کد خبر: 9093 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1391 - 12:39
مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد
تألیف مجدد همه کتاب‌های فنی و حرفه‌ای از سال 95

  محسن جعفرآبادی در جلسه مشترک مدیران هنرستان‌ها و کارشناسان فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه است و تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش امری لازم است.وی ادامه داد: امسال با اجرای طرح تحول بنیادین شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در عرصه تعلیم و...

  محسن جعفرآبادی در جلسه مشترک مدیران هنرستان‌ها و کارشناسان فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در آبپخش اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد مهم و تأثیرگذار در جامعه است و تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش امری لازم است.

وی ادامه داد: امسال با اجرای طرح تحول بنیادین شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم و به فضل خدا این روند تداوم خواهد داشت.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش با تأکید بر لزوم کیفیت‌بخشی به امر تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در آموزش و پرورش قله‌های صعود را طی کنیم، باید دو عنصر معلم و مدیر مدرسه را مورد توجه قرار دهیم و این تحول از تربیت صحیح معلم سرچشمه می‌گیرد، چراکه مدیر و معلم مدرسه، طبیب روح دانش‌آموز هستند.

آبادی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته به آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر بها داده می‌شود و اهمیت فنی و حرفه‌ای منحصر به مکان و زمان خاص نیست.

وی در ادامه با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی به کتب رشته‌های فنی و حرفه‌ای از تغییر همه کتاب‌های فنی و حرفه‌ای از سال 95 خبر داد و گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمام کتاب‌های درسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سال تحصیلی 95 مجدداً تألیف خواهند شد.

رئیس آموزش و پرورش آبپخش نیز گفت: امسال با اجرای طرح تحول بنیادین، شاهد تقویت معنویت و اخلاق اسلامی در مدارس هستیم.

محمود انتظامی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان دارند و در استان بوشهر این امر مورد توجه قرار دارد.

در این جلسه، کارشناسان و مدیران مناطق استان نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را پیرامون مشکلات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مطرح کردند و مسئولان وزارتخانه نیز پاسخ لازم را ارائه دادند./ب

 

 

منبع:فارس

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/9093