کد خبر: 87910 ، سرويس: گوناگون
تاريخ انتشار: 22 آبان 1396 - 11:45
عجیب‌ترین قوانین رانندگی سراسر جهان

اتحاد خبر: یکی از مشهورترین قوانین دهه ۱۹۰۰ این بود که وقتی خودرویی دنده عقب حرکت می‌کند یک نفر با پرچم قرمز باید مقابل اتومبیلش راه برود.

اتحاد خبر: این قانون که یکی از اولین قوانین راهنمایی رانندگی تاریخ بود بسیار عجیب بود. در همان دوران، قانون دیگری به وجود آمد که سرعت را به ۳۲ کیلومتر در ساعت محدود می‌کرد. مسئولین این سرعت را به عنوان حداکثر سرعت قابل اطمینانی که یک خودرو می‌توانست حرکت کند تعیین کردند.

با گذشت یک قرن، انسان‌ها هنوز عادت وضع قوانین عجیب و غریب ترافیکی را ترک نکرده اند. در تلاش برای کنترل استفاده از اتومبیل‌های مدرن، قانون گذاران سعی می‌کنند قوانینی ایجاد کنند که جاده‌ها را امن‌تر کند. بیشتر این قوانین کاملا عادی هستند. اما همان طور که در لیست زیر می‌بینید برخی قوانین ترافیکی باعث می‌شود فکر کنید چه کسی اولین بار آن‌ها را مطرح کرد.

 

قبل از اینکه خودرو را روشن کنید باید کنترل کنید که بچه یا چیز دیگری زیر ماشین نباشد 

این قانون عجیب راهنمایی رانندگی دانمارک است. ظاهرا قانون گذاران آن را طرح کرده اند تا از مکانیک‌های احتمالی که زیر خودرو مشغول کار هستند حفاظت کنند. اما آن‌ها تنها نگران مکانیک‌ها نیستند. قانون گذاران می‌گویند ممکن است بچه هایی که مشغول قایم موشک بازی هستند در معرض خطر باشند؛ بنابراین همه راننده‌ها قبل از روشن کردن خودرو باید زیر ماشین را بگردند. اگر این قانون را نادیده بگیرید ۱۰۰۰ کرون (۶۳۰۰۰۰ تومان) جریمه می‌شوید.‌ می‌توانید تصور کنید که چقدر آزاردهنده است که بعد از ظهر یک روز شلوغ کاری خم شوید و زیر اتومبیلتان که در پارکینگ پارک کرده اید را بگردید مبادا بچه یا مکانیک زیرش باشد! 

رانندگی با چشم بسته ممنوع 

عقل سلیم رانندگی با چشم بسته را دیوانگی محض می‌داند، اما ظاهرا در آلاباما این را یک چالش رانندگی می‌دانند (لااقل قانون شکنان) به همین دلیل، دولت آلاباما قانونی وضع کرده که رانندگی با چشم بسته را غیر قانونی می‌داند. اگر شما را حین این تخلف بگیرند، مجازات زندان در انتظارتان خواهد بود. قبل از اینکه چنین قانونی را احمقانه بدانید و از آن رد شوید، باید بدانید واقعا افرادی هستند که این قانون را زیر پا می‌گذارند. 

هنگام رانندگی نوشیدن هر چیزی حتی آب ممنوع 

طبق قوانین ترافیکی قبرس، نباید هنگام رانندگی هیچ چیزی بنوشید. تنها مایعی که حق دارید در ماشین داشته باشید، سوخت خودرو است و هرچیزی غیر از این غیرقانونی است. طبق این قانون بحث برانگیز اگر لازم است چیزی بنوشید باید ابتدا ماشینتان را پارک کنید. اگر پلیس شما را حین ارتکاب این جرم بگیرد، اهمیتی نمی‌دهد که از تشنگی آفتاب قبرس در حال مرگ بوده اید و فقط چند جرعه آب نوشیده اید. 

رانندگی با ماشین کثیف ممنوع 

روس‌ها تحمل خودروهای کثیف را ندارند. کرملین قانون سختگیرانه‌ای دارد که رانندگی با خودروی کثیف را ممنوع می‌کند. شکستن این قانون منجر به ۴۰۰۰ دلار (۱۶ میلیون تومان) جریمه می‌شود. اما این قانون فقط در روسیه اعمال نمی‌شود. شهروندان دوبی هم قوانین مشابهی دارند. به همین دلیل است که تصاویری که از ترافیک دوبی می‌بینیم این قدر تمیز به نظر می‌رسد. 

انباشتن زباله در خودرو ممنوع 

ظاهرا هیلتون هد چنان مشکل جدی با موش‌ها داشت که قانون گذاران کارولینای جنوبی مجبور شدند راهی برای کنترل تعداد این جوندگان در این ایالت پیدا کنند. طبق این قانون هیچ خودرویی حق نداشت سطل زباله داشته باشد. زیرا موش‌ها غذای خود را از این سطل‌های زباله تهیه می‌کنند. احتمالا کسانی که این قانون را وضع کرده اند، وجود موش‌ها در اتومبیل را کاملا عادی می‌دیده اند. عجیب و خنده دار به نظر می‌رسد! 

دوشنبه‌ها رانندگی ممنوع 

اگر پلاک خودروی شما با اعداد ۱ یا ۲ به پایان برسد و در مانیلا زندگی کنید، روزهای دوشنبه باید خوشحال باشید. طبق قانون بسیار عجیب این شهر، خودروهایی که پلاک آن‌ها با اعداد ۱ یا ۲ به پایان می‌رسد نباید دوشنبه‌ها رانندگی کنند (یک بهانه خوب برای فرار از کار) دور زدن این قانون هرگز از چشم پلیس ترافیک مخفی نمی‌ماند که روزهای دوشنبه ترافیک را کاملا کنترل می‌کند؛ بنابراین به جای اینکه خودتان را به دام جریمه بیندازید، در خانه بمانید و یک روزنامه بخوانید و پلیس را سرزنش کنید. 

نباید آب دهان خود را از وسیله نقلیه بیرون بیندازید مگر اینکه راننده کامیون باشید 

قانونگذاران جورجیا واقعا وقت گذاشته اند و یکی از عجیب‌ترین قوانین ترافیکی دنیا را وضع کرده اند. طبق این قانون هیچ مسافر یا راننده‌ای حق ندارد آب دهان خود را از خودرو یا اتوبوس در حال حرکت به بیرون پرتاب کند مگر اینکه کامیون باشد. چرا فقط رانندگان کامیون؟ تنها قانونگذاران این را می‌دانند، اما اگر در حال بیرون انداختن آب دهان خود در جاده سوار بر اتوبوس یا خودروی سواری دستگیر شدید با مجازات شدیدی روبرو می‌شوید. 

جریمه پاشیدن آب گل آلود را روی عابران پیاده 

ژاپنی‌ها رانندگان بی احتیاطی که روی لباس هایشان آب می‌ریزند را تحمل نمی‌کنند. طبق قوانین ترافیکی آن ها، پاشیدن آب روی عابران پیاده، عمدا یا سهوا، منجر به جریمه ۲۶۰ هزار تومانی می‌شود؛ بنابراین هنگام رانندگی باید دقت کنید که از گودال‌های آب گرفته دور بمانید.

عبور مرغ از خیابان ممنوع 

چرا باید مرغ از خیابان عبور کند؟ شاید، چون قوانین را زیر پا بگذارد! طبق قوانین راهنمایی رانندگی کوئیتمن (Quitman) در جورجیا، مرغتان نباید کنار جاده سرگردان باشد و از خیابان عبور کند. اگر مرغی مجبور است به طرف دیگر خیابان برود، صاحبش باید حضور داشته باشد و آن را راهنمایی کند. در غیر این صورت مجرم شناخته شده و با هیئت منصفه مواجه می‌شود. 

رانندگی با باک خالی ممنوع 

اتوبان‌های آلمان بدون شک بهترین بزرگراه‌های جهان هستند. اماجالب است که عجیب‌ترین قوانین ترافیکی جهان را هم دارند. به گفته قانون گذاران آلمان رانندگی با باک خالی در اتوبان‌های آلمان ممنوع است. مجازات این تخلف جریمه‌های سنگین است. در همه اتوبان‌ها چشم هایتان باید به جاده باشید که یا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در آن رانندگی می‌کنید. اما در آلمان یکی از چشم هایتان باید به سوخت باشد. 

نشاندن گوریل روی صندلی عقب ممنوع 

شاید این یکی عجیب‌ترین قانون ایالات متحده آمریکا باشد. طبق قوانین ترافیکی ماساچوست نشاندن گوریل روی صندلی عقب خودرو هنگام رانندگی ممنوع است. منشا این قانون دقیقا مشخص نیست، اما طبق تفسیر قانونگذاران، احتمالا بیشتر رانندگان ماساچوست عادت داشته اند هنگام رانندگی با خودشان گوریل ببرند. جالب است که این قانون درمورد نشستن گوریل در صندلی جلو چیزی نمی‌گوید و احتمالا با آن مشکلی ندارد؛ بنابراین اگر مجبور شدید گوریلتان را با خود بیرون ببرید می‌توانید او را پشت فرمان یا کنار خودتان بنشانید! 

برای فیل خود باید هزینه پارکینگ پرداخت کنید 

احتمالا فکر می‌کنید این قانون عجیب در هند اعمال شده است، اما اشتباه می‌کنید. در واقع این یکی از قوانین راهنمایی رانندگی فلوریدا است. طبق این قانون، اگر فیلتان را به یک پارکو متر ببندید باید هزینه پارکینگ آن را پرداخت کنید. احتمالا این قانون برای دور کردن فیل سواران از فضاهای پارک خودرو وضع شده است. به استثنای کشورهایی که در آن ها فیل‌های اهلی یا ولگرد دیده می شود، ایده پارک کردن فیل در پارکینگ بسیار بعید است. در واقع این قانون بیان می‌کند که اگر هزینه‌های پارکینگ پرداخت نشود صاحب یا سرپرست فیل مجرم خواهد بود. 

در آلمان می‌توانید برهنه رانندگی کنید 

آلمانی‌ها هرگز از شگفت زده کردن ما دست برنمی دارند. طبق قوانین راهنمایی رانندگی آنها، اتومبیل یک فضای خصوصی قلمداد می‌شود بنابراین می‌توانید در آن برهنه رانندگی کنید. متاسفانه قانون گذارانی که این قانون را طرح و تصویب کرده اند، شیشه و پنجره‌های خودرو را فراموش کرده اند. طبق قانون می‌توانید از برلین تا مونیخ برهنه سفر کنید و تا وقتی از اتومبیلتان بیرون نیایید هیچکس شما را بازخواست نمی‌کند.

کمربند ایمنی سگتان را ببندید

ایتالیایی‌ها سگ‌ها را خیلی جدی گرفته اند، زیرا جرم است که هنگام رانندگی کمربند ایمنی سگتان را نبندید. طبق این قانون عجیب، صاحب سگ قبل از حرکت باید مطمئن شود که کمربند ایمنی سگش بسته شده است. تخلف از این قانون جریمه‌های سنگین دارند. اما با توجه به اینکه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند سگ‌های خود را برای پیاده روی ببرند این قانون زحمت زیادی برای صاحبان خودرو ندارد./ب

منبع: برترین‌ها

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87910