امروز: پنجشنبه 09 فروردين 1403
- یوسفی؛ مدیری با نگاه فرهنگی
- تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است
- تصاویر دیدنی از تیپ و استایل نوروزی پریناز ایزدیار
- طارمی- آزمون و حالا قایدی: چه خط حملهای!
- مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
- جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ جزییات و زمان اعمال
- بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جادههای بوشهر ثبت شد
- دکتر یوسفی؛ معتقد و عامل به تعامل صنعت نفت با محیط پیرامون
- مدیری با اشراف کامل
- قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
اتحاد خبر: کاهش سقف سرعت مجاز، اخیرا از سوی وزارت راه به عنوان راهکاری برای کاهش تلفات جاده ای پیشنهاد شده است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این موضوع نیاز به بررسی های علمی تری دارد.
اتحاد خبر: حوادث رانندگی در ایران پس از آلودگی هوا بیشترین قربانی را می گیرد.
به گزارش مهر؛ اگرچه آمارها از کاهش تلفات جاده ای در کشور می گویند؛ در ۱۰ سال گذشته تلفات جاده ای در کشور از ۲۷ هزار نفر در سال به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است، اما عدد ۱۶ هزار همچنان عدد بالایی محسوب می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با اشاره به مجموع ۱۶ هزار تلفات جاده ای در کشور می گوید: ۳۰ درصد از این تلفات در داخل شهرها و مابقی در راه های برون شهری رخ داده که بخشی از آن ها در حاشیه شهرها هستند.
قطعا این کاهش تلفات جاده ای با بهبود زیرساخت ها و آموزش های شهروندی و فرهنگسازی محقق شده است، با این حال وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و دیگر نهادهای ذی ربط تلاش شان این است که این آمار شاهد کاهش بیشتری باشد.
تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی گفت: کشته شدن ۱۶ هزار نفر در سال به معنای این است که در ازای هر صد هزار نفر جمعیت، سالانه ۲۰ نفر کشته میشوند که این رقم در آمریکا ۱۰.۵ نفر و در ترکیه ۸.۶ نفر است. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی این رقم به ۲.۵ تا ۶ نفر میرسد.
کاهش سقف سرعت مجاز
یکی از راهکارهایی که برای سرعت بخشیدن به کاهش تلفات جاده ای پیشنهاد شده است، کاهش سقف سرعت مجاز در جاده ها و آزادراه هاست.
بر این اساس، سقف سرعت مجاز در آزادراهها از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، در بزرگراهها از ۱۱۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر، در راههای اصلی از ۹۵ کیلومتر بر ساعت به ۸۵ کیلومتر و در راههای فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش مییابد.
چندی پیش حتی خبری در رسانه ها منعکس شد، مبنی بر اینکه رییس سازمان راهداری در حالی کاهش سرعت مجاز در جادهها را به عنوان برنامه نهایی و در دست اجرا عنوان کرد که مجری اصلی این برنامه نه تنها اطلاعی از نهایی شدن آن ندارد که حتی اعلام میکند این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.
کشاورزیان چند روز پیش به منظور کاهش تعداد تصادفات و تلفات رانندگی در جادههای بین شهری کشور اعلام کرد: با هماهنگیهای انجام گرفته از این پس میانگین سرعت مجاز در جادههای کشور ۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش مییابد.
این موضوع درباره آزادراهها، بزرگراهها و راههای اصلی تصدیق میکند و از این پس جرایم رانندگی در این حوزه جدید اعمال خواهد شد.
همه کارشناسان نظر بدهند
سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش سقف سرعت می گوید: این موضوع توسط دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و اولویت آن در وهله اول مربوط به داخل شهر نیست.
وی درباره این طرح و تصویب آن می گوید: به نظر می رسد بحث کاهش سرعت مجاز نیاز به بررسی بیشتر دارد و نباید یک بعدی به آن نگاه کرد.
رئیس پلیس راهور تهران توضیح می دهد: حتما باید کارشناسان فنی، کارشناسان راه، پلیس و همه مسئولان ذی ربط در این باره نظر بدهند. حتی معتقدم باید پا را فراتر گذاشت و نظرات کسانی که در حوزه پزشکی خواب و روانشناسی تخصص دارند، لحاظ شود تا اثرات خستگی و خواب آلودگی در صورت کاهش سرعت بررسی شود.
سردار مهماندار اضافه می کند: این موضوع آن قدر حائز اهمیت است که به نظر من باید مسائل اقتصادی نیز در آن دیده شود و با جمع آوری همه نظرات بتوان به یک تصمیم درست و منطقی رسید.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: همه این افراد باید پای کار بیایند، یک کار تحقیقاتی صورت بگیرد و آن گاه بعد از بررسی همه عوارض و فواید، درباره آن به تصمیم جامع و کامل رسید. والا صرف چنین طرح هایی نمی تواند کارآیی مدنظر را داشته باشد.
نباید به بی راهه رفت
کاهش حدود ۱۰ هزار نفری تلفات جاده ای البته رقم قابل توجهی است و نشان می دهد اقدامات در مسیر درست صورت گرفته است، اما باید تاکید کرد در این زمینه قطعا برای رسیدن به استاندارد جهانی نیاز به حرکتی آهسته و پیوسته و برخورداری از نظر همه کارشناسان و صاحب نظران است تا مسیری که درست انتخاب شده، به بیراهه نرود و به چالش های جدی در این حوزه بدل نشود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با اشاره به مجموع ۱۶ هزار تلفات جاده ای در کشور می گوید: ۳۰ درصد از این تلفات در داخل شهرها و مابقی در راه های برون شهری رخ داده که بخشی از آن ها در حاشیه شهرها هستند.
قطعا این کاهش تلفات جاده ای با بهبود زیرساخت ها و آموزش های شهروندی و فرهنگسازی محقق شده است، با این حال وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و دیگر نهادهای ذی ربط تلاش شان این است که این آمار شاهد کاهش بیشتری باشد.
تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی قربانیان سوانح رانندگی گفت: کشته شدن ۱۶ هزار نفر در سال به معنای این است که در ازای هر صد هزار نفر جمعیت، سالانه ۲۰ نفر کشته میشوند که این رقم در آمریکا ۱۰.۵ نفر و در ترکیه ۸.۶ نفر است. همچنین در اغلب کشورهای اروپایی این رقم به ۲.۵ تا ۶ نفر میرسد.
کاهش سقف سرعت مجاز
یکی از راهکارهایی که برای سرعت بخشیدن به کاهش تلفات جاده ای پیشنهاد شده است، کاهش سقف سرعت مجاز در جاده ها و آزادراه هاست.
بر این اساس، سقف سرعت مجاز در آزادراهها از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، در بزرگراهها از ۱۱۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر، در راههای اصلی از ۹۵ کیلومتر بر ساعت به ۸۵ کیلومتر و در راههای فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش مییابد.
چندی پیش حتی خبری در رسانه ها منعکس شد، مبنی بر اینکه رییس سازمان راهداری در حالی کاهش سرعت مجاز در جادهها را به عنوان برنامه نهایی و در دست اجرا عنوان کرد که مجری اصلی این برنامه نه تنها اطلاعی از نهایی شدن آن ندارد که حتی اعلام میکند این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.
کشاورزیان چند روز پیش به منظور کاهش تعداد تصادفات و تلفات رانندگی در جادههای بین شهری کشور اعلام کرد: با هماهنگیهای انجام گرفته از این پس میانگین سرعت مجاز در جادههای کشور ۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش مییابد.
این موضوع درباره آزادراهها، بزرگراهها و راههای اصلی تصدیق میکند و از این پس جرایم رانندگی در این حوزه جدید اعمال خواهد شد.
همه کارشناسان نظر بدهند
سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش سقف سرعت می گوید: این موضوع توسط دوستان ما در وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و اولویت آن در وهله اول مربوط به داخل شهر نیست.
وی درباره این طرح و تصویب آن می گوید: به نظر می رسد بحث کاهش سرعت مجاز نیاز به بررسی بیشتر دارد و نباید یک بعدی به آن نگاه کرد.
رئیس پلیس راهور تهران توضیح می دهد: حتما باید کارشناسان فنی، کارشناسان راه، پلیس و همه مسئولان ذی ربط در این باره نظر بدهند. حتی معتقدم باید پا را فراتر گذاشت و نظرات کسانی که در حوزه پزشکی خواب و روانشناسی تخصص دارند، لحاظ شود تا اثرات خستگی و خواب آلودگی در صورت کاهش سرعت بررسی شود.
سردار مهماندار اضافه می کند: این موضوع آن قدر حائز اهمیت است که به نظر من باید مسائل اقتصادی نیز در آن دیده شود و با جمع آوری همه نظرات بتوان به یک تصمیم درست و منطقی رسید.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: همه این افراد باید پای کار بیایند، یک کار تحقیقاتی صورت بگیرد و آن گاه بعد از بررسی همه عوارض و فواید، درباره آن به تصمیم جامع و کامل رسید. والا صرف چنین طرح هایی نمی تواند کارآیی مدنظر را داشته باشد.
نباید به بی راهه رفت
کاهش حدود ۱۰ هزار نفری تلفات جاده ای البته رقم قابل توجهی است و نشان می دهد اقدامات در مسیر درست صورت گرفته است، اما باید تاکید کرد در این زمینه قطعا برای رسیدن به استاندارد جهانی نیاز به حرکتی آهسته و پیوسته و برخورداری از نظر همه کارشناسان و صاحب نظران است تا مسیری که درست انتخاب شده، به بیراهه نرود و به چالش های جدی در این حوزه بدل نشود.
مرتبط:
» بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جادههای بوشهر ثبت شد [حدود 7 ساعت قبل]
» مبالغ جرایم رانندگی بهروزرسانی شد [1 روز قبل]
» سوختن کامل راننده وانت نیسان در سانحه رانندگی (تصاویر+18) [بيش از 8 سال قبل]
» بازگشایی مرز بازرگان [بيش از 9 سال قبل]
» ۲تن براثر تصادف در جاده دیلم- هندیجان جان باختند [بيش از 4 سال قبل]
» ده جاده زیبای ایران را بشناسید/تصاویر [بيش از 7 سال قبل]
» تصادف درجاده بوشهر-چغادک یک کشته داشت [بيش از 4 سال قبل]
» کشف اشیای سنگی مرموز در هند [حدود 1 سال قبل]
نظرات کاربران
تازه ترین خبرها
- یوسفی؛ مدیری با نگاه فرهنگی
- تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختی است / رأی ندادن خاتمی یک علامت است
- تصاویر دیدنی از تیپ و استایل نوروزی پریناز ایزدیار
- طارمی- آزمون و حالا قایدی: چه خط حملهای!
- مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
- جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ جزییات و زمان اعمال
- بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جادههای بوشهر ثبت شد
- دکتر یوسفی؛ معتقد و عامل به تعامل صنعت نفت با محیط پیرامون
- مدیری با اشراف کامل
- قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
- یک فروند شناور گردشگری بدلیل هنجار شکنی در بوشهر توقیف شد
- اگر رسایی به هیئت رئیسه برود باید برای مجلس تاسف خورد!
- اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
- مبالغ جرایم رانندگی بهروزرسانی شد
- توئیت معنادار حسن روحانی
- در آینده یکی از خبر ساز ترین باشگاههای فوتبال پایه ایران خواهیم بود
- هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
- دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان بوشهر منصوب شد
- استان بوشهر در اغلب شاخصهای اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد
- توجه ویژه به کالای تهلنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
- ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد
- ۵۰ کلاس درس در شبانکاره برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد
- همه دستگاهها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
- موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
- ۵۷ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان گناوه اسکان داده شدند
- شهروندان و مسافران از اسکلههای مجاز در بوشهر استفاده کنند
- ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شد
- ۱۸۰۰ سما کارت بین توانخواهان بهزیستی استان بوشهر توزیع شد
- ۱۶۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر جابجا شد
- ۲ ورزشکار بوشهری به اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان دعوت شدند
- ترسم ای فَصاد گر فصدم کنی/ تیغ را ناگه تو برلیلی زنی
- جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان بوشهر در استانداری
- لیگ برتری شدن تیم پارس جنوبی هیچگاه از ذهن مردم جم و جنوب استان پاک نخواهد شد
- غیبت آزمون به تیم ملی لطمه نمی زند/ جوان گرایی اتفاقی مثبت بود
- سپاهان از فردا تمریناتش را آغاز میکند
- معاون رئیسی: گفتهایم در پایان ۱۴۰۷ تورم باید تک رقمی شود / توانستهایم در سیاست خارجی گامهای بلندی برداریم / ما عضو شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شدیم
- ارسال پُستی شیرخشک در ایام نوروز/ نگران کمبود شیرخشک نباشید
- وضعیت دارو در سالی که گذشت/ از صادرات تا مطالبات داروخانهها
- بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟
- ۷۰ درصد از اعتبارات سرمایهای استان بوشهر تخصیص یافت
- شناورهای تفریحی که هنجارهای اجتماعی را رعایت نکنند توقیف می شوند
- نجات ۳ نفر در ساحل گناوه/ امدادرسانی به یک فروند جت اسکی انجام شد
- ۴۵ کمپ اسکان گردشگران در استان بوشهر ایجاد شد
- آب های استان بوشهر متلاطم و مواج است/شنا و دریاگردی ممنوع
- مدیری پیشرو در مسئولیت های اجتماعی
- برای دوستم مهدی یوسفی/ در ستایش خرد
- ایران حملات تروریستی در مسکو را محکوم کرد
- میوه خشک جایگزین آجیل شور و شیرینی شود
- برنامه فشرده سپاهان در سال جدید/ هر ۳/۵ روز یک بازی در لیگ!
- مهمترین پروژههای فضایی سال ۱۴۰۳