کد خبر: 87502 ، سرويس: طنز تلخند
تاريخ انتشار: 16 آبان 1396 - 08:17
طنز؛ کارآمدترین روش‌های مقابله با آلودگی هوا
اتحاد خبر: امروز می‌خواهیم بهترین روش‌های مقابله با آلودگی هوا را با هم مرور کنیم.
اتحاد خبر: امروز می‌خواهیم بهترین روش‌های مقابله با آلودگی هوا را با هم مرور کنیم.
شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت؛ یکی از مدرن‌ترین روش‌های کاهش آلودگی هوا  این است که آدم، دور از جان شما،  بمیرد. من در صورتی که دار فانی را ترک کنم، قطعا آلوده‌سازی هم نخواهم داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنم با افزایش تولید پراید و... به افزایش مرگ‌ومیر و به تبع آن کاهش آلودگی کمک کنیم.

 یکی دیگر از روش‌های کاهش آلودگی هوا صد البته استفاده از خودروهای شخصی به جای خودروهای عمومی است؛ چرا؟ کافی است یک روز صبح زود به میزان تولید دود ١٠ دستگاه خودروی کوچک انفرادی و یک دستگاه خودروی جمعی بزرگ دقت و آنها را با هم مقایسه کنید. البته یکی از همکاران ما معتقد بود فقط باید از خودروهای عمومی استفاده کرد؛ برای همین عصرها با ماشين اداره زن و بچه‌اش را می‌برد گردش و می‌گفت خودشان روی ماشين نوشته‌اند استفاده اختصاصی ممنوع!

 یکی از بهترین روش‌ها هم البته نینداختن پارازیت روی برنامه‌های ماهواره‌ای ا‌ست؛ چون مردم می‌نشینند توی خانه اوکیا  تماشا می‌کنند و نمی‌روند بیرون دود راه بیندازند.

 پیشرفت داوری هم از دیگر مسائلی است که به کاهش آلودگی کمک خواهد کرد؛ چطور؟ خیلی ساده. وقتی شما درست داوری کنی و اشتباه داوری نداشته باشی، خب تماشاچی‌نمای گرامی هم شاکی نمی‌شود و صندلی ورزشگاه را آتش نمی‌زند که دود همه شهر را بردارد. داورجان دقت کن!

 حالا می‌خواهم از یک روش بنیادین در کاهش آلودگی هوا پرده بردارم. کلا من معتقدم آدم یا کاری را نباید بکند یا باید کاری را ریشه‌ای و درست انجام دهد. ریشه‌ای‌ترین اقدام موثر در کاهش آلاینده‌ها نابودکردن جنگل‌ها می‌باشد. شما وقتی همه درخت‌ها را از ریشه در آوری و بدهی کارخانه تولید کاغذ دیگر چیزی نیست که مردم آتش بزنند و بسوزانند که دود تولید شود. این روش فرهنگی‌ترین روش کاهش آلودگی هم هست؛ چرا که با تولید کاغذ از تنه درختان می‌توان در باب فرهنگ هوای پاک و نگهداری از درختان کلی مطلب نوشت.

 بعضی‌وقت‌ها هم برای کاهش آلودگی باید چشم به آسمان بدوزید و دعا کنید باران و برف نیاید؛ چون وقتی بارندگی داشته باشیم همه با وسايط نقلیه شخصی از خانه بیرون می‌زنند، پس بهتر است باران نیاید که همه طبق روال قبل بروند سرکار و زندگی‌شان.

 فیلم هنری نبینید. شعر خوب نخوانید. موسیقی خاص گوش ندهید. تئاتر نروید. ژست روشنفکری هم نگیرید. همه اینها باعث افزایش میل سیگارکشیدن شما می‌شود و نمودار آلودگی هوا را صعودی می‌برد بالا.

 کله سحر به‌ویژه جمعه صبح‌ها بلند نشوید بروید کوه. کوهنوردی همان و افزایش میل به کشیدن قلیان همان. تازه اگر خوابیده باشید دیگر ماشین روشن نمی‌کنید خودتان را برسانید کوه و کلی آلودگی تولید نمی‌کنید.

 بالاغیرتا برای کمک به افزایش تعداد روزهای پاک از خوردن لوبیا و نخود و دیگر غذاهای نفاخ اکیدا خودداری کنید. توضیح نمی‌دهیم دیگر؛ زشت است./س
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87502