کد خبر: 89400 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 16 آذر 1396 - 08:47
سرپرست شبکه بهداشت دیر خبر داد
استقرار ۱۱ آمبولانس در مناطق زلزله‌زده شهرستان دیر

اتحاد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرگفت: از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه ۱۱ دستگاه آمبولانس در مناطق زلزله‌زده شهرستان دیر مستقر شدند.

اتحاد خبر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیرگفت: از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه ۱۱ دستگاه آمبولانس در مناطق زلزله‌زده شهرستان دیر مستقر شدند.


به گزارش مهر، احمد آخوندی با تشریح وضعیت حوزه سلامت مناطق زلزله زده شهرستان دیر گفت: تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان فعال شده و در مناطق متاثر از زلزله مستقر شدند.

وی افزود: نظارت ویژه ای بر آب مصرفی و توزیعی و مواد غذایی وجود دارد و بازرسی‌ها و نظارت‌ها در این زمینه تشدید شده است.

وی با بیان اینکه شدت زمین لرزه در بخش مرکزی شهرستان دیر بیشتر بوده است گفت: ناوگان اورژانس ۱۱۵ در شهرهای دیر ، بردستان و دوراهک و روستای لمبدان مستقر شده و خدمات لازم انجام می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در خصوص اقدامات اورژانس در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان اظهار داشت: از همان ساعات اولیه وقوع زلزله با فراخوان ناوگان اورژانس ۱۱۵ و آمبولانس‌های واحد درمانی هلال احمر یک دستگاه، سپاه دو دستگاه و یک دستگاه آمبولانس نیروی انتظامی و در مجموع ۱۱ آمبولانس در مناطق زلزله بخش مرکزی دیر مستقر شدند.

وی اظهار داشت: انتقال مصدومین از زمان وقوع حادثه بدون ایجاد کوچکترین عارضه ای برای مصدومین، به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان انجام شد.

آخوندی گفت: خدمات خوبی به مصدومان ارائه شد و تقریبا تمامی آنها به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه دارو، تجهیزات و فرآورده‌های خونی به میزان کافی وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه از حیث منابع انسانی نیز کمبودی وجود ندارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر ادامه همکاری تا اعلام وضعیت سفید گفت: با استقرار آمبولانس به همراه تیم بهداشتی درمانی در محل های ایمن سازی بناهای آسیب دیده از زلزله ، پوشش مناسب خدمات اورژانس تداوم دارد.

آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر در مناطق زلزله زده خودمراقبتی، بهداشت و آمادگی‌های روحی روانی مطرح است که با حضور همکاران تیم بهداشت و سلامت روان این مشکل هموار می‌شود./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89400