کد خبر: 89867 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 آذر 1396 - 10:12
سرپرست شبکه بهداشت دیر:
خدمات ویژه بهداشتی و درمانی به عشایر شهرستان دیر ارائه می‌شود

اتحاد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به جامعه عشایری نیست و آنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

به مناسبت 15 مهر روز عشایر و روستا / عشایر همداناتحاد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به جامعه عشایری نیست و آنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.


به گزارش مهر، احمد آخوندی ‌صبح شنبه در بازدید از مناطق عشایرنشین منطقه چاهکت آبدان اظهار داشت: خدمت رسانی به قشر محروم عشایر امری لازم و وظیفه خدمتی ما است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این زمینه پیش قدم بوده است.

وی با بیان اینکه عشایر شهرستان دیر از نعمت خدمات بهداشت و درمان برخوردار هستند، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و تشکیل تیم‌های سیار بهداشت و درمان و حضور آنان در مناطق عشایری خدماتی از قبیل واکسیناسیون، مراقبت کودکان و مادران باردار، کلرسنجی و کلرزنی آب، بهداشت مدارس و بهداشت روان ارائه می‌شود.

وی افزود: تیم‌های سیار متشکل از پزشک، ماما، کاردان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها هر ماه به طور مستمر و به موقع با مراجعه به مناطق عشایرنشین این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی لازم را برای مردم ارائه می‌دهند.

 

خدمات‌دهی تیم‌های سیار در مناطق عشایری

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به خدمات‌دهی تیم‌های سیار بهداشت و درمان اظهار داشت: طبیعت زندگی عشایری مانع از ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب به جامعه عشایری نیست و آنان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به عشایر داشته و در حال حاضر نیز تلاش گسترده‌ای برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان این قشر صورت گرفته و امیدوار هستیم که بتوانیم خدمات لازم را ارائه کنیم.

آخوندی افزود: برگزاری جلسه بررسی مشکلات مناطق عشایری در منطقه عشایرنشین چاهکت و بازدید محیطی از وضعیت بهداشت و درمان عشایر نشانگر عزم جدی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایری شهرستان است.

وی یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر پیش از این تعداد هفت چشمه سرویس بهداشتی در مناطق عشایری احداث کرده است که مورد استفاده عشایر قرار دارد و سعی بر آن است تا در حد امکان مشکل بهداشتی مناطق عشایری رفع شود.

 

توجه به بهداشت آب آشامیدنی و سلامت دانش‌آموزان

این مقام مسئول در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر بهداشت محیط و استفاده از آب آشامیدنی سالم در مناطق عشایری گفت: علی‌رغم اینکه همکاران زحمتکش بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت آبدان و بردخون به طور مستمر مخازن آب را کلرسنجی و کلرزنی می‌کنند ولی به دلیل فقدان سیستم لوله‌کشی و استفاده از مخازن برای نگهداری بلند مدت از آب، متاسفانه آب آشامیدنی آنها در معرض آلودگی قرار دارد.

آخوندی مناطق عشایری را فاقد حمام بهداشتی دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به آب و هوای منطقه و سردی هوا در فصل سکونت عشایر در منطقه، متولیان امر نسبت به رفع این معضل اقدام کنند.

وی در خصوص وضعیت بهداشت مدارس عشایری گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر توجه ویژه‌ای به بهداشت و سلامت دانش آموزان عشایری دارد و متناسب با وظایف خود خدمات لازم در راستای سلامت دانش آموزان ارائه می‌دهد.

چاهکت در ۱۵ کیلومتری شمال شهر آبدان و در دامنه کوه جاشک قرار دارد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89867