کد خبر: 87386 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 14 آبان 1396 - 13:53
بمناسبت روز فرهنگ عمومی:
اهدای باکس های کتابخانه ، به صنوف برازجان آغاز شد+تصاویر

اتحاد خبر: به همت شهرداری  و شورای اسلامی شهر برازجان جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکشنبه 14 آبان ماه در آرایشگاه ژیمند برازجان کتابخانه ای افتتاح گردید.

اتحاد خبر: به همت شهرداری  و شورای اسلامی شهر برازجان جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکشنبه 14 آبان ماه در آرایشگاه ژیمند برازجان کتابخانه ای افتتاح گردید.

 

اتحاد خبر: محمد حسن محمدی شهردار برازجان هدف خود از افتتاح کتابخانه در اماکن عمومی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم اعلام کرد و افزود: برنامه های مختلفی در جهت فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام خواهیم داد و امید است که بتوانیم در این راستا گام های مفید و موثری برداریم.

 


به گزارش اتحاد خبر:  مهندس محمدی در آیین آغاز اهدای این باکس ها به صنوف برازجان گفت: کتابخوانی و مطالعه کتاب یکی از زیرساخت های توسعه فرهنگی در عصرحاضر بشمار می رود و شهرداری ها نیز به عنوان متولی مدیریت شهری و به عنوان یکی از دستگاههاي قرین با زندگی مردم نقش مهم و کم بدیلی در راستای اشاعه کتابخوانی میتوانند ایفا کنند.
 محمدی با بیان اینکه با برنامه ریزی های مناسب می توان این امر را در ارکان زندگی شهروندان به عنوان موضوعی مهم نهادینه نمود افزود: در همین راستا اقدام به تعبیه کتابخانه های کوچک در مکانهای مختلف شهر و اصناف مختلف نموده ایم فرهنگ هر شهر برآیندی از آگاهی و دانش و زیرساخت های فرهنگی آن شهر به شمار می رود و مساله کتاب مساله مهمی است که باید به طور جدی در مورد آن کار کرد.

 


وی افزود: به همت اداره فرهنگی، اجتماعی شهرداری برازجان طرح توسعه کتابخانه ها در مراکز عمومی شهر و اصناف آغاز گردید که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت همشهریان عزیز ، موجب رسوخ کتاب در زندگی آنان نیز خواهد شد.
شهردار برازجان خاطرنشان کرد: شهرداری برازجان در رویه آتی خود فعالیتهای فرهنگی را با رویکردی زیرساختی پی خواهد گرفت و از این برنامه ها به طور جدي حمایت خواهد کرد.
محمد رضا کوهکن رییس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری برازجان در این آیین افتتاحیه اظهار داشت: طرح تعبیه کتابخانه در مراکز مختلف، اصناف و اماکن عمومی در کشور کم نظیر است و در راستای ترویج کتابخوانی در برازجان و با حمایت مهندس محمدی شهردار محترم واعضای محترم شورای اسلامی شهر فعال خواهد شد و امیدواریم گام موثری برای توسعه مطالعه باشد.
کوهکن افزود:  در آینده شاهد فعالیت های شهرداری در تمامی امور به ویژه در عرصه  فرهنگی خواهید بود لذا از شهروندان محترم خواهشمندم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ادامه اين طرح همراهی کنند.

 

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،  نخستین گام این حرکت فرهنگی به همت شهرداری برازجان و با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر، اولین کتابخانه در آرایشگاه مردانه ژیمند واقع در خیابان شهرداری تعبیه و مجهز به کتب مختلف شد.




































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/87386