کد خبر: 89801 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 آذر 1396 - 08:34
ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان برگزار شد+تصاویر

اتحاد خبر: ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان ساعت 19 چهارشنبه 22 آذر ماه برگزار شد. به گزارش اتحاد خبر، محراب بنافی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: کمیسیون های شورا با توجه به برنامه های خود از افراد مرتبط جهت حضور و همکاری دعوت به عمل ...

اتحاد خبر: ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان ساعت 19 چهارشنبه 22 آذر ماه برگزار شد. به گزارش اتحاد خبر، محراب بنافی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: کمیسیون های شورا با توجه به برنامه های خود از افراد مرتبط جهت حضور و همکاری دعوت به عمل می آورند، در کمیسیون فرهنگی نیز با توجه به شناخت شخصی و تحقیق افرادی که می توانند در مسائل فرهنگی به ما کمک کنند را دعوت نموده و از آنان کمک و همفکری می خواهیم.

 

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت بالای مبحث فرهنگ اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته در حوزه مسائل فرهنگی تلاش های زیادی صورت گرفته است جا دارد از شورای چهارم تشکر ویژه ای داشته باشم.

بنافی افزود: حوزه مسائل فرهنگی شهر ما با وجود برخی نواقص توانسته با همت دوستان و مسئولان مربوطه در گذشته و حال عملکرد موفقی از خود بر جای بگذارد.

عضو شورای پنجم شهر برازجان و رییس کمیسیون فرهنگی عنوان کرد: تلاش ما این است که برنامه های فرهنگی در درازمدت دارای نتیجه باشد.

محراب بنافی ادامه داد: تعیین ضوابط جهت رسیدگی به تقاضاهای فرهنگی و پیاده کردن برنامه ها، ضابطه مند کردن برنامه ها و کمک به توسعه همه جانبه مسائل فرهنگی شهر از جمله اقدامات موردنیاز در راستای کمک به ارتقای فرهنگ شهری می باشد.

مهدی نیکنام، رییس شورای اسلامی شهر برازجان گفت: من و همکارانم در شورای شهر از پیشنهادهای مفید استقبال می کنیم.



وی اضافه کرد: بار مسائل و مشکلات در حوزه فرهنگی و سایر حوزه ها نبایست بر دوش یک نهاد خاص باشد، بلکه در این خصوص نیازمند همکاری و همفکری میان شورای شهر و شهرداری هستیم.

رییس کمیسیون مالی شورای شهر برازجان اذعان داشت: مهمترین مسئله ای که ما به نوعی با آن مواجه بوده ایم مراجعه ورزشکاران بوده است که در حال حاضر از طریق تعامل با آقای کمارج، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان توانسته ایم این ورزشکاران عزیز را ارجاع بدهیم. در خصوص مراجعات مربوط به سایر ادارات نیز وضعیت به همین منوال است.

نیکنام اذعان داشت: برای حل مشکلات فرهنگی نیاز به پیاده سازی راه حل های جدی و به روز داریم. در خصوص مسائل نوجوانان خانواده ها باید با حساسیت بیشتری امور تربیتی فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند.

محمدرضا کوهکن، رییس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان عنوان کرد: اعتقاد من بر این است که قبل از برنامه ریزی باید نیازسنجی صورت گرفته و براساس آن نیازسنجی، برنامه ریزی و اولویت بندی انجام بشود.

وی ضمن تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت ها گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند برنامه ها را اجرا نماید، و یکی از اولویت های کاری ما در این حوزه استفاده از توان همه مردم به ویژه سازمان های مردم نهاد است.

محمدرضا کوهکن از تشکیل کمیته های تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره... خبر داد و افزود: دو موضوع مهم کار در حوزه نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که واحد فرهنگی شهرداری در کنار طرح های نشاط اجتماعی برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی را در برنامه خود قرار داده است.

رییس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان ضمن تشکر از حمایت های شورا در اجرای برنامه ها اظهار داشت: سند چشم انداز فرهنگی در سالهای گذشته تعریف شده بود، که اکنون اصلاحاتی بر روی آن انجام گرفته است. ما می توانیم بر اساس این سند برنامه های خود را پیش برده و هدفمند حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های شهرداری جهت اجرای هر چه بهتر برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وحید مصدق، عضو شورای شهر برازجان اظهار داشت: خرسندم که امشب در جمع ما افراد باتجربه و متخصص حضور دارند. به عقیده من اگر قرار است برنامه چند ساله ای در حوزه فرهنگ داشته باشیم می بایست در حوزه فرهنگسازی کار بیشتر و موثرتری انجام شود.

وی ادامه داد: اگر در حوزه فرهنگسازی کار شود، و میزان مشارکت مردم در حفظ اموال عمومی و پاکیزگی و زیبایی شهر بالا رود می توانیم به سمت توسعه و پیشرفت برویم.

رییس کمیسون خدمات شهری شورای شهر برازجان عنوان داشت: ما باید برنامه های فرهنگی را کاربردی کنیم به طوری که اثرات ماندگاری داشته باشد و متناسب با سنت، مذهب و فرهنگ غنی کشورمان باشد.

مصدق خاطرنشان کرد: دشمن با تمام ابزارها وارد شده است، ما نیز بایست با تمام توان در جهت مقابله با اقدامات دشمنان عمل نماییم.

گفتنی است در این جلسه جمعی از نمایندگان ادارات و فعالان مدنی شهر برازجان حضور داشتند و به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش اتحاد خبر، از جمله این افراد می توان به حجه الاسلام حسین شیخی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان؛ حجه الاسلام سعید غلامی از اساتید و معاون حوزه علمیه؛ محمدتقی گرمسیری، عضو سابق شورای شهر در دوره چهارم؛ معصومه فخرایی عضو سابق شورای شهر؛ عباس دهقان عضو سابق شورای شهر؛ شهرزاد آبادی فعال مدنی و فرهنگی؛ پرسا امیری نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فاطمه دهقانی، فعال فرهنگی؛ مجتبی خدادادی فعال مدنی؛ عباس اسلام پناه، هنرمند و فعال اجتماعی؛ سروش حسن زاده، هنرمند؛ و جمعی از اصحاب رسانه اشاره نمود.

 

حسین شیخی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان عنوان داشت: تشکیل این جلسه حاکی از دغدغه فرهنگی اعضای شورا است.



وی ضمن تاکید بر لزوم تقسیم گروه های فعال در شهرستان و هماهنگی و برنامه ریزی جهت مراسمات مختلف، افزود: استفاده از ظرفیت های بانوان و افراد متخصص در حوزه های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و هنری بسیار خوب و موثر است.

شیخی ادامه داد: پیشنهاد من این است که با توجه به توانایی ها و بودجه شهرداری یک مبلغ سقف تعیین شده و سپس با توجه به آن برای جوامع هدف مختلف اعتبار در نظر گرفته شود. همچنین بودجه ای برای هزینه در امور جاری فرهنگی اختصاص یابد.

محمدتقی گرمسیری، فرهنگی و عضو سابق شورای شهر ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای شورای پنجم گفت: امیدوارم همه دست به دست هم داده و با همکاری یکدیگر اهداف تعریف شده برای شورای شهر و شهرداری را در جهت توسعه و پیشرفت شهر محقق نماییم.



وی افزود: من معتقدم. بایست آسیب های شورا را بشناسیم و ضمن بررسی این آسیب ها در رفع آن تلاش کنیم.

گرمسیری با اشاره به اینکه یکی از کمیسیون های مهم و سرنوشت ساز شورا کمیسیون فرهنگی است، اظهار داشت: اختصاص بودجه موردنیاز فرهنگی و سپس برنامه ریزی هزینه ها در درجه اول و اجرای برنامه ها متناسب با بودجه و اعتبار موجود در درجه دوم ضروری به نظر می رسد که در این خصوص نیازمند حرکت گروهی اعضای شورا، به طور هماهنگ با شهرداری هستیم.

معصومه فخرایی، از اعضای سابق شورای شهر گفت: خوشحالم که رابطه حسنه و همفکری مابین شورا، شهرداری و مردم وجود دارد.



وی در خصوص نگارش سند چشم انداز پنج ساله اظهار داشت: این سند بایست بر اساس نیازهای آینده با نگاهی بر گذشته و شناخت نسبت به ظرفیت های موجود در شهر تدوین بشود.

فخرایی با اشاره به برخی موضوعات پراهمیت خاطرنشان کرد: مسائلی چون فرهنگ شهرنشینی و توجه به زیبایی و نظافت شهر بیشتر در مظان توجه قرار گیرد. برگزاری کلاس های آموزشی در این راستا می تواند بسیار مفید باشد.

وی تاکید کرد: برقراری تعامل و ارتباط خوب با ادارات، جذب خیرین در زمینه های مختلف و افزایش درآمدزایی از مواردی است که می تواند به پیشبرد اهداف و توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر کمک نماید.

شهرزاد آبادی، فرهنگی و فعال مدنی عنوان کرد: خوشحالم که شورا تمهیداتی اندیشیده است که اقشار مختلف در جلسات مربوطه حضور داشته باشند.



وی با بیان اینکه حوزه مذهبی می تواند کنار شورا باشد، گفت: با بهره گیری درست از این ظرفیت ها می توانیم مردم را نسبت به مسائل موردنیاز آنان از منظرهای مختلف آگاه کرده و آنان را کنار شورای شهر بیاوریم.

آبادی با تشریح برخی فعالیت های فرهنگی انجام گرفته در آموزش و پرورش، تصریح کرد: هیچگاه آموزش به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد. قشر خیلی بزرگی از جامعه ما اکنون درگیر کار فرهنگی هستند که ما تقاضا داریم شهرداری همکاری بیشتری را با ما داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شهر ما واقعا فضای بیماری دارد، تاکید کرد: برازجان عاری از فضای نشاط آور است و فضای خوبی درخور مردم این شهر وجود ندارد. ما هنوز در برازجان یک سالن اجتماعات مناسب نداریم. 

شهرزاد آبادی یادآور شد: همه ما فعالان مدنی در عرصه های مختلف مشتاقانه در خدمت توسعه شهر جهت فرهنگسازی و همکاری با دو نهاد شهرداری و شورای شهر در همه زمینه های فرهنگی می باشیم. 

پرسا امیری، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آسیب های فرهنگی در کشور بعضا مشترک است، تصریح کرد: آسیب هایی نیز وجود دارد که مختص شهر ما است و چون تنها در شهر ما وجود دارد بهتر می توانیم آنها را حل کنیم. به عنوان مثال بوق زدن های بیجا که می توان با اعمال قانون آن را کاهش داد و یا حذف نمود.


امیری ضمن توضیح جزییات طرح پایتخت کتاب اظهار داشت: این طرح ارتباطی با زیرساخت های یک شهر ندارد بلکه با توجه به برنامه ریزی ها و طرح های ارائه شده در جهت بالا بردن سرانه مطالعه مردم شهر می باشد که همه اینها می تواند موجب توجه بیشتر ما به امر مطالعه و کتابخوانی باشد. همچنین اجرای این طرح ها در درازمدت بسیار موثر و مفید واقع خواهد شد.

عباس دهقان، از اعضای سابق شورای شهر با اشاره به اینکه نگاه نا به موضوعات فرهنگی بستگی به زاویه دید ما دارد، اذعان داشت: برخی از فعالیت های انجام شده زیبا و مناسب است اما اجرای آنها دارای یک سری از ایرادها می باشد.

وی با اشاره به بحث های مطرح شده گفت: همت دوستان در شورا و شهرداری قابل تحسین است، سند چشم انداز نیز باید با همفکری و استفاده از یک مشاور قوی نوشته شود، زیرا این سند چشم انداز می تواند بسیار به توسعه شهر کمک کند.

دهقان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت فرهنگی شهرداری و توانمندی های آنان می تواند راهگشا باشد، شورای شهر نیز می تواند نقش محرک داشته باشد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی با فرصت ها و تهدیدهایش تبدیل به قتلگاه جوانان شده است و جامعه آموزش و پرورش یک مجموعه بزرگ و آماده است که می تواند اثرگذار باشد.

مجتبی خدادادی، فعال مدنی اظهار داشت: کمیسیون فرهنگ بزرگترین و مهمترین کمیسیون شورای شهر است که می تواند در تمام زمینه ها تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه این کمیسیون در سایر کمیسیون های شورا نیز دخیل است.

سعید غلامی، از اساتید و معاون حوزه علمیه چهارده معصوم برازجان با اشاره به مشکلات امروز جوانان گفت: دشمن در سه محور تغذیه، پوشش و فضای مجازی فعالیت می کند و برنامه های خود را در جامعه جاری می سازد.


غلامی غفلت و شهوت را دو مسئله مهم در انحراف جوانان دانسته و افزود: یکی از برنامه ها در جهت هدایت جوانان اجرای طرح ازدواج آسان در قالب برنامه های مدون است.

وی با اعلام آمادگی جهت همکاری در این خصوص عنوان کرد: من می توانم ازدواج آسان را با همکاری شورای شهر و شهرداری در قالب طرح خانواده آسمانی اجرا نمایم.



 





 

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89801