کد خبر: 89923 ، سرويس: ایران و جهان
تاريخ انتشار: 26 آذر 1396 - 10:13
جهانگیری آمار نوبخت را رد کرد

اتحاد خبر:ادبیات مسؤولان دولتی با افزایش انتقادات از وضعیت موجود اقتصادی تغییر کرده و خود در نقش منتقد وضع موجود ظاهر می‌شوند!

اتحاد خبر:ادبیات مسؤولان دولتی با افزایش انتقادات از وضعیت موجود اقتصادی تغییر کرده و خود در نقش منتقد وضع موجود ظاهر می‌شوند!
جهانگیری آمار نوبخت را رد کرد
به گزارش اتحاد خبر به نقل از «وطن‌امروز»، مدتی است صدای انتقاد حامیان دولت از وضعیت فعلی اقتصاد بلندتر شده و همگی به صراحت همان انتقادات منتقدان را که چند سال اخیر بر دولت وارد می‌کردند تکرار می‌کنند اما مسؤولان دولتی که خود باید در نقش بازکننده گره‌های اقتصادی باشند به یک منتقد اقتصادی تبدیل شده‌اند.

روز گذشته 3 مقام مسؤول در دومین همایش «اقتصاد ایران، فقر و رفاه» به صراحت از چالش‌های اقتصادی ایران سخن گفتند و چالش‌های وضعیت فعلی را نام بردند؛ چالش‌هایی که همین مسؤولان برای رفع آن 4 سال فرصت داشتند اما هنوز در نقطه صفر قرار دارند. جهانگیری، معاون اول روحانی برای بیان مشکلات اقتصادی سعی کرد وضعیت را کمی آرام‌تر جلوه دهد اما با صراحت پاسخ نوبخت را که گفته بود در هر خانواده 3 بیکار داریم داد!

جهانگیری با بیان اینکه برخی چالش‌های نظام بانکی را نمی‌توان مطرح کرد، گفت: وضعیت فقر و رفاه مردم اکنون یکی از چالش‌های جدی اقتصاد ایران است. با تغییر دولت‌ها، سیاست‌های ما عوض می‌شود و رئیس‌جمهور جدید فکر کرده هر چه رئیس‌جمهور قبلی کرده همه را باید تغییر دهد یا با تغییر یک وزیر یا یک مدیر خیلی از سیاست‌ها تغییر یافته است. وی اضافه کرد: با این‌ همه یک بازنشسته را پیدا نمی‌کنید که از دریافتی خود راضی باشد. به گفته جهانگیری، بیکاری امروز تبدیل به یک ابرچالش شده است؛ اینکه یکی از مقامات مسؤول اعلام کرده در هر یک از خانواده‌ها 3 بیکار داریم این طور نیست، بلکه تعداد بیکاران ۳ میلیون نفر است که نوع آنها البته متفاوت از قبل است؛ امروز بیکاران ما دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی با اظهار اینکه قبلاً فرض بر این بود که با بازنشستگی یک کارمند دولت سبک می‌شود، گفت: اما امروز با بازنشسته شدن کارمند ردیف بودجه این کارمند از یک ردیف به ردیف دیگر منتقل می‌شود و اتفاقی در بودجه دولت نمی‌افتد، حتی در همین بودجه سال 94 حدود 60 هزار میلیارد تومان برای کمک دولت به صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته‌ایم. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع آب دیگر یک موضوع ساده در حوزه وزارت نیرو یا کشاورزی نیست، گفت: امروز وزارت کشور در مهم‌ترین مسائل امنیتی خود موضوع آب را در دستور کار قرار داده است. وی افزود: امروز محیط‌زیست فقط یک موضوع فانتزی نیست بلکه یک واقعیت است که تالاب‌های کشور خشک و تبدیل به کانون‌های ریزگرد شده‌اند.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89923