کد خبر: 87936 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 23 آبان 1396 - 08:03
آمادگي جامعه ورزش براي کمک به زلزله‌زدگان

اتحاد خبر: زلزله مهيب غرب کشور خانواده ورزش را هم سوگوار کرد.

 

روزنامه شرق: زلزله مهيب غرب کشور خانواده ورزش را هم سوگوار کرد. شمار زيادي از اهالي ورزش در صفحات شخصي‌شان با انتشار پيام‌هايي درگذشت هموطنان در غرب کشور را تسليت گفتند و ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي داغديده براي آنها از خداوند طلب صبر کردند. علي دايي، علي کريمي، کارلوس کي‌روش، کريم باقري، جواد نکونام، احسان حدادي، مهدي رحمتي، عليرضا حيدري، کيانوش رستمي، رضا عنايتي، حسين ماهيني، وينفرد شفر، بهداد سليمي، احمدرضا عابدزاده، کاوه رضايي، بختيار رحماني، سيامند رحمان، و... پيام‌هاي تسليتي منتشر کردند.

علي دايي ابتدا در پست اينستاگرامي خود ضمن ابراز همدردي، از نيروهاي امدادي خواست تمام توان خود را براي کمک به آسيب‌ديدگان به کار بگيرند. او ديروز تأکيد کرد فوتبالي‌ها هم بايد در اين زمينه پيش‌قدم باشند. سرمربي سايپا که ديروز به ملاقات رئيس فدراسيون رفته بود، پس از اين ديدار گفت: «بايد کمپيني درست کرد تا جامعه فوتبال، فدراسيون فوتبال و همه آحاد ورزش کشور با ياري‌رساندن به اين عزيزان، شرايط مناسب را فراهم کنند. در واقع انتظار ما اين است که با آسيب‌ديدگان اين زلزله همدري کنيم و هر آنچه در توانمان است، از آنها دريغ نکنيم».

دايي در جلسه با تاج اعلام کرد قصد دارد براي جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي و اقدامات حمايتي جامعه فوتبال دست‌به‌کار شود و پيشنهاد همکاري مشترک داد. تاج هم از اين پيشنهاد استقبال و تأکيد کرد «وقتي شما پرچم‌دار اين جريان خيرخواهانه باشيد ترديد ندارم همه باشگاه‌هاي ليگ برتر و همه پيش‌کسوتان و اهالي فوتبال و حتي ورزشکاران ديگر رشته‌ها شما را همراهي خواهند کرد و اتفاق بزرگي در نهايت رقم خواهد خورد». پس از اين جلسه تاج از بخش حقوقي فدراسيون خواست شماره حسابي آماده شود تا با اعلام از سوي علي دايي کمک‌هاي فوتبالي‌ها جمع‌آوري شود. ديگر ورزشکاران شاخص هم پيشنهادهاي مشابهي دادند.

جواد نکونام کاپيتان سابق تيم ملي هم در اين باره گفت: «متأسفانه هر لحظه خبرهاي بد و بدتري مي‌شنويم. از همان شب حادثه همه پيگير اخبار زلزله هستيم. ويدئوهايي از اين فاجعه ديدم که واقعا دلم را به درد آورد و چيزي نمي‌توانم بگويم جز همدردي با خانواده‌هاي عزادار. قطعا چهره‌هاي ورزشي هم حاضر هستند تا همه نوع کمکي کنند. اميدواريم در اين زمينه سازماندهي خوبي صورت بگيرد. ورزشي‌ها هميشه در اين‌طور مواقع پيشرو هستند. هوا در غرب کشور واقعا سرد است و قطعا نيروها سريعا کمک‌رساني مي‌کنند». کارلوس کي‌روش که در هلند به سر مي‌برد، ساعاتي پيش از بازي تيم ملي مقابل ونزوئلا پيام تسليتي منتشر کرد. او نوشت که اعضاي تيم ملي از شنيدن اين خبر بسيار ناراحت شدند و ادامه داد: «ما پيام قدرت و همبستگي را براي تمام آنهايي که از اين حادثه رنج مي‌برند، ارسال مي‌کنيم».

بختيار رحماني عزادار شد

ورزشکاران کُرد کشور هم ديروز در صفحات اجتماعي خود به ابراز همدردي با همشهري‌هايشان پرداختند. کاوه رضايي ملي‌پوش کرد تيم ملي فوتبال به زبان کُردي به بازماندگان تسليت گفت. کيانوش رستمي قهرمان کرمانشاهي المپيک هم تسليت ويژه‌اي براي همشهري‌هايش در صفحه شخصي‌اش نوشت. يکي از ورزشکاراني که چندين نفر از نزديکان خود را در زلزله از دست داده است، بختيار رحماني بازيکن تيم پيکان است. اين فوتباليست که عضو تيم ملي در جام جهاني ٢٠١٤ بود، اهل شهر سرپل‌ذهاب است، شهري که خسارات زيادي بر اثر زلزله به آن وارد شده است. رحماني در گفت‌و‌گو با ورزش سه گفت: «خانواده‌ام حالشان خوب است، اما از فاميل و دوستانم کساني هستند که زير آوار گير کرده و برخي از آنها فوت کرده‌اند. متأسفانه من اينجا هستم و هيچ دسترسي ندارم. دلم مي‌خواست آنجا بودم». بختيار در صفحه اينستاگرامش هم ضمن انتقاد از کيفيت مجتمع‌هاي مسکن مهر به همه هم‌استاني‌هايش در استان کرمانشاه تسليت گفت. او همه را دعوت کرد تا با اهداي خون به کمک آسيب‌ديدگان بشتابند.

سيامند رحمان قهرمان پرآوازه پاراالمپيک که يکي از قهرمانان صاحب‌نام کُرد است هم به هموطنانش تسليت گفت. «اين واقعه تلخ موجب تأسف مردم عزيزمان به‌ويژه مردم غرب کشور شده است. از خداوند متعال براي بازماندگان آرزوي صبر و آرامش دارم».

اقدامات وزارت ورزش

وزارت ورزش، کميته ملي المپيک، کميته ملي پاراالمپيک، فدراسيون‌ها و باشگاه‌ها هم بلافاصله اين حادثه تلخ را تسليت گفتند و با بازماندگان ابراز همدردي کردند. وزير ورزش و جوانان در تماسي تلفني با مديران کل ورزش و جوانان کرمانشاه و ايلام دستور داد تمامي مکان‌ها و سالن‌هاي ورزشي اين دو استان و شهرستان‌هاي تابعه براي اسکان موقت حادثه‌ديدگان در اختيار ستاد مديريت بحران قرار گيرد و تمامي امکانات موردنياز و درخواست ستاد براي ياري‌رساندن به هموطنان آسيب‌ديده و خانواده‌هاي آنان فراهم شود. ادارات کل ورزش ايلام و کرمانشاه نيز براي اسکان زلزله‌زدگان اعلام آمادگي کردند. مديرکل ورزش و جوانان استان ايلام در گفت‌وگو با پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان در اين باره گفت: «از ساعت ۲۱:۴۵ يکشنبه شب که زلزله به وقوع پيوست، بلافاصله وارد ستاد بحران استان شديم و از همان موقع اقدامات اساسي را انجام داديم به طوري که اماکن ورزشي استان به‌ويژه استاديوم‌ها در اختيار ستاد بحران قرار گرفت و چادرها برپا شد و مردم در چادر‌ها اسکان يافتند که همچنان ادامه‌ دارد؛ چراکه احتمال وقوع پس‌لرزه‌ها همچنان وجود دارد. ارسلان حسيني مديرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هم تأکيد کرد چنين اقدامي در استان کرمانشاه هم انجام شده است. او همچنين از اعزام تيم‌هاي حرفه‌اي کوهنوردي استان کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده خبر داد. مسابقات ديروز از جمله ديدار مهرام با پتروشيمي از هفته نهم ليگ برتر بسکتبال، جام شهدا و... با يک دقيقه سکوت و به ياد جان‌باختگان زلزله غرب کشور برگزار شد.

زلزله اردوي سوريه و عراق را به هم ريخت

تيم‌هاي عراق و سوريه ديروز در کربلا ديدار دوستانه‌اي را برگزار کردند. کاروان اين دو تيم که در کربلا سکونت دارند، با وقوع زلزله به سرعت اتاق‌هاي خود را ترک و در محوطه هتل با يکديگر ديدار کردند. عمر السوما مهاجم سوري تيم الاهلي عربستان بيش از بازيکنان ديگر ترسيده بود و موجب شد بازيکنان سوريه او را سوژه کنند. پس از اين اتفاق بازيکنان دو کشور با انتشار ويدئو و عکس‌هايي سلامت خود را خبر دادند./ب
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87936