کد خبر: 87946 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 23 آبان 1396 - 08:46
رضایی: برگشتم چون کشتی به کمک نیاز داشت

اتحاد خبر: تیم کشتی آزاد امید هفته آینده باید در رقابت‌های جهانی زیر 23 ساله‌ها به میدان برود.

ایران ورزشی: تیم کشتی آزاد امید هفته آینده باید در رقابت‌های جهانی زیر 23 ساله‌ها به میدان برود. مسابقاتی سخت و دشوار که می‌تواند آزمون مهمی برای کشتی ایران باشد. کشتی آزاد که در رده‌های مختلف نتوانسته امسال موفقیت‌های خوبی را کسب کند در رده امیدها هم کار سختی در پیش دارد. البته علیرضا رضایی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است که کمبود زمان حسابی کار را برای این تیم سخت کرده اما با این حال برای رسیدن به موفقیت ناامید نیستند. ترکیب تیم امید از کشتی‌گیرانی تشکیل شده که بااستعداد هستند و از آنجایی که باید در آینده‌ای نزدیک به ترکیب تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند از انگیزه زیادی برخوردارند.

آقای رضایی به روزهای آخر اردو نزدیک شدید، شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 خدا را شکر تیم در شرایط خوبی قرار دارد. در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و الان به روزهای آخر رسیدیم. امیدواریم که بتوانیم در این فرصت اندک کارهای نهایی را انجام بدهیم و به فرم ایده‌آل برسیم.

زمان کمی در اختیار داشتید، فکر می‌کنید بتوانید به موفقیت برسید؟

 به هر حال دستمان بسته بود. چاره‌ای نداشتیم جز اینکه در همین فاصله کم بتوانیم به آمادگی کامل برسیم. به نظرم کمبود زمان بزرگترین رقیب ما در این مسابقات است. در کل سه اردو بیشتر نتوانستیم برگزار کنیم و هفته آینده راهی مسابقات هستیم و این یعنی روزهای سختی در پیش داریم اما ناامید نیستیم.

سطح مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 به نظرم مسابقات سطح بالایی دارد. شما مسابقات جهانی فرانسه را ببینید، چهار نفر از هشت قهرمان مسابقات در حدود 23 سال سن دارند. این نشان می‌دهد که مسابقات می‌تواند سطح بالایی داشته باشد. همه برای نشان دادن نفرات جوان خود به مسابقات می‌آیند.

اما اینکه مشخص نیست سال آینده این مسابقات برگزار شود یا نه، کمی تیم‌ها را سر درگم کرده است.

 در اروپا این مسابقات مدتی است که برگزار می‌شود. به نظرم این احتمال وجود دارد که در صورت استقبال تیم‌ها سال آینده هم برگزار شود اما اگر برگزار نشود اتفاق خاصی نمی‌افتد.

ولی به نظر می‌رسد برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند برای تیم ملی کشتی ایران خوب باشد.

 این کشتی گیران که در ترکیب تیم ملی قرار گرفته‌اند باید به بزرگسالان بیایند و این رقابت‌ها به آنها کمک خواهد کرد که با اعتماد به نفس بالا به رده بزرگسالان برسند. حضور آنها در رده بزرگسالان هم به تیم ملی کمک می‌کند.

از همین جا پشتوانه‌سازی شروع می‌شود؟

 بله، کشتی گیران جوان و آینده داری هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک زیادی کنند.

برخی از نفرات شما هم باتجربه هستند، مثل اطری، کریمی و یا گلیج.

 تیم خوبی داریم و به طور کلی به این تیم اعتقاد دارم. فقط باید در روز مسابقه ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. اطری از جهانی برگشته و کریمی هم که مدتی از دوران اوج فاصله گرفته بود و در حال بازگشت است. گلیج هم می‌خواهد در وزن 97 کیلوگرم جا بیفتد.

و البته تیم امید باید جور بزرگسالان را هم بکشد؟

 نه، کشتی ایران کم موفقیت کسب نکرده؛ حالا در یک دوره هم نتیجه دلخواه به دست نیامده. تیم امید هم تلاش می‌کند نتیجه خوبی بگیرد تا مردم کشتی دوست خوشحال باشند.

همچنان درباره اینکه چرا شما به کشتی برگشتید بحث است.

 نه، بحثی نیست. به هر حال دوستان به من لطف داشتند، آمدند حرف زدیم و در نهایت دیدم کشتی به کمک نیاز دارد و برای کمک کردن به کشتی برگشتم.

اما این بازگشت شما ریسک بالایی دارد، اگر نتیجه نگیرید، چه می‌شود؟

 هر چه خدا بخواهد همان می‌شود. تلاش می‌کنیم که موفقیت حاصل شود.

گاهی اوقات هم مثل رده بزرگسالان موفقیت حاصل نمی‌شود.

 همه تلاش خود را انجام می‌دهیم. کار کردن در رده بزرگسالان هم کمی با رده‌های پایین‌تر متفاوت است. آنجا باید بتوانی شرایط را مدیریت کنی اما واقعا نتیجه گرفتن در جهانی فرانسه آسان نبود.

با این حال برای شما در لهستان آرزوی موفقیت داریم.

 خیلی ممنونم. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و شرمنده مردم نشویم. این تیم به حمایت نیاز دارد چرا که آینده کشتی است. هر چقدر روی این تیم سرمایه گذاری کنیم در آینده نتیجه بهتری می‌گیریم./ب
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87946