کد خبر: 89995 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 آذر 1396 - 11:03
سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان:
طرح بازیافت زباله از مبداء در آبپخش اجرا شود/ساماندهی دستفروشان با جدیت دنبال شود

اتحاد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت:برای کیفیت بخشی به جمع آوری زباله ها و کاهش هزینه های مرتبط، طرح بازیافت از مبداء زباله در آبپخش اجرا شود.به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر ماریا خویش دوست در نشست شورای بهداشتی بخش آبپخش اظهار داشت: امروزه رعایت بهداشت...

اتحاد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت:برای کیفیت بخشی به جمع آوری زباله ها و کاهش هزینه های مرتبط، طرح بازیافت از مبداء زباله در آبپخش اجرا شود.به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر ماریا خویش دوست در نشست شورای بهداشتی بخش آبپخش اظهار داشت: امروزه رعایت بهداشت در جامعه بخاطر پیشگیری از بروز بیماریهای مختلف، به اصلی غیر قابل انکار تبدیل شده است.


وی افزود:از آنجا که بهترین درمان، پیشگیری از بیماری است باید تک تک مردم در رعایت بهداشت عمومی کوشا باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به روش های جمع آوری زباله توسط شهرداری ها اظهار داشت: زباله، از منابع اصلی بروز بیماری های گوناگون در جامعه است که اگر بدرستی جمع آوری نشود اثرات زیان باری برای جامعه خواهد داشت.
دکتر خویش دوست تصریح کرد:متاسفانه جمع آوری زباله به روش اصولی و صحیح توسط نهادهای ذیربط، انجام نمی شود و معمولا کم هزینه ترین راه را برای جمع آوری و دفن زباله ها انتخاب می کنند.


وی بیان داشت:باید محل دفن زباله محصور و مکانی که زباله در آن دفن می شود تاییدیه محیط زیست و بهداشت محیط را داشته باشد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ابراز داشت: بازیافت زباله از مبداء یا محل تولید از بهترین راه های جمع آوری و بازیافت زباله است که پیشنهاد می کنم در آبپخش اجرا شود.
دکتر خویش دوست با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: طرح بازیافت زباله از محل تولید یا درب خانه مردم،باعث کاهش هزینه های شهرداری ها و سودآوری برای و با کاهش حجم زباله، دغدغه توسعه مکانی و غیره نیز تا حدودی مرتفع خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان ساماندهی دستفروشان را ضروری دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز بیماریها و نظم بخشیدن به محیط عمومی شهرها لازم است دستفروشان مختلف ساماندهی شوند.
دکتر خویش دوست بیان داشت: عدم ساماندهی دستفروشان و دکه ها، مشکلات زیادی برای جامعه شهری خصوصا دانش آموزان دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به طرح جمع آوری سگ های ولگرد اظهار داشت: این طرح با جدیت در شهرستان اجرا می شود چون سگ های ولگرد می توانند ناقل بیماریهای مختلفی که از حیوان به انسان سرایت می کند، باشند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان دشتستان با تاکید بر ضرورت سالم بودن آب آشامیدنی مردم ابراز داشت: نظارت بر آب شرب شهرستان توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با جدیت فراوان انجام می شود و لازم است ادارات آبفا و آبفار نیز با همکاران ما در بهداشت محیط کما فی السابق تعامل داشته باشند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز از افتتاح خانه بهداشت محله قلایی شهر آبپخش در دهه فجر خبر داد و افزود: این پروژه مراحل پایانی احداث را طی می کند و انشاءالله در دهه فجر سالجاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مهندس محمد حسین دریسی افزود:احداث خانه بهداشت محله بهرام آباد شهر آبپخش نیز در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.
مهندس دریسی از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی  خانه بهداشت روستای چهاربرج بخش آبپخش خبر داد و افزود: احداث خانه بهداشت جدید روستای چم تنگ نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان از گسترش مرکز خدمات جامع سلامت آبپخش خبر داد و ابراز داشت:گسترش مرکز جامعه سلامت آبپخش در دستور کار است و انشاالله در صورت وجود فضای لازم انجام خواهد شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89995