را با هماهنگی مسکن و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری به شورا اعلام کنند تا نظارتهای لازم برای تایید قابل افتتاح بودن این پروژه‎ها هرچه سریع‎تر انجام شود.
وی بیان کرد: بخشی از پروژهها در بهمن ماه، بخشی در اسفند و بخشی دیگر در اردیبهشت افتتاح می‎شوند و باید از هم اکنون مسئولان ارشد کشوری را برای حضور در آیین افتتاح این پروژه‎ها در استان آماده کنیم.
حسنوند با تاکید بر تسریع در ارائه خدمات توسط دستگاه‎های خدماتی اضافه کرد: 500 میلیون تومان برای تامین برق واحدهای قابل افتتاح و 200 میلیون تومان نیز برای ایجاد آموزشگاه در شهر جدید عالیشهر اختصاص یافته که دستگاههای متولی طوری هماهنگی کنند که ظرف چند روز آینده عملیاتی شود.
استاندار بوشهر گفت: فرمانداران در شهرستان‎ها باید 24 ساعته پای کار باشند و مسائل جزیی و پیش پافتاده در جلسات کوچک حل شود و در اینگونه جلسات باید مسائل کلان استان مطرح و بررسی شود.
حسنوند با انتقاد از عملکرد بانکهای استان در پرداخت تسیهلات به مردم بیان کرد: عملکرد نامطلوب بانک‎ها در پرداخت تسیهلات در حوزه مسکن بیشتر از سایر حوزهها به چشم میخورد و اگر اقدامات قانونی خود را در این زمینه شروع کردیم دلخور نشوند.
وی با بیان اینکه وظیفه ما خدمت به مردم است، افزود: سپرده‎های بانک‎ها متعلق به مردم است و حق دارند سپرده‎های خود را پس بگیرند و بانکها باید خدمات بهتر و بیشتری در زمینه ارائه تسهیلات به مردم ارائه کنند./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/9097