کد خبر: 87783 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 آبان 1396 - 10:40
شهردار برازجان:
برای خدمات رسانی به زائرین پیاده روی ولایت در برازجان تمهیدات لازم اندیشیده شده است

اتحاد خبر: محمد حسن محمدی شهردار برازجان در خصوص "پیاده روی بزرگ ولایت" گفت: برای خدمات رسانی به زائرین "پیاده روی ولایت"  در برازجان تمهیدات لازم اندیشیده شده است و  این آمادگی را داریم که با یک برنامه ریزی جامع و کامل در بحث فرهنگی برای بانوان، جوانان و شهروندان خود خدمات نوین و ارزشمندی را ارائه دهیم. به گزارش اتحادخبر؛ محمد حسن محمدی شهردار برازجان...

اتحاد خبر - اسماء بوستانی: محمد حسن محمدی شهردار برازجان در خصوص "پیاده روی بزرگ ولایت" گفت: برای خدمات رسانی به زائرین "پیاده روی ولایت"  در برازجان تمهیدات لازم اندیشیده شده است و  این آمادگی را داریم که با یک برنامه ریزی جامع و کامل در بحث فرهنگی برای بانوان، جوانان و شهروندان خود خدمات نوین و ارزشمندی را ارائه دهیم.

 

 

به گزارش خبرنگار اتحادخبر؛ محمد حسن محمدی شهردار برازجان بعد از ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی " پیاده روی بزرگ ولایت" در برازجان اظهار داشت:  در خصوص سرویس ایاب و ذهاب شهروندان تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم و از این رو با شهردار شهر بوشهر هماهنگی هایی در این راستا صورت گرفته است از شهرستان های اطراف نیز در خصوص برطرف کردن این مشکل و خدمات رسانی هرچه بهتر به زائرین در خواست کمک کرده ایم. هر چند شهرداری برازجان تمام نیرو و توان خود را در این خصوص بکار خواهد گرفت.

 

محمدی افزود: مشکلات این پیاده روی را سنجیده و در رفع این مشکلات اقداماتی صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: شهرداری برازجان برابر وظیفه خود در مسائل عمرانی، خدماتی ، فرهنگی و ... در حال فعالیت می باشد و در این راستا نیازمند کمک و همفکری آحاد جامعه از جمله بانوان و شهروندان عزیز می باشد.

 

مهراب بنافی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه اظهار داشت: در این سالهای اخیر شاهد مشکلات مردم در راه برگشت از این پیاده روی بودیم و به دلیل حجم زیاد جمعیت سرویسها پاسخگوی مردم نبودند در این راستا شهرداری از شهرستان  های اطراف و شهر بوشهر رایزنی هایی انجام داده است که بتوانیم شاهد رفع این مشکل باشیم.

 

 

بنافی با اعلام اینکه 140 پاکبان در جهت جمع آوری زباله از طرف شهرداری برای پوشش دادن این مراسم تعیین شده اند افزود: این کار بزرگ انجام میشود و امید است که مردم  با رعایت کردن نظافت و احترام به پاکبانان باعث نشوند که این پاکبانان تا پاسی از شب مشغول جمع آوری زباله باشند چرا که این خود از ثواب پیاده روی کسانی که نظافت را رعایت نکره اند کاسته خواهد شد.

 

بنافی افزود:  تعداد 15 هزار نایلکس زباله  از طرف شهرداری در نظر گرفته شده است که از شب قبل مراسم آنها را در اختیار ایستگاهها قرار خواهیم داد و این نایلکس ها جز با همت نیروه های ایستگاه ها جوابگو نخواهند بود.

 

محمد رضا کوهکن رییس اداره فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی  شهرداری برازجان در حوزه فعالیت های فرهنگی در مسیر پیاده روی ولایت اظهار داشت: در این مسیر از طرف شهرداری دو ایستگاه دایر خواهد شد و 15 هزار نایلکس قابل بازیافت در بین شهروندان تقسیم خواهد شد. جهت ترویج فرهنگ همکاری با پاکبان کد هایی را در نظر گرفته ایم که هر فرد زباله و پسماند ها را جمع آوری کند و در کیسه مخصوص به ایستگاه مربوطه تحویل دهد در قرعه کشی ما شرکت خواهد کرد و جوایزی به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

 

کوهکن فعالیت هایی که از طریق شهرداری برازجان در این پیاده روی انجام خواهد شد را اینگونه بیان کرد: نمایشگاه عکس با پیام شهروندی، تقسیم 200 کاور  همیار پاکبان با پیام شهروندی، چاپ بنرهای بزرگ با درج حدیث و پیام شهروندی، ایستگاه نقاشی کودک با موضوع ولایت و فرهنگ شهروندی و برنامه های دیگر فرهنگی و خدماتی که در دستور کار شهرداری میباشد را انجام خواهیم داد.

 

نوید متین نائب رییس شورای اسلامی شهر برازجان در این جلسه ضمن بیان اینکه شهرداری بزرگترین اداره ای است که در همه مسائل و مراسمات زحمت ها را به دوش میکشد افزود: یک گروه تخصصی باید تشکیل شود و در پایان این مراسم اعضای این گروه ایستگاه ها را از همه لحاظ امتیاز بندی نموده و از ایستگاه های برتر تقدیر و قدر دانی شود. یکی از بزرگترین معایب این مراسم این است که همه ایستگاه ها در مسیر رفت به زائرین خدمات می رسانند و در راه برگشت متاسفانه هیچ ایستگاهی مردم را ساپورت نمیکند.

 

 

متین با تاکید بر اینکه این ایستگاه ها باید ساماندهی شوند ادامه داد: خدمات ایستگاه ها در مسیر باید متفاوت باشد و برای وسیله خدمات رسانی به  هر ایستگاه کارت تردد صادر شود و برای هر ایستگاه فقط یک وسیله نقلیه در نظر گرفته شود تا شاهد مشکلات کمتری در رفت و آمد مردم باشیم.

 

متین در پایان گلایه خود را از بعضی ادارات اعلام کرد و افزود:  برخی از ارگانها و ادارات در جلسات برگزار شده  جهت رفع مشکلات این پیاده روی از اعضای شورای شهر برازجان دعوت بعمل نیامده که این خود جای تاسف دارد.

 

معصومه شجاعی مشاور حوزه علمیه حضرت رقیه (ص) در این جلسه اظهار داشت: با توجه به معضل هایی که در خانواده ها در راستای عفاف و حجاب وجود دارد بر آن شدیم که ایستگاهی در خصوص مشاوره و پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم دایر کنیم و اگر مسئولین این همکاری را داشته باشند که  مشاورین ما در بین این ایستگاه ها تقسیم بندی شوند میتوانند مشاور و همفکری های ارزنده ای با خانواده ها داشته باشند.

 

 

شجاعی با تاکید  به اهمیت شهیدان والا مقام در این مراسم ادامه داد: در راستای اهمیت به شهیدان بسته های فرهنگی که حاوی نوشته هایی از شهدا است را تدارک دیده ایم و جهت آشنایی مردم با این شهیدان در اختیار زائرین قرار خواهیم داد. در بحث عفاف و حجاب زائرین نیز برنامه هایی مد نظر داریم که به امید حق در روز مراسم اجرا خواهند شد./ب






























لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87783