کد خبر: 89343 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 14 آذر 1396 - 09:36
کی روش به فکر صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی است
اتحاد خبر: دوباره «صلح» جاری شد؛ بعد از سه روز تنش و اختلاف‌نظر میان کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، عصر گذشته در ساختمان فدراسیون واقع در خیابان «سئول»، نشستی بین این دو برگزار شد و همه‌چیز به حالت عادی بازگشت.

اتحاد خبر: دوباره «صلح» جاری شد؛ بعد از سه روز تنش و اختلاف‌نظر میان کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، عصر گذشته در ساختمان فدراسیون واقع در خیابان «سئول»، نشستی بین این دو برگزار شد و همه‌چیز به حالت عادی بازگشت.

 

به گزارش شرق؛ کی‌روش که پیش‌تر گفته بود: «جوری رفتار می‌کنند که انگار من دشمن تیم ملی هستم. اگر نمی‌خواهند می‌توانند من را اخراج کنند»، شب گذشته با خوش اخلاقی روبه‌روی خبرنگاران نشست و از برنامه‌های تیم ملی تا رسیدن به جام جهانی صحبت کرد. نحوه صحبت‌های کی‌روش نشان داد که نه‌تنها دیگر اختلاف‌نظری بین او و فدراسیون وجود ندارد، بلکه همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ایران حضور موفقی در جام جهانی پیش‌رو داشته باشد. بخشی از صحبت‌های مهم شب گذشته کی‌روش در این کنفرانس خبری را در زیر می‌خوانید.


گروه دشواری داریم ولی هدف، صعود به مرحله بعدی است

مطمئنا خانواده فوتبال ایران موافق است که در گروه بسیار دشواری قرار داریم و کار سختی پیش‌روی تیم ملی است. وقتی صحبت از دشواری کارمان در جام‌جهانی می‌شود، اگر همه ما دست‌به‌دست هم بدهیم، باز هم کارمان سخت است و باز هم کافی نیست؛ در نتیجه قبل از جام جهانی باید کنار هم باشیم. کار بسیار سختی پیش‌رو داریم البته چیزی غیرممکن نیست. همه یک هدف داریم و آن صعود به مرحله بعد از جام جهانی است.

با تیم‌های مختلفی بازی خواهیم کرد

در فروردین دو بازی دوستانه و تدارکاتی خواهیم داشت. با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین بازی خواهیم کرد. در ماه می ‌۲۰۱۸ (اردیبهشت سال آینده) بازی‌های لیگ‌قهرمانان آسیا پابرجاست؛ یعنی یک ماه قبل از جام جهانی، به‌دلیل اینکه در روزهای خارج از فیفاست، امکان داریم از تیم‌های همسایه تیمی را دعوت کنیم تا در مرحله اول اردو با آنها بازی کنیم؛ مثل ازبکستان یا سوریه تا یکی،دو بازی در کشورمان در آن زمان داشته باشیم و سه بازی دوستانه نهایی هم قبل از جام جهانی خواهیم داشت. باید سعی کنیم در آن مرحله از اردو، با تیم‌هایی بازی کنیم که عربی باشند، مثل تونس، مصر و الجزایر که شباهت به تیم‌ مراکش داشته باشند. رومانی، بلغارستان، کرواسی، بوسنی و حتی ایتالیا سبک بازی‌هایشان شبیه اسپانیا و پرتغال است. بستگی دارد که با کدام تیم‌ها بتوانیم به قطعیت برسیم حتی بوسنی هم می‌تواند شباهت بازی‌های اسپانیا و پرتغال را داشته باشد اما جام‌جهانی برای ما با بازی مقابل مراکش آغاز می‌شود و بازی با مراکش برای ما حکم فینال جام‌جهانی را دارد.

مربیان لیگ به من اعتماد کنند

از باشگاه‌ها تقاضا داریم که بازیکنان مدنظر تیم ملی یک‌روز یا یک‌روزونیم در اختیار تیم ملی قرار بدهند و بعد از اتمام هر بازی لیگ بازیکنان در اختیار تیم ملی باشند. بازیکنان، جمعه بعدازظهر در اختیار تیم ملی هستند تا شنبه عصر. از ژانویه این برنامه را اجرائی می‌کنیم. مربیان به بنده اعتماد کنند. تأکید می‌کنم به‌هیچ‌وجه آماده‌سازی بازیکنان در لیگ تداخلی با برنامه‌های تیم ملی نخواهد داشت. امیدوارم که مربیان تیم‌ها به من اعتماد کنند تا ۳۶ سال تجربه‌ای که دارم را در اختیار تیم ملی قرار بدهم و آنها بدانند که من می‌دانم چه می‌کنم با این همکاری دوطرفه و سراسر اعتماد می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

پرتغال مثل گربه است، ولی همیشه برنده نمی‌شود

دو تیم بسیار قدرتمند با ما هم‌گروه هستند. زیبایی فوتبال همین است. درست است که پرسپولیس تیم قدرتمند لیگ است، یا رئال‌مادرید یا پاری‌سن‌ژرمن که بازی آخرش را باخت این‌گونه بازی‌ها مثل بازی موش و گربه است و یک تیم مثل گربه است و یک تیم هم مثل موش. اشکال ندارد پرتغال گربه باشد اما همیشه گربه برنده نمی‌شود.

اسپانیا ما را آنالیز می‌کند

اسپانیایی‌ها شروع به آنالیز حریفان کرده‌اند، اما ما هم شروع به مطالعه و بررسی حریفان کرده‌ایم و با جزئیات مراکش را پیگیری می‌کنیم. دقیقا فوتبال همین است اگر روز، روز شما باشد و آماده باشید می‌توانید در زمین فرصت داشته باشید اما نمی‌شود فقط ۶۰ دقیقه فوتبال بازی کرد. اگر واقع‌گرایانه صحبت کنم بازیکنانی که در لیگ داخلی شاغل هستند، ۶۰ تا ۶۵ دقیقه آمادگی بازی در آن سطح را دارند اگر داوران قبول می‌کنند همان ۶۰ دقیقه بازی کنیم، من مشکلی ندارم. طارمی، ترابی، امیری، مرتضی پورعلی گنجی، منتظری و وریا غفوری، این بازیکنان احتیاج به کار بیشتر دارند. جوردی آلبا (مدافع چپ تیم ملی) ۶۰ بار می‌رود و می‌آید، اما در دفاع راست ما ۴۵ بار غفوری بخواهد کارش را درست انجام بدهد، ۱۰بار دیگر را من باید انجام بدهم یا آقای جوادی (مدیر روابط‌عمومی). صحبت از فوتبال خوب نیست چون بازیکنان ما هم خوب بازی می‌کنند ولی صحبت از دویدن و ۸۰ بار رفت و برگشت است.
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/89343