کد خبر: 87997 ، سرويس: اقتصاد
تاريخ انتشار: 23 آبان 1396 - 13:15
کیش برای جذب گردشگر نیازمند مزیت رقابتی است

اتحاد خبر: انصاری لاری رونق دوباره کیش را نیازمند یک همت جمعی دانست و افزود: همه کشورهایی که امروز در عرصه گردشگری حرفی برای گفتن دارند یک بار هزینه رشد خود را پرداخت کرده اند.

کیش برای جذب گردشگر نیازمند مزیت رقابتی استاتحاد خبر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، این جزیره را نیازمند مزیت رقابتی در مقایسه با کشورهای همسایه برای جذب گردشگر خواند؛ وی همچنین ایجاد در آمدهای پایدار را از اولویت‌های برنامه کاری خود برشمرد.
 
به گزارش اتحاد خبر به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، محمد ابراهیم انصاری لاری در نشستی با نمایندگان انجمن سرمایه‌گذاران و کار آفرینان کیش به بررسی علل رکود اقتصادی و گردشگری جزیره پرداخت.

اقتصاد کیش مستقل از فروش اراضی باشد

در این نشست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تشکیل کارگروهی برای شناسایی مشکلات و راه کارها گفت: در خصوص کاهش هزینه‌ها و زمان برای صدور مجوزهای مختلف نیز این کارگروه با بررسی موانع به تسریع و تسهیل امور کمک می‌کند.

انصاری لاری ایجاد درآمدهای پایدار برای کیش را یکی از مهمترین اولویت‌های برنامه کاری خود برشمرد و افزود: اقتصاد کیش باید مستقل از فروش اراضی این منطقه باشد؛ به همین منظور دو طرح درآمدزا در جهت ثبات اقتصادی منطقه مد نظر داریم که پس از بررسی های اولیه در خصوص اجرای این طرح ها تصمیم‌گیری می‌شود.

خلاقیت، شرط لازم برای سرمایه‌گذاری در کیش

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در کیش باید هدایت شده باشند. در حال حاضر جزیره ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را ندارد؛ در زمینه صنعت نیز صرفا باید در حوزه صنایع های‌ تک، دانش بنیان و نانو تلاش کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شرط لازم برای سرمایه‌گذاری در کیش را خلاقیت و ایجاد جاذبه‌های نوین برشمرد و گفت: جزیره کیش نیاز به اتفاقات نو در گردشگری دارد. امروز در تمامی شهرهای کشور انواع هتل‌ها، بازارها و مراکز تفریحی وجود دارند و این امکانات مزیت رقابتی برای کیش نیست. برای اینکه گردشگر به کیش جذب شود، باید تفریحات جذاب و نو آورانه داشته باشیم تا گردشگران در مقایسه با کشورهای اطراف، انگیزه‌ای برای سفر به کیش داشته باشند.

ضرورت ارتقای خدمات و کیفیت کالاها  

وی تصریح کرد: در جهان امروز گردشگران تنها به خاطر ارزانی، مقصد خود را انتخاب نمی‌کنند، بلکه مزیت‌های دیگری نیز مورد توجه است. در خصوص جزیره کیش نیز تنها با کاهش هزینه های سفر نمی‌توان گردشگر جذب کرد بلکه نیاز است ضمن ارتقای خدمات دهی و کیفیت کالاها، امکاناتی در کیش ایجاد شود که برای گردشگران جذاب باشد.

انصاری لاری رونق دوباره کیش را نیازمند یک همت جمعی دانست و افزود: همه کشورهایی که امروز در عرصه گردشگری حرفی برای گفتن دارند یک بار هزینه رشد خود را پرداخت کرده اند.

 وی توضیح داد: در جزیره کیش هم نیاز است همه دست به دست هم دهند و با کاهش هزینه‌ها و قیمت‌ها از یک سو و افزایش کیفیت خدمات و کالاها از سوی دیگر گردشگران را جذب کنند؛ در این صورت شاید در ماه‌های اول سود زیادی وجود نداشته باشد اما ادامه این روند در بلند مدت رونق دایمی و سود آوری برای جزیره کیش به ارمغان می آید.

وی از انجمن سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش خواست برای ایجاد یک تحول در جزیره کیش همه صنوف را همراه کنند تا با کاهش هزینه ها، ارتقای کیفیت خدمات و کالاها و افزایش جاذبه‌های گردشگری رونق را به کیش بازگردانند.

گفتنی است در این نشست نمایندگان انجمن سرمایه گذاران وکار آفرینان کیش در خصوص همراهی و همکاری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جهت حل مسائل و مشکلات کیش اعلام آمادگی کردند./ب
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87997