کد خبر: 89387 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 15 آذر 1396 - 23:30
حزب عدالت و آزادی منطقه بوشهر به مناسبت روز دانشجو برگزار کرد؛
تجلیل از خانواده دانشجوی شهید عباس آفریدون+ تصاویر

اتحادخبر: اکبر صابری رییس حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی در استان بوشهر به همراه رییس و اعضای حزب عدالت و آزادی حوزه  شهرستان دشتستان به مناسبت روز دانشجو از خانواده شهید دانشجو عباس آفریدون تجیلیل کردند. به گزارش خبرنگار اتحادخبر؛ رییس حزب عدالت و آزادی منطقه بوشهر بعداز ظهر امروز چهارشنبه 15 آذر ماه همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اعظم و رییس...

اتحادخبر- سکینه صابری: اکبر صابری رییس حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی در استان بوشهر به همراه رییس و اعضای حزب عدالت و آزادی حوزه  شهرستان دشتستان به مناسبت روز دانشجو از خانواده شهید دانشجو عباس آفریدون تجلیل کردند.

 

به گزارش اتحادخبر؛ رییس حزب عدالت و آزادی منطقه بوشهر بعداز ظهر امروز چهارشنبه 15 آذر ماه همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اعظم و رییس مذهب شیعه جعفری  به همراه رییس و اعضای حزب عدالت و آزادی شهرستان دشتستان به مناسبت روز دانشجو از خانواده شهید دانشجو عباس آفریدون تجلیل کردند.


صابری ضمن تبریک اعیاد میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق (ع) و همچنین تبریک روز دانشجو اظهار داشت: در این روزها هر کسی برنامه و همایش و نکوداشتی برای روز دانشجو در نظر می گیرد و برنامه های متنوعی برگزار می کنند که حزب عدالت و آزادی منطقه بوشهر تصمیم گرفتند به مناسبت روز دانشجو با خانواده دانشجوی شهیدعباس آفریدون دیدار و با خانواده خوب و متدین این شهید بزرگوارملاقاتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: هدف ما از این دیدارها فقط جویای احوال خانواده شهید و عرض ارادت و قدردانی هست وگرنه از دست ما کاری که در خور شان خانواده بزرگوار شهدا باشد برنمی آید.


محمدحسن آفریدون برادر شهید آفریدون ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به میهمانان اظهارداشت: شهید عباس آفریدون  متولد 1342 در روستایی دشتی اسماعیل خانی از توابع بخش آب پخش شهرستان دشتستان بود.

وی افزود: شهیدعباس آفریدون  دانشجوی تربیت معلم  شهید رجایی شیراز بودند که در رشته علوم تربیتی تحصیل می کردند.

برادر شهید ادامه داد: زمان قبل از انقلاب که در روستای ما فعالیت انقلابی کم بود برادرم عباس فعالیت های انقلابی در حوزه فرهنگی ، سیاسی زیادی داشتند.

وی اظهار داشت: زمانی که جنگ تحمیلی شروع شد، شهید آفریدون جزو اولین گروهای اعزامی به جبهه بودند.

ایشان خاطر نشان کرد: شهید آفریدون در  سال ۱۳۶۴  درعملیات والفجر 8 بر اثر بمباران شیمیایی به شدت مجروح شد که مدت زیادی در بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران تحت مراقبت و مداوا بود پس از گذشت یک ماه بی خبری ما بوسیله تلگرام خبردار شدیم.

وی ادامه داد: آخرین باری که به جبهه اعزام گردید همراه لشکر محمد رسول الله (ص) و در عملیات کربلای 4 در سال 65 بود وی در این عملیات معاونت فرماندهی گروهان از گردان ابوالفضل را بر عهده داشت و بالاخره در همین عملیات و چهارم دیماه 65 بود که به درجه رفیع شهادت نائل گردید.


مادر شهید عباس آفریدون از پسرش برای اعضای حزب عدالت و آزادی اینچنین بیان کرد: عباس پسر دوم من بود،ایشان خیلی زیاد روی مسائل مذهبی ، دینی بخصوص نماز مقید بودند و همیشه  خانواده را به نماز اول وقت سفارش می کرد.

وی در مورد خاطرات زمان جنگ گفت و اظهار داشت: زمانی که پسرم درخواست رفتن به جبهه را داشت، من هیچ مخالفتی با ایشان نکردم   بلکه مشوقش هم بودم و گفتم مادر برو در راه رضای خدا و پسرم را به خدا سپردم.

مادر شهید ادامه داد: شهید آفریدون زمانی که دانشجو بود هم درس می خواند و هم تدریس می کرد   و هم کلاس های خصوصی برای دوستانش برگزار می کرد.

ایشان در مورد کارهای خیر وثواب فرزندش گفت و ادامه داد: ایشان در کار بنایی هم  تجربه داشت و خانه های افراد نیازمند،  فقرا ، نیازمندان و یتیمان را می ساخت و تحویل می داد‌ و حتی برای یکبار نهار اونجا نمی ماند و اعتقاد داشت مال یتیم خوردن ندارد و همیشه نهارش را می آمد منزل می خورد و می رفت
وی از اخلاق خوب و خوش خلقی های فرزندش  در خانواده گفت و اظهار داشت: اخلاق بسیار خوبی با خانواده داشت و بسیار خانواده دوست بود بخصوص احترام من که مادرش بودم را زیاد داشت.

 

در پایان از طرف حزب عدالت و آزادی منطقه بوشهر لوح تقدیر و هدایایی تقدیم حضور خانواده شهید دانشجو عباس آفریدون گردید/ص

















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89387