کد خبر: 90724 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 دي 1396 - 12:04
180 شناور غرقی از آب‌های استان بوشهر خارج شد

اتحاد خبر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کارشناسان مهندسی فنی این اداره‌کل با برنامه‌ریزی‌های فنی موفق شدند ۱۸۰ شناور غرقی از آب‌های استان بوشهر خارج کنند.

اتحاد خبر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کارشناسان مهندسی فنی این اداره‌کل با برنامه‌ریزی‌های فنی موفق شدند ۱۸۰ شناور غرقی از آب‌های استان بوشهر خارج کنند.

مغروقه

به گزارش تسنیم؛ محمدمهدی بنچاری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت شناورهای مغروقی، با بیان اینکه حفظ ایمنی آبراه‌های حاکمیتی، حفظ محیط زیست دریایی و خارج سازی شناورهای مغروقی از برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی است اظهار داشت:  این مسئولیت مهم از سال 1391 با پیگیری و نظارت واحد فنی و نگهداری در بندر بوشهر دنبال شده است.

 

وی، یکی از موارد اصلی ایجاد ایمنی در آبراه‌ها را خارج سازی شناورهای مغروقی از بستر دریا  دانست و تصریح کرد: وجود بستر امن در کانال‌های دریایی و آبراه‌ها می‌تواند انگیزه حضور شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان بارهای نفتی و تجاری را برای ورود به بنادر کشورتقویت کند که یکی از موارد اصلی ایجاد ایمنی در آبراه‌ها، خارج سازی  شناورهای مغروقی از بستر دریا  است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه تعداد 31 فروند مغروقه فلزی و 144 فروند مغروقه موتورلنج چوبی و فایبر گلاس از سال 1391 در آبهای استان بوشهر شناسایی شده است تصریح کرد: کارشناسان مهندسی فنی این اداره کل با برنامه‌ریزی‌های فنی موفق شدند 180 شناور مغروقه از آبهای استان بوشهر خارج کنند.

بنچاری با بیان اینکه در سال 1392 طی سه قرارداد مجزا با پیمانکاران بومی استان بوشهر تعداد 35 فروند مغروقه موتورلنج در بندر گناوه خارج سازی شدند گفت: در این سال 4 فروند مغروقه موتورلنج در بندر دیلم و 6 فروند در بندر کنگان خارج سازی شدند تا تردد دریانوردان در بنادر تابعه به صورت ایمن میسر شود.

وی با بیان اینکه در سال 1393 تعداد 5 فروند مغروقه موتورلنج  در بندر شیلات رستمی خارج سازی شد گفت: در این سال  یکی از مغروقه‌های فلزی به نام آریانا که در نزدیکی بویه 14 ورودی کانال بندر بوشهر غرق شده بود به منطقه امن منتقل شد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از خارج سازی 9 فروند شناورغرقی در سال 1394 خبرداد و گفت: در این سال یک فروند دوبه به طول 25 متر و یک سکوی بتونی 130تنی و دو فروند موتورلنج از کانال دسترسی بندر بوشهر خارج سازی شدند.

بنچاری با بیان اینکه 19 شناور سوخته در بندردیر ازعمق آب خارج شد خاطر نشان کرد: با تلاش دستگاه‌های ذیربط،  19 شناور سفاری و صیادی که براثر آتش سوزی  در اسکله بندر دیر سوخته و غرق شده بودند از عمق آب خارج و به خشکی منتقل شدند.

وی افزود: در سال گذشته تعداد 35 فروند موتورلنج مغروق از بستر کانال بندر گناوه خارج سازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه امسال یک فروند دوبه فلزی به طول 25 متر، انتهای خور لشکری بوشهر از دریا خارج سازی شد تصریح کرد: با انعقاد قراردادی خارج سازی شناورهای غرقی نوید در بندر بوشهر و هدایت3 در بندر دیلم در دستور کار قرار گرفت و شناور غرقی هدایت 3 به صورت کامل خارج سازی و به جزیره نگین بندر بوشهر منتقل شد.

 

بنچاری از غرق شدن 14 فروند موتور لنج در بندر کنگان  خبرداد و گفت:در اثر آتش سوزی در بندر کنگان تعداد 14 فروند موتورلنج غرق شدند که تمامی آنها در کمترین زمان ممکن از بستر حوضچه کنگان پاک سازی شدند.

وی با بیان اینکه خارج سازی شناورهای غرقی موسوم به کشتی ماهیگیری، بارج کنار کشتی ماهیگیری و یدک کش پاناما  و شناور نوید در بندر بوشهر، در حال انجام و پیگیری است خاطرنشان کرد: تشریفات مناقصات خارج سازی شناورهای غرقی سلطان در بندر عسلویه، آبسوسا در منطقه بندرگاه بندر بوشهر در حال پیگیری و از برنامه‌های آتی است./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/90724