کد خبر: 87858 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 آبان 1396 - 08:36
آغاز ذخیره سازی در طرح های پرورش ماهی در قفس بوشهر
اتحاد خبر: کار ذخیره سازی بچه ماهی در قفس های پرورشی نصب شده در آبهای ساحلی شهرستان تنگستان در استان بوشهر روز یکشنبه آغاز شد.
اتحاد خبر: مدیرکل شیلات استان بوشهر در این آیین گفت: پرورش و تولید ماهی در قفس‌های دریایی یکی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی و از اولویت‌های کاری شیلات این استان است.

به گزارش ایرنا، عباسعلی زنده بودی افزود: با توجه به نوپا بودن تولید ماهی در قفس‌های دریایی، توسعه همه جانبه این صنعت، حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را می طلبد.
وی اضافه کرد: در ابتدای طرح ذخیره سازی 2 قفس با ظرفیت هر کدام 250 هزار بچه ماهی برای تولید 125 تن ماهی سی باس آسیایی در قفس های نصب شده شرکت پروتئین گستر در آبهای ساحلی تنگستان آغاز و در روزهای آتی ذخیره سازی درسایر قفس ها ادامه می یابد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون هفت پروانه و مجوز تاسیس و اجرای طرح پرورش ماهی در قفس به ظرفیت 10 هزار تن در این استان صادر شده که چهار طرح آن به ظرفیت سه هزار تن آماده بهره ‌برداری است.
زنده بودی با تاکید بر توسعه صنایع فرآوری آبزیان افزود: برای حضور در بازارهای بین‌ المللی نیاز به فرآوری وعمل ‌آوری آبزیان است که در این ارتباط کارخانه‌های فرآوری در مناطق ساحلی استان بوشهر ایجاد شده است.
وی با اشاره به قابلیت استان بوشهر در بخش پرورش میگو گفت: در زمان حاضر چهار هزار و 400 هکتار از زمین های ساحلی این استان زیر پوشش پرورش میگو قرار گرفته است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87858