کد خبر: 89669 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 آذر 1396 - 10:19
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:
۱۵۸ دوره مهارت‌آموزی برای مددجویان کمیته امداد بوشهر اجرا شد
اتحاد خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۱۵۸ دوره مهارت‌آموزی برای مددجویان کمیته امداد بوشهر انجام شده که دو هزار و ۸۷ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

اتحاد خبر: عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مراکز فنی و حرفه‌ای شبانه‌روزی اظهار داشت: در سه نقطه استان بوشهر مراکز فنی و حرفه‌ای شبانه‌روزی وجود دارد که می‌تواند زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای را با کلیه امکانات انجام دهند.

هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت - کرج

به گزارش تسنیم، وی از وجود سه مرکز فنی و حرفه‌ای شبانه‌روزی در استان بوشهر خبر داد و افزود: این سه مرکز که در کنگان، بوشهر و گناوه قرار دارند نه تنها آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهند بلکه مشکل اسکان و تغذیه مهارت‌آموزان نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با صنعت نفت تصریح کرد: با توجه به نیازهای استان در دو حوزه انرژی اتمی و صنعت نفت، رایزنی‌ها و تفاهم‌نامه‌های مورد نیاز با این مجموعه‌ها فراهم شده و به دنبال این هستیم که زمینه آموزش‌ افراد متناسب با نیازهای این دو مجموعه انجام دهیم.

کازرونی با تاکید بر توجه به تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز صنایع نفتی و گازی بیان کرد: یکی از دلایلی که در گذشته امکان جذب نیروهای بومی استان در صنایع نفت و گاز جنوب استان بوشهر را ایجاد نمی‌کرد نبود تخصص و مهارت در بین این افراد بوده است که در طی چند سال گذشته با ارائه دوره‌های مهارت‌آموزی زمینه ایجاد تخصص‌های فراوانی متناسب با نیازهای استان فراهم شده است.

وی از توانمندسازی مهارتی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خبر  داد و  افزود: در 9 ماه امسال 158 دوره آموزشی برای مددجویان کمیته امداد انجام شده است که دو هزار و 87 نفر شامل یک‌هزار و 412 نفر زن و 675 نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهرخاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و 34 نفر که شامل 50 درصد این تعداد هستند در آزمون‌های لازم شرکت کرده‌اند.

وی با اعلام 338 هزار و 42 نفر ساعت آموزش در طی 9 ماه امسال، تصریح کرد: عمده این آموزش‌ها در زمینه مشاغل خانگی، مشاغل مرتبط با نیروگاه اتمی، نفت و گاز و نیازهای استان بوده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89669