امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 18 آذر 1396 - 12:28
فرماندار دشتستان در کارگروه تخصصی اشتغال؛

اتحاد خبر: جلسه تخصصی کارگروه اشتغال با حضور فرماندار شهرستان دشتستان برگزار گردید. به گزارش «اتحاد خبر»؛ ارسلان زارع اظهار داشت: از اینکه توجه و اهتمام جدی به مسئله اشتغال در راستای منویات مقام معظم رهبری در شهرستان دشتستان وجود دارد، خرسند هستیم. یقینا این دغدغه های ارزشمند می تواند به پیشرفت و توسعه استان ...

اتحاد خبر-زهره عرب: جلسه کارگروه اشتغال با حضور فرماندار شهرستان دشتستان، بخشدار مرکزی دشتستان، معاون عمرانی فرماندار دشتستان، مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر و جمعی از مدیران و روسای ادارات ذی ربط، دهیاران و بخشداران شهرستان، کارشناسان مربوطه و کارمندان ادارات برگزار گردید.

به گزارش «اتحاد خبر»، ارسلان زارع، فرماندار دشتستان اظهار داشت: از اینکه توجه و اهتمام جدی به مسئله اشتغال در راستای منویات مقام معظم رهبری در شهرستان دشتستان وجود دارد، خرسند هستیم. یقینا این دغدغه های ارزشمند می تواند به پیشرفت و توسعه استان و شهرستان کمک کرده و در درازمدت تحقق سند چشم انداز توسعه کشورمان را در پی داشته باشد.


وی اضافه کرد: کوشش می کنیم ضمن شناسایی و تشویق افراد برای اجرای این طرح ها در روستاها و شهرها تسهیل گر اجرای آنها باشیم.

 

زارع اذعان داشت: دولت اهتمام جدی دارد که در یک چشم انداز و دوره چهار ساله نرخ بیکاری را تک رقمی نماید و در این زمینه مسئولین اعم از دهیاران و بخشداران می توانند نقش مهمی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای موضوع اشتغال در استان بوشهر ادامه داد: من قاطعانه می گویم امروز پس از تامین امنیت مهم ترین وظیفه بخشداران محترم، رونق اشتغال در بخش ها و روستاها می باشد.

 

فرماندار شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه سهم بودجه استان بوشهر سهم قابل توجهی است، گفت: بودجه استان ما 224 میلیارد و 900 میلیون تومان، از سهم تسهیلات روستایی 150 میلیارد تومان و از محل اشتغال روستایی 20 میلیارد تومان است که مجموع اینها اعتبار بی نظیری می باشد.

ارسلان زارع خاطرنشان کرد: تعاونی ها می توانند نقش مهمی در تولید ملی و اشتغال و توسعه کشور ما داشته باشند.

 

وی ادامه داد: فرصت فضای مجازی و شبکه اینترنت می تواند بسیار به اطلاع رسانی ها کمک نماید. از آنجایی که گفته شده برای اجرای این طرح ها افراد از مراکز کاریابی متقاضیان کار را جذب نمایند؛ مهم این است که این مراکز بانک اطلاعاتی خود را به روز کنند.

 

زارع یادآور شد: ما در سالهای گذشته بابت مشاغل خانگی سهم اندکی داشته ایم، لذا از این جهت باید طرح های فراگیری برای گرفتن سهم بیشتر از تولید داشته باشیم.

 

فرماندار دشتستان ضمن اشاره به اینکه عملکرد دهیاران در خصوص طرح اشتغال در اعتبارات عمرانی سال آینده لحاظ می شود، گفت: از همه ی دهیاران روستاها می خواهم به عنوان مهم ترین وظیفه خود در ماه های پایانی سال 96 و اوایل سال 97 موضوع اجرا کردن طرح جامع اشتغال را با هدف هماهنگی، پیگیری و مساعدت بیشتر برای ایجاد اشتغال در روستا در برنامه خود قرار دهند.

 

حمیدرضا  پناه، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در مشاغل خانگی قریب به 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است. همچنین می توان در بخش گردشگری و صنایع دستی و... سرمایه گذاری نموده و در بخش اقتصادی از آن استفاده کرد.

 

وی اضافه کرد: ما با توجه به ظرفیت های هر روستا می توانیم طرح ها را اجرا نماییم و ان شالله با همّت فرماندار محترم زیرساخت ها نیز در بخش ها و روستاها برای استفاده از ظرفیت ها در بخش گردشگری، صنعت و غیره... فراهم می شود.


کازرونی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان بوشهر ضمن تاکید بر لزوم کمک به رونق تولید و اشتغال بیان کرد: ما در شهرستان دشتستان دو مرکز ثابت فنی و حرفه ای و سه نمایندگی در حوزه مهارت آموزی داریم که همه اینها در راستای آماده سازی و توانمندسازی نیروی انسانی است. منتها در حوزه دولتی ما نیازمند مشارکت جهت ظرفیت سازی هستیم.

 

وی اذعان داشت: دو طرح کارورزی و مهارت آموزی داریم که طرح اول خاص دانش آموزان و طرح دوم برای دانشگاهیان برگزار می شود. تاکنون 110 نفر را در حوزه مهارت آموزی آموزش داده ایم که در این طرح نگاه ما این است که کارآموز بتواند در محیط واقعی کار کند.

 

مرتضی شهبازی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر عنوان کرد: علی رغم پتانسیل های زیاد در شهرستان دشتستان از نظر نرخ بیکاری رتبه اول یا دوم هستیم. ما همیشه در دولت های مختلف منابع عالی در اختیار داشته ایم اما رفع بیکاری تنها مربوط به مسئولان یا دولت نیست.

 

وی اضافه کرد: باید با همکاری همدیگر در بخش خصوصی و دولتی، دهیاران و افراد جویای کار و... دست به دست هم دهیم تا موضوع اشتغال را سامان بدهیم. مدل روستای بدون بیکار مبتنی بر تعاملات روستایی بیشتر و ارتباط دهیار و مردم است که همه با هم یک حلقه به نام زنجیره اشتغال زایی ایجاد می کنند. اطلاع رسانی، فرهنگسازی، آموزش، ظرفیت شناسی و پتانسیل شناسی شهر و روستا و... از مراحل این زنجیره است.

شهبازی ضمن بیان اینکه حوزه کارآفرینی بسیار بهتر از استخدام در دولت است، عنوان کرد: پیشنهاد ما شکل گرفتن هسته های کارآفرینی در روستاها است.

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر اظهار داشت: از جمله پتانسیل های خوب شهرستان دشتستان خرما است و این کارگاه ها توانسته اند بسیار موفق باشند. در این راستا باید اولویت های پرداخت تسهیلات مشخص شده و تنها در این حوزه ها اقدام به پرداخت تسهیلات نمایند.


علی رحیمی، رییس اداره امور عشایر و دهیار روستای پشت پر گفت: بسیاری از طرح های پیشنهادی با توجه به نوع زندگی عشایر و موقعیت آنان در جامعه عشایری قابل اجرا نیست.

 

رحیمی با اشاره به تفاوت های ساختار زندگی عشایری با زندگی روستایی گفت: امیدوارم با عنایت مسئولان در جامعه عشایری نیز زیرساخت های لازم برای اجرای طرح های متناسب با شرایط این قشر فراهم بشود.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • تصاویر اتحاد خبر از حال و هوای نوروز باستانی در برازجان
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 2 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 2 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 3 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 5 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 6 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 7 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 10 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 10 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 10 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...