کد خبر: 90008 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 27 آذر 1396 - 12:18
انتقاد از کاهش اعتبارات حوزه زنان در بودجه 97
اتحاد خبر: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کاهش اعتبارات حوزه زنان در بودجه سال ۹۷ انتقاد کرد.
اتحاد خبر: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کاهش اعتبارات حوزه زنان در بودجه سال ۹۷ انتقاد کرد.
خبرگزاری ایسنا؛ پروانه سلحشوری اظهار کرد: ما در برنامه ششم توسعه دو مورد را در دستور کار داشتیم، طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از اولویت های کلان فرابخشی بود یعنی یک طرح بسیار مهم برای برنامه پنج ساله بود، اما اعتباراتش به جای آنکه زیاد شود کم شده و از ۲۰ میلیارد به ۱۵ میلیارد کاهش یافته است. متاسفانه این اعتبارات به جای اینکه در برنامه ششم توسعه در جهت کاهش فقر قرار بگیرد در جهت افزایش فقر است.

وی افزود: همچنین طرحی داشتیم با عنوان بیمه زنان خانه دار با بیش از سه فرزند؛ ما در برنامه ششم توسعه در راستای حمایت از زنان و سیاست های افزایش جمعیت در نظر گرفتیم که بیمه کردن همه زنان سخت است و با در نظر گرفتن این ملاحظات طرح را به زنان دارای سه فرزند و بیشتر محدود کردیم اما به یکباره اعتبار این طرح بیش از ۳۰ % کاهش یافته است. این در حالی‌ است که در جلسات با مدیران وزارت کار و رفاه قرار شد اعتباری برای ۱۲۰ هزار زن قائل شوند، اما حالا این کاهش۳۰% درصدی بودجه از نظر من یک توهین به جامعه زنان است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه از موارد ضروری بودجه کم شده و یکباره به یک شورای سیاست گذاری ۲۷۰ میلیارد بودجه داده‌اند. در دین ما تاکید شده اگر فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر بیرون می‌رود، بنابراین ما باید در جهت فقرزدایی کار کنیم.

سلحشوری در پایان با بیان این‌که وضعیت زنان به عنوان ۵۰% جمعیت کشور باید مورد توجه باشد، گفت: البته مشکل کلان فراتر از این است؛ مشکل این است که با بودجه‌ای که قرار است بسته شود چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون یارانه بگیر حذف می‌شوند و از طرف دیگر قیمت بنزین افزایش می‌یابد، در حالی‌که باید به بحران‌های اجتماعی که ممکن است در این رابطه اتفاق بیفتد فکر کنیم. جامعه ایران از نظر آستانه تحمل در حدی نیست که بتواند این همه فشار را تحمل کند./د
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/90008