کد خبر: 88573 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 02 آذر 1396 - 08:39
شمسایی: حیف است عنوان‌آقایی از ایران گرفته شود
اتحادخبر: سه گلی که فالکائو برای تیم‌ملی برزیل در دو‌دیدار تدارکاتی اخیر مقابل کاستاریکا به‌ثمر رساند تعداد گل‌های این اسطوره فوتسال جهان را به عدد 388 رساند.
آسمان آبی: سه گلی که فالکائو برای تیم‌ملی برزیل در دو‌دیدار تدارکاتی اخیر مقابل کاستاریکا به‌ثمر رساند تعداد گل‌های این اسطوره فوتسال جهان را به عدد 388 رساند. این سه گل حسابی در ایران کولاک به‌پا کرد و جنجال‌های زیادی به‌راه انداخت و شاید خیلی از مواضع و نیات را روشن کرد.

فالکائو با گل‌هایی که به‌ثمر رساند حالا تنها چهار گل با وحید شمسایی به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتسال جهان فاصله دارد و با توجه به این‌که در بازی‌های دوستانه برزیل این بازیکن 40‌ساله حضور دارد و وحید شمسایی حدود6 سال است در تیم‌ملی جایی ندارد این احتمال می‌رود که با پابرجا‌ماندن شرایط فعلی دیر یا زود این افتخار بزرگ از ایران و شمسایی گرفته شود و به برزیل و فالکائو برسد.

همین سه‌گل ستاره برزیلی کافی بود تا موجی برای بازگرداندن وحید شمسایی به تیم‌ملی به راه بیفتد. جامعه فوتسال و همچنین دنبال‌کنندگان و علاقه‌مندان این رشته خواهان این هستند که برای حفظ چنین افتخار بزرگی می‌توان کاری شبیه به برزیلی‌ها برای فالکائو را این‌جا برای شمسایی عملی کرد. فالکائو سه‌بار از تیم‌ملی برزیل خداحافظی کرد، اما حالا در دیدارهای دوستانه به تیم‌ملی دعوت می‌شود و مقابل تیم‌های نه‌چندان سطح بالا گلزنی می‌کند و آمار خود را بهبود می‌بخشد.

این در حالی‌است که شمسایی در کنار سرمربیگری همچنان در 42سالگی روی پاست و در بازی آخر تیمش مقابل گیتی‌پسند که بی‌تردید سطح بالاترین مسابقه لیگ برتر هم بود بیش از 35دقیقه در زمین حضور داشت و دوید تا نشان دهد دود از کنده بلند می‌شود.

اما در این بین انگشت اتهام به‌سوی چند نفر نشانه رفته است. محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی، علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال و عباس ترابیان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال. این سه‌نفر مثلثی را تشکیل داده‌اند که به‌نظر مانع از بازگشت شمسایی به تیم‌ملی حداقل در بازی‌های دوستانه هستند.

ناظم‌الشریعه: شمسایی سرمایه ملی است

محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی محجوب تیم‌ملی ایران که موفق شد تیم ما را به‌عنوان سومی جهان برساند هیچ‌وقت راجع به وحید شمسایی موضع مشخصی نداشته و از الفاظ دو‌پهلو استفاده کرده‌است. ناظم‌الشریعه در آخرین گفت‌و‌گوی خود با خبرنگار«آسمان آبی» درباره بازگشت وحید شمسایی به تیم‌ملی در بازی‌های دوستانه پیش رو در آذرماه گفت:« من با خود وحید هم صحبت کردم. او سرمایه ملی است، اما خودش هم اعتقاد داشت در بازی نهایی پیش‌رو به‌دلیل سنگین بودن شرایط نمی‌تواند کمکی کند. به‌همین دلیل هم، ما در این مسابقات او را همراه نخواهیم داشت.»

او در پاسخ به این سوال که چه کسی در این بین تصمیم‌گیرنده است، تصریح کرد: «فدراسیون باید تصمیم بگیرد. اگر بتواند بازی‌های دوستانه خاصی را ترتیب دهد ما برای دعوت از وحید مشکلی نداریم. بااین‌حال این مسئله مربوط به فدراسیون است و آن‌ها باید برنامه‌ای را برای بازی‌های دوستانه تدارک ببینند.»

او با اشاره به حضور احتمالی شمسایی در تورنمنت اصفهان گفت:« شمسایی با این شرایط­ نمی‌تواند به اردوها اضافه شود چون برنامه تیم‌ملی مشخص است. برای بازی باید تیم‌های خاصی باشند که در این تورنمنت نمی‌توانیم به این رکورد برسیم.»

ناظم الشریعه در پایان در پاسخ به این سوال که علت دعوت‌نشدن شمسایی به تیم‌ملی اختلاف او با کمیته فوتسال است یا خیر؟ افزود:« شاید اختلافی در کار نباشد و این موضوع قابل‌حل است.»

شمس: از کفاشیان کاملا ناامید هستیم

نفر دوم علی کفاشیان است. رئیس همیشه خندان و اسبق فدراسیون فوتبال که به‌زعم خیلی‌ها دوران تبعیدی خود را در فوتسال به‌عنوان سرپرست می‌گذراند. برخی معتقدند او پشت‌پرده دعوت‌نشدن وحید شمسایی است. حسین شمس در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آسمان آبی» درباره دعوت‌نشدن وحید شمسایی گفت:«وحید شمسایی بزرگ‌ترین فوتسالیست تاریخ ایران است. او همه کار کرده و جزو بهترین‌های جهان به‌حساب می‌آید و حال که رکورد ملی او در خطر افتاده باید کمک کرد. فراموش نکنیم که وحید توانایی بالایی دارد و در حالت طبیعی هم دعوت شدنش به تیم‌ملی چیز عجیبی نیست. فرصت خوبی است که شمسایی رکوردش را در بازی‌های دوستانه و داخل ایران بهتر کند. آقای گلی جهان یک رکورد ملی است که به فردی هم ارتباطی ندارد.» سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند با اشاره به این‌که از مشکل شمسایی و فدراسیون فوتسال بی اطلاع است، گفت: «از این اتفاقات در کمیته فوتسال زیاد است و نباید به این امیدوار باشیم که کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال آن را تجزیه و تحلیل کند. از کفاشیان کاملا ناامید هستیم، بااین‌حال امیدواریم ناظم‌الشریعه سرمربی تیم‌ملی، برای دعوت از شمسایی از اختیاراتش استفاده کند.»

ترابیان: مسائل مهم‌تر از شمسایی داریم

اما نفر سوم. عباس ترابیان. رئیس همیشه جنجالی کمیته فنی و توسعه فوتسال که هیچ‌گاه رابطه خوبی با شمسایی نداشت. هیچ‌کس دعوای شدید رسانه‌ای او با شمسایی را فراموش نمی‌کند. درگیری‌ای‌ که اتفاقا به‌خاطر همین بحث آقای گلی هم پیش آمد. ترابیان در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرد که چه کسی گل‌های شمسایی را شمرده و او را آقای‌گل جهان خطاب می‌کند. همین اظهار‌نظر کافی بود تا وحید هم از خجالتش دربیاید و او را به گداپروری متهم کند و بخواهد که برای همیشه از فوتسال برود و زمام کار را به فوتسالی‌ها بسپارد. حالا بعد از گذشت حدود پنج‌سال دوباره داستان آقای گلی این‌دو را بهم رسانده است.

ترابیان در تازه‌ترین اظهار‌نظر خود درباره دعوت مجدد از شمسایی ضمن کم‌ارزش خواندن این مسئله، توپ را داخل زمین کادر فنی انداخت و گفت:«مسائلی مهم‌تر از دعوت مجدد شمسایی داریم که در حال تدارک آن هستیم. این ماجرا کاملا به کادر‌فنی برمی‌گردد و ما دخالتی نداریم. ­اصلا اختلافی با شمسایی نداریم و همه وحید را دوست دارند. ضمن آن‌که ­دوست داشتن یک بازیکن و یک مربی نباید به یک اشتباه ملی منجر شود. شمسایی­ هر زمان می‌تواند برای بازی دوستانه اعلام آمادگی کند و اگر سرمربی تیم‌ملی او را دعوت کند ما هم به‌عنوان کمیته‌فنی تایید می‌کنیم، چون نظر سرمربی برای ما مهم است. رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت:­«باید به سرمربی تیم‌ملی اجازه دهیم تا ابزار‌های خود ­را استفاده کند. ­او ­باید فهرست بازیکنان را اعلام کند. اگر من به‌سرمربی فهرست بدهم که برای او خیلی بد می‌شود.»/ب
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/88573