کد خبر: 90000 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 27 آذر 1396 - 16:25
مسئول امور بانوان کمیته داوران هیأت هندبال دشتستان :
براساس بخشنامه فدراسیون عمل می کنیم / تلاش های خانم لاردشتی در امور هندبال بانوان ستودنی است

اتحاد خبر: با پذیرفتن مسئولیت نایب رییسی هیأت هندبال شهرستان توسط خانم لاری دشتی اقدامات خوبی در حوزه بانوان شکل گرفت ، باید قبول کرد در گذشته كميته داوران هیأت هندبال در بخش بانوان فعاليت چندانی نداشت ، خانم لاری دشتی به بنده لطف داشتند و پیشنهاد مسئوليت داوران بانوان  را به من دادند ، با توجه به روحیات مشترک هر دو نفر و اینکه...

اتحاد خبر:هیأت هندبال شهرستان یکی از ده ها هیأت موفق سالهای اخیر ورزش در دشتستان است ، رضا مصباحی با انتقال تجربیات ارزنده خود که از سالها فعالیت و حضور در رده های مختلف هندبال استان و کشور بدست آورده و سپردن کارها به جوانان نمره قابل قبولی کسب نموده است .



هیأت هندبال دشتستان در یکی دو سال اخیر در حوزه بانوان نیز مسیری خوب و تأثیر گذار را پیموده است ، قهرمانی در رده های پایه و پرورش استعدادهای مختلف هندبال از جمله موفقیت های این هیأت بوده است .

بدین منظور گفت و گوی کوتاهی را با یکی از بانوان موفق در هندبال شهرستان انجام داده ایم که تقدیم می شود .

لطفاً خودتان را معرفي نمائيد؟

 

با سلام و احترام ، اينجانب رباب راستی مطلق هستم متولد ۱۳۷۱ ،  مسئول كميته داوران هیأت هندبال شهرستان دشتستان البته در بخش بانوان .

از چه زمانی كار خود را در كميته داوران شروع كرده ايد؟

از اواخر سال ۱۳۹۴ كه بنده مدرک درجه ۳ داوری خود را دريافت نمودم بطور رسمی وارد کمیته داوران شدم .

 برای داوری در هندبال چه برنامه هايی داريد؟

 با پذیرفتن مسئولیت نایب رییسی هیأت هندبال شهرستان توسط خانم لاری دشتی اقدامات خوبی در حوزه بانوان شکل گرفت ، باید قبول کرد در گذشته كميته داوران هیأت هندبال در بخش بانوان فعاليت چندانی نداشت ، خانم لاری دشتی به بنده لطف داشتند و پیشنهاد مسئوليت داوران بانوان  را به من دادند ، با توجه به روحیات مشترک هر دو نفر و اینکه هدفی جز پویایی هندبال بانوان وجود نداشت قبول کردم در کنار ایشان کار را آغاز نمایم و  تمام سعی و تلاش من اين است كه يک كميته بسيار فعال ، با نشاط و استفاده از داورانی جوان و آشنا به قوانين روز داوری را چه در بخش شهرستان ، چه استان و حتا كشوری داشته باشيم .

وضعيت فعلی اين كميته چگونه است؟

بنده با شرکت در دو سمینار رسمی داوری که یکی سمینار داوری منطقه ۸ کشور بوده و دیگری سمینار داوران و ناظران لیگ برتری است تجربیات خوبی را کسب نموده ام و با برنامه ریزی مناسبی که انجام داده ایم  به حمدالله وضعيت فعلی كميته داوران شهرستان بسیار خوب است ، داوران فعال و بروز از نظر قوانين داوری آماده فعالیت در هندبال بانوان هستند ، بطور مثال در مسابقات هندبال آموزش و پرورش از ۳ داور جوانمان خانم ها جهانمهر ، باغبان و رضایی استفاده کردیم که عملکردی مناسب داشتند . البته این نکته مهم را عرض کنم که ما طبق بخشنامه فدراسيون هندبال کشور كه پرورش داوران  نوجوان است عمل می كنيم  ، هم اكنون دو كوبل داوری نوجوان كه دارای پتانسيل بسيار خوبی هستند را سرمايه گذاری کرده و هم اکنون خانم ليدا مقصودی كه از داوران خوب برازجانی است را در سطح كشوری داريم .

مهمترين اهداف كميته داوران هندبال دشتستان در حوزه بانوان چيست؟

مهمترين هدف ما رسيدن به قله افتخار كه همان وجود داوران خوب و با استعداد در سطح ليگ های كشوری است كه نيل رسيدن به اين هدف مستلزم بروز بودن داوران فعلی نسبت به قوانين داوری و شركت در كلاسهای ارتقاء داوری و همچنين تعليم داوران جوان و با استعداد در سطح شهرستان می باشد و اميدوارم شاهد همچين پيشرفت و موفقيتی در سطح شهرستان در بخش بانوان باشيم انشاءالله.

اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید ؟

 از تلاش های ریيس هیأت هندبال شهرستان رضا مصباحی و همچنين رضا شنبدی مسئول آموزش كميته داوران هیأت كمال تشكر و قدرداني را داشته باشم كه اگر حمايتهای اين بزرگواران نبود شايد ما در بخش بانوان به اين اهداف مهم دست پيدا نمي كرديم ، باشد روزی كه ما شاهد حضور داوران عزيزمان در سطح ليگ های مهم کشوری در عرصه هندبال بانوان باشیم .

در آخر تشكر ويژه دارم از خانم لاردشتی نایب رییس هیأت هندبال شهرستان كه با ورود به عرصه هندبال تغييرات فراوانی را بوجود آورده و باعث شده نتايج مثمر ثمری در هندبال بانوان بوجود بیاید ، اینکه فردی بدون هیچ چشمداشتی اینگونه برای حوزه بانوان تلاش نماید ستودنی است و من مطمئن هستم تلاش ها و زحمات ایشان نتایج مثبتی برای بانوان هندبالیست به همراه خواهد داشت .

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/90000