امروز: پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 07 آبان 1396 - 12:02
سرپرست دهیاری روستای دهقاید در گفتگو با اتحاد خبر:

اتحاد خبر: مدتی بود قصد داشتیم با دهیار پرتلاش روستای دهقاید میثم شاهینی مصاحبه ای داشته باشیم. ایشان ارتباط خوبی نیز با مردم روستا دارند و در این مدت اعتماد اهالی و مسئولین را کسب کرده اند. با این وجود مشکلاتی نیز در روستا مشاهده می‌شود و انتظاراتی نیز وجود دارد که قابل بررسی است؛ در این گفتگوی پرسش هایی از آقای شاهینی ...

تبدیل روستای دهقاید به شهر زمانبر است و حمایت مسئولین شهری و استانی را می طلبد

اتحاد خبر: مدتی بود قصد داشتیم با دهیار پرتلاش روستای دهقاید میثم شاهینی  مصاحبه ای داشته باشیم. ایشان ارتباط خوبی نیز با مردم روستا دارند و در این مدت اعتماد اهالی و مسئولین را کسب کرده اند. با این وجود مشکلاتی نیز در روستا مشاهده می‌شود و انتظاراتی نیز وجود دارد که قابل بررسی است؛ در این گفتگوی  پرسشهایی از آقای شاهینی  داشتیم که ایشان نیز با حوصله پاسخ داده اند. متن زیر حاصل این گفتگو است که به حضورتان تقدیم می شود.

 

برای شروع مصاحبه لطفا خودتان را معرفی کرده و سابقه ای از فعالیتهای گذشته خود بیان کنید.
میثم شاهینی هستم سرپرست دهیاری دهقاید 33 ساله و فوق لیسانس عمران.
پیش از سرپرستی به مدت 4 سال مسوول فنی و عمرانی دهیار وقت و معاون ایشان بوده ام. پیش از آن 8 سال به عنوان ناظر در شرکت مهندسین مشاور مشغول بوده و همچنین مدتی به عنوان کارشناس ستاد زلزله شهرستان دشتستان فعالیت نموده ام. 

 

اگر موافقید در ابتدا از فعالیت های عمرانی شروع کنیم. در سالهای اخیر دهقاید رشد بسیار خوبی در زمینه عمرانی و مبلمان شهری داشته است . کمی در این زمینه توضیح دهید .

در ابتدا تشکر می کنم از دهیاران و اعضای شورای اسلامی دهقاید در ادوار گذشته که همه آنها در پیشرفت دهقاید سهیم هستند. در 4 سال گذشته و در زمانی که مهندس حیاتی دهیار  دهقاید بوده اند و من افتخار همکاری با ایشان را داشتم با نگاه ویژه ای که دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها و خروج آن از محرومیت داشته اند اقدامات ارزنده ای در این جهت انجام شد. به عنوان نمونه میتوان به چند برابر شدن بودجه واریزی به دهیاری ها اشاره داشت. در کنار آن تخصیص قیر رایگان، روکش آسفالت بلوار اصلی و آسفالت کوچه ها و معابر، احداث 2 زمین چمن مصنوعی، تملیک زمین به میزان یک و نیم هکتار و تخصیص اعتبار 7 میلیارد ریالی جهت احداث بوستان امید، توسعه شبکه برق با اعتبار حدود 10 میلیارد ریال، ترمیم شبکه های آب شرب روستا، خدمات رسانی در زمینه شبکه گاز روستا از اقدامات مهم دولت و دهیاری در توسعه دهقاید بوده است. 

 

یکی از طرح های خوب اجرا شده در دهقاید روکش آسفالت بلوار اصلی آن است . در این خصوص توضیح بفرمایید.

روکش آسفالت بلوار اصلی دهقاید با توجه به پایان عمر آن در قسمتهای متعددی دچار تخریب شده و وضعیت بسیار نامطلوبی داشت روکش مجدد آن از خواسته های اساسی مردم در 10 سال گذشته بوده است . با تلاش دهیاری و شورای اسلامی وقت و پیگیرهایی که در 4 سال گذشته به وفور انجام شد موفق شدیم قول مساعد آنرا از جناب دکتر سالاری استاندار سابق بوشهر اخذ کنیم . که در این راستا از تلاشهای دهیارسابق جناب مهندس حیاتی و اعضای دوره گذشته شورا تشکر می کنم .در حال حاضر روکش لاین شرقی این بلوار به مساحت 15000 متر مربع اجرا گردیده که با توجه به اینکه این بلوار به عنوان محور مواصلاتی برازجان به بخش سعدآباد می باشد و در مواقع بحرانی جایگزین محور برازجان به آبپخش می باشد انتظار داریم مسوولان با نگاه ویژه نسبت به اختصاص اعتبار به لاین غربی آن اقدام نمایند. 

 

دهقاید با توجه به جمعیت و وسعتی که دارد کماکان به عنوان یک روستا تلقی می شود . اقدامی در جهت تبدیل وضعیت آن انجام نشده است ؟

بله، کاملا درست است. دهقاید با وجود جمعیت بالا و وسعیت زیاد هنوز به عنوان یک روستا است و با مدیریت روستایی اداره می شود. در سال گذشته با توجه به نظر اکثریت مردم و تصمیم شورای وقت تقاضای تبدیل وضعیت آن از روستا به شهر مستقل مصوب و به فرمانداری و استانداری ارسال گردید. اما همانگونه که مطلع اید فرآند تبدیل وضعیت دهقاید به شهر مستقل، فرآیندی زمانبر است و می طلبد که مسولان شهرستان و استان جهت تسریع در این زمینه همکاری لازم را مبذول نمایند. 

 

برای توسعه روستا از نظر فرهنگی چه اقداماتی انجام شده است؟

دهقاید با توجه به سابقه و قدمتی که دارد همواره در انجام امور فرهنگی پیشتاز بوده است. در دوره جدید شورا با تشکیل شورای فرهنگ عمومی دهقاید متشکل از اعضای شورا، دهیار، روحانیون، مدیران مدارس، هیات امنای مساجد، هیات های مذهبی، مسئولین مرکز جامع سلامت و کتابخانه دهقاید اقدامات موثری در ارتقای فرهنگ عمومی صورت گرفته است. تمامی مسائل فرهنگی روستا در این شورا به بحث و تبادل نظر گذاشته و سپس اجرایی می گردد. 

 

جهت توسعه امر ورزش خصوصا ورزش بانوان چه اقداماتی انجام شده است؟

با توجه به نگاه ویژه ای که دولت و خصوصا استاندار سابق جناب دکتر سالاری به موضوع جوانان و ورزش داشته اند در 4 سال گذشته احداث 2 زمین چمن ورزشی، سالن ورزشی سرپوشیده، احداث و تجهیز 2 پارک کودک و خرید و نصب وسایل بدنسازی در نقاط مختلف روستا توسط دهیاری انجام شده است. اماکن ورزشی ساخته شده به اهالی روستا جهت امر ورزش واگذار گردیده است. دهقاید دارای انجمن والیبال، تیم فوتبال پیشکسوتان و تیم های مختلف رزمی است که تحت حمایت دهیاری و شورای اسلامی قرار دارد و توانسته اند در مسابقات مختلف استانی و کشوری مقام های مختلفی را کسب کنند. در خصوص ورزش بانوان با توجه به جمعیت جوان و فعال بانوان دهقاید انتظار توجه بیشتری از مسئولین در این زمینه داریم که با تخصیص اعتبار امکان فراهم آوردن امکانات ورزشی بانوان را برای دهیاری مهیا نمایند. 

 

همکاری بین شورای اسلامی و دهیار را تا چه اندازه در خدمت رسانی به مردم موثر می دانید؟

همکاری بین شورا و دهیاری قطعا در پیشبرد اهداف دهیار و رسیدگی به امور روستا موثر خواهد بود. به لطف خدا همکاری اعضای شورای اسلامی با بنده موثرترین ابزار در پیشبرد امور روستاست. در دوره جدید شورا همکاری اعضای شورا را در همه لحظات احساس کرده ام. اگر کمک تک تک اعضا نبود قطعا کارها به نحو موثری انجام نمی شد. از همه اعضای محترم شورا جناب آقایا ن ابراهیم حیات داووی (رییس شورا ) اله کرم باصولی (نایب رییس شورا ) مجید کمال شنبدی (عضو) علیرضا باصولی (عضو) و مهدی احمدزاده (عضو) خالصانه تشکر می کنم. 

 

اولویت شما در رسیدگی به امور روستا در مسائل عمرانی، فرهنگی، ورزشی و غیره چیست؟

اولویت اول من توجه ویژه به نقاط کمتر توسعه یافته دهقاید است. وظیفه دهیار رسیدگی به امور تمام روستاست اما توجه ویژه من به قسمت هایی است که در گذشته کمتر مورد توجه بوده و از امکانات کمتری برخوردارند. البته راه درازی تا رسیدگی کامل به تمام نقاط دهقاید در پیش داریم اما به لطف خدا و کمک مسوولان و اعضای شورا و مردم شریف دهقاید این راه را با سربلندی خواهیم پیمود. 

 

جهت تعامل با ادارات شهرستان و استان چه اقداماتی در دوره جدید انجام گرفته است؟
به نظر من بدون داشتن ارتباط مفید درون بخشی و فرا بخشی امکان پیشرفت و توسعه روستا وجود ندارد. بنابراین در دوره جدید با کمک اعضای شورا ارتباط دهیاری با نهادها و ادارات شهرستان و استان را با شتاب بیشتری دنبال کرده ایم. با دیدارها و ملاقات های صورت گرفته امکانات بسیار خوبی اخذ کرده ایم که به مرور جهت توسعه روستا به کار گرفته خواهد شد. جا دارد از الطاف و محبت های بخشدار عزیز بخش مرکزی جناب دکتر لقمان زاده تشکر ویژه ای داشته باشم. در این راستا تقدیر و تشکر ویژه ای هم از جناب دکتر ارسلان زارع فرماندار عزیز شهرستان دشتستان، مهندس پاراد مدیرکل محترم شرکت توزیع نیروی برق استان، جناب مهندس خالقی مدیر محترم توزیع برق شهرستان دشتستان، جناب مهندس رجایی مدیر عامل محترم شرکت سهامی آب منطقه ای استان، جناب مهندس کرمپور رییس محترم اداره آبفار شهرستان دشتستان و مجموعه تحت امر ایشان ، جناب مهندس نوروزپور مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان دارم.
در پایان از حضور شما در این مصاحبه سپاسگزاریم.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1396/08/13 - 00:32
1
2
ظاهرا شما خیلی به قوانین اشراف نداری برادر .اتفاقا حرف بی ربطی نیست . خیلی از روستاهای نزدیک شهرهای بزرگ با استفاده از مواد قانونی تبدیل به شهر مستقل میشن مثل شهر بنک در یک کیلومتری شهر کنگان . در خصوص تبدیل وضعیت دهقاید هیچ اجباری جهت الحاق نیست . ... /ص
1396/08/07 - 21:48
2
0
عجب حرف بی ربطی است == باید اول ایشون بره قانون را مطالعه کنه== قانون اجازه شهر مستقل را نمیده -- از نظر قانون تعیین شهر و روستا - دهقاید میبایست الحاق به برازجان گردد البته با یک ناحیه مستقل یا یک شهرک مستقل و با بودجه خاص خودش - با این کار دو ناحیه شهرداری در شهر خواهیم داشت لذا بودجه هم چند برابر خواهد شد- دهقاید هم بودجه مستقل خود را با چند برابر بیشتر میگردد--- طبق قانون - الحاق به برازجان با شرایط یک ناحیه یا شهرک مستقل از شهر اصلی- با یک ناحیه شهرداری
1396/08/07 - 20:29
2
2
دهقاید یکی از محلات برازجان خواهد شد
1396/08/07 - 15:07
1
1
درود بر مهندس شاهینی، و تشکر و قدردانی از زحمات ایشان
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/05
  • نشست هماهنگی و برنامه ریزی دومین رویداد ملی خواهر برادری در بوشهر برگزار شد
  • حضور تیرانداز دشتستانی در مسابقه کشوری بنچ رست ۲۵ متر
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/05
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا می دهد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/06
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • عباس عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌‌کنند
  • رقابت پتروشیمی جم در نمايشگاه Chinaplas 2024 در کنار شرکت‌های بزرگ و قدرتمند دنیا
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • مادر حسن غلامی هنرمند شاخص هم استانی در آغوش خاک آرام گرفت / تصاویر
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • جناب نماینده! قحطی پتروشیمی که نیامده، بسم‌الله
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • نشست فرماندهان پایگاه‌ها و شورای حوزه مقاومت بسیج شهدای پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی جم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اولین دورهمی اتحاد جنوب در سال ۴۰۳ برگزار شد / تصاویر
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اولین واریزی بزرگ برای معلمان در 1403
  • اسرائیل را چه باید؟
  • .: شهرزاد آبادی حدود 12 ساعت قبل گفت: درودتان باد. همگی چند ...
  • .: لیلادانا حدود 4 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 6 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 6 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 7 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 9 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 10 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...