امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 19 دي 1391 - 21:36

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دولت را در اجرای این طرح کمک کنند و مسائل مورد پیگیری قرار گیرد تا به سرعت اجرا شود، از برخی سنگ‌اندازی‌ها در راستای اجرای این طرح نیز گله کرد.

رئیس جمهور‌ گفت: متأسفانه برخی افراد روی منابع کشور چنبره زده‌اند و آن را محکم در دستانشان نگه داشته‌اند و نمی‌گذارند استفاده مطلوبی از این منابع صورت گیرد.

محمود احمدی‌نژاد امروز در جمع ده‌ها نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سالن هلال‌احمر سمنان و در آیین بهره‏برداری از طرح‏های عمرانی، بهداشتی و اقتصادی این استان به جدیت دولت و وزارت نیرو در اجرای دو طرح بزرگ انتقال آب در کشور اشاره کرد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: تأمین آب از سایر استان‌ها به‌ جز سدها برای استان سمنان باید انجام شود و یکی از این طرح‌ها، انتقال آب از دریای خزر است.

وی با بیان اینکه ایران در مجموع کشوری کم‌بارش و سمنان جزو کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور است، اظهار داشت: باید از سایر مناطق به این استان، طرح‌های انتقال آب اجرا شود.

وی تصریح کرد: زمانی امکان اجرای طرح‌های بزرگ انتقال آب در کشور وجود نداشت اما هم‌اکنون دانش و فناوری اجرای چنین طرح‌هایی وجود دارد.

احمدی‌نژاد افزود: در اطراف دشت مرکزی سمنان، چند استان وجود دارد که همگی تشنه هستند و از این رو فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌آید.

وی اضافه کرد: دو طرح بزرگ انتقال آب در دستور کار دولت و وزارت نیرو قرار دارد که همه باید از این طرح‌ها حمایت و پشتیبانی کنند تا به سرعت اجرایی شود.

طرح‌های انتقال آب از شمال و جنوب کشور آغاز شده است

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های انتقال آب از شمال و جنوب کشور آغاز شده است، گفت: سالانه بین 4 تا 5 میلیارد مترمکعب آب از طریق رودخانه‌ها وارد دریای خزر می‌شود و دولت تنها می‌خواهد بخشی از آن را بر گرداند.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب باید با رعایت کامل مسائل محیط زیستی و امور فنی و تخصصی اجرایی شود.

رئیس جمهور در تشریح طرح انتقال آب از دریای خزر گفت: این طرح به دو شاخه شرق که شامل شاهرود، دامغان، جنوب خراسان رضوی تا کرمان بوده و شاخه مرکز و غرب کشور شامل سمنان، مرکزی، قم، اصفهان و یزد تقسیم می‌شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دولت را در اجرای این طرح کمک کنند و مسائل مورد پیگیری قرار گیرد تا به سرعت اجرا شود، از برخی سنگ‌اندازی‌ها در راستای اجرای این طرح نیز گله کرد.

برخی‌ها سنگ‏اندازی می‏ کنند

احمدی‌نژاد افزود: برخی‌ها در این زمینه می‌گویند دولت هزینه اجرای این طرح را از کجا می‌خواهد تأمین کند و حرف ما این است که نمی‌خواهیم از خزانه یا جیب کسی پولی برداریم و همه می‌خواهند با کمک و پشتیبانی یکدیگر این طرح را اجرا کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر بخواهیم جلوی بهترین کارها را هم بگیریم باز می‌توان بهانه‌ای پیدا کرد و کار را متوقف ساخت، گفت: هنر مدیریت این است که همه کمک حال هم باشند تا کارها با سرعت پیش برود.

رئیس جمهور با بیان اینکه انتقال آب از جنوب کشور کار بیشتری می‌برد چرا که باید شیرین‌سازی و انتقال هم‌زمان انجام شود، گفت: اجرای این دو طرح کارهای بزرگی است که همه باید کمک کنند تا اجرایی شود.

سمنان در رسیدگی به بیماران در کشور نمونه باشد

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به بهره‌برداری از دو بیمارستان جدید در دامغان و شاهرود گفت: ظرفیت اسمی بیمارستان دامغان 160 تخت بوده که تا 220 تخت نیز قابل افزایش است.

احمدی‌نژاد همچنین ظرفیت اسمی بیمارستان کوثر سمنان را 220 تختخواب اعلام کرد و گفت: این بیمارستان نیز قادر است 313 تخت را در خود جای دهد و این دو بیمارستان با تجهیزات پیشرفته و کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ سلامت و بهداشت و درمان می‌تواند در بالاترین رتبه‌های کشور قرار گیرد، گفت: سمنان باید در رسیدگی به بیماران و احترام گذاشتن به بیمار و همراهان وی در کشور نمونه باشد و از نظر مراکز آموزش پزشکی و همچنین حوزه درمان در رتبه برتر کشور قرار گیرد.

بهترین راه ساختن کشور اتکا به امکانات درونی است

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه بهترین راه ساختن کشور اتکا به امکانات درونی است، گفت: زمین، معدن، انرژی و نیروی انسانی بسیار مناسبی در کشور وجود دارد که باید به خوبی از آن‌ها بهره‌برداری شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر پیشرفت اقتصادی متکی به بیرون کشور شود آن وقت نقاط آسیب‌پذیری ما فراهم خواهد شد، اظهار داشت: مردم ایران، ملتی با فرهنگ هستند و برای دنیا پیام دارند و در طول تاریخ به خصوص در دوران انقلاب اسلامی در جهان درخشیده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز نیز باید هوشمندانه کشور را بسازیم و با بهره‌برداری از همه امکانات طبیعی به ارتقای ایران اسلامی فکر کنیم.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه وسعت ایران 187 میلیون هکتار است، مجموع زمین‌های مورد استفاده به طور مستقیم را 14 میلیون هکتار در حوزه کشت، 2 میلیون هکتار سطح شهرها و روستاها و 500 هزار هکتار نیز در بخش شهرک‌های صنعتی، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و ... اعلام کرد.

وی گفت: بین 20 تا 30 میلیون هکتار مرتع نیز در کشور وجود دارد که با ظرفیت پایین بهره‌برداری می‌شود و بقیه مساحت کشورمان که اکثرا معادن و بسیار با ارزش بوده، معطل مانده است.

نیازی به فروش نفت نخواهیم داشت

وی با بیان اینکه در صورت فعال‌سازی این ظرفیت‌ها نیازی به فروش نفت نخواهیم داشت، گفت: متأسفانه برخی افراد بر روی منابع کشور چنبره زده‌اند و آن را محکم در دستانشان نگه داشته‌اند و نمی‌گذارند استفاده مطلوبی از این منابع صورت گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شیاطین باید بدانند که هرگز نمی‌توانند در مقابل ملت بزرگ ایران که متکی به خود است غلطی بکنند، گفت: دشمنان کشورمان تصور کرده‌اند با فشارهای اقتصادی می‌توانند مردم را به 40 سال قبل برگردانند اما باید بدانند که اشتباه کرده‌اند.

نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در کشور راه‌اندازی شود

رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو باید به راه‌اندازی و تکمیل نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در سراسر کشور بپردازد تا از این طریق، میزان مصرف گاز برای تولید برق کاهش یابد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: پروژه‌هایی که امروز در هر چهار بخش در استان سمنان افتتاح شد، بسیار مهم بوده و باید آن را به مردم این استان تبریک گفت.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به هر پیشرفتی به انرژی نیاز داریم و برق از پا‌ک‌ترین انرژی‌هایی محسوب می‌شود که در اختیار انسان قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از دو نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و شاهرود گفت: این نیروگاه‌ها بیش از 650 مگاوات ظرفیت تولید برق ایجاد می‌کنند که در حال حاضر بیش از مصرف استان سمنان است.

رئیس‌جمهور افزود: صنعتگران و کشاورزان استان سمنان باید فعالیت‌های خود را توسعه دهند و به سرعت ظرفیت این نیروگاه‌ها را پر کنند تا بتوانیم به سمت اجرای طرح‌های توسعه در این نیروگاه‌ها برویم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه نیروگاه‌های سمنان و شاهرود حرارتی بوده و با مصرف گاز کار می‌کنند، بیان کرد: در عمل از هر 100 متر مکعب گاز ورودی به این نیروگاه‌ها معادل 38 متر مکعب برق تولید می‌شود و به قولی بازدهی این نیروگاه‌ها 38 درصد است.

رئیس جمهور ادامه داد: وزارت نیرو ترتیبی اتخاذ کرده که از 62 درصد مابقی نیز به‌گونه مطلوبی بهره‌برداری شود و با سیکل ترکیبی شدن این نیروگاه‌ها، بازدهی آنها به 50 درصد افزایش می‌یابد.

12 هزار ‌مگاوات ظرفیت سیکل ترکیبی در کشور وجود دارد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون 12 هزار ‌مگاوات ظرفیت سیکل ترکیبی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: همه نیروگاه‌ها باید به سمت این شیوه کار سوق داده شوند و نیروگاه‌های جدید نیز به صورت سیکل ترکیبی ساخته شود تا انرژی کمتری برای تولید برق مصرف شود.

رئیس جمهور همچنین از وزارت نیرو خواست تا برنامه‌ریزی‌اش را در نیروگاه‌های برق به سمت صادرات سوق دهد.

احمدی‌نژاد افزود: اگر مردم به ‌خاطر داشته باشند تا چند سال قبل در فصل تابستان، کشور با قطعی برق مواجه بود اما در وزارت نیرو به خوبی همت شد و با همراهی بخش خصوصی که مردم هستند، امروز ایران اسلامی به صادر کننده برق تبدیل شده است.

افزایش ‌ظرفیت تولید برق در کشور

احمدی نژاد با بیان اینکه ‌ظرفیت تولید برق در کشور از 38 هزار ‌مگاوات در ابتدای کار دولت نهم به 67‌ هزار و 607 ‌مگاوات در برهه کنونی افزایش یافته است، گفت: این درحالی است که حدود شش تا هفت هزار مگاوات ظرفیت جدید نیز در کشور آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اکنون به پنج تا شش کشور برق صادر می‌کند، ارز‌آوری حاصل از صادرات برق برای کشور را سالانه بیش از یک میلیارد دلار دانست.

رئیس جمهور گفت: این درآمدها به خوبی باید در اجرای طرح‌های جدید، کانال کشی‌ها، اجرای طرح‌های آبرسانی و نیروگاهی و ... هزینه شود.

وی گفت: مردم کشورمان باید بدانند که از قطعی‌های مکرر و وسیع در کشور، امروز به صادرکننده برق تبدیل شده‌ایم و این درحالی است که واحدهای مسکونی جدید، کارخانه‌ها و صنایع بیشتر و مصرف بالاتر خانوارها در کشور رقم خورده است.

صدور برق تنها امری اقتصادی نیست

احمدی‏نژاد با بیان اینکه صدور برق تنها امری اقتصادی نیست، گفت: وقتی کشورها با لوله‌های آب، برق، گاز و مخابرات به اطرافشان دوخته می‌شوند، این امر سبب تقویت دوستی‌ها، همکاری‌ها‌ و افزایش امنیت منطقه‌ای می‌شود و فرصت شیطنت را برای شیاطین از بین می‌برد.

وی همچنین با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور نیازمند انرژی هستیم،‌گفت: ایران تنها کشوری است که دو شبکه انرژی یعنی گاز و برق دارد و این به معنای سرمایه‌گذاری اضافی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌توانیم گاز را به برق تبدیل کنیم،‌ گفت: شبکه برق‌رسانی در کشور بین 15 تا 16 درصد برق تولیدی را هدر می‌دهد و علاوه بر این نگهداری، تعمیرات و در دسترس قراردادن آن نیز هزینه‌های بسیاری دارد.

وی افزود: این درحالی است که می‌توان نیروگاه‌های کوچک برای هر منطقه کشور ساخت و در زمینه احداث نیروگاه‌های کوچک با راندمان بالا در کشور سرمایه‌گذاری شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها،‌ شبکه سراسری برق در مواقع بحران دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های کوچک می‌تواند به ‌عنوان نمونه از طرح‌های مسکن مهر آغاز شود و باید دانست که امروز به نیروگاه‌های بزرگ در کشور نیاز چندانی وجود ندارد چراکه این دست نیروگاه‌ها در سراسر ایران اسلامی احداث شده است.

استارت مسکن مهر ویلایی از سمنان زده شود

رئیس‌ جمهور خواستار آغاز واگذاری مسکن مهر ویلایی از استان سمنان که دارای ظرفیت‌های مناسبی در این بخش است‌، شد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: اقدامات خوبی در بخش مسکن در سال‌های اخیر در کشور انجام شده که همه باید کمک کنند تا این فعالیت‌ها همچنان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: مسکن یکی از بهترین و مهمترین بخش‌هایی است که کل حکومت باید کمک کند تا فعالیت‌های مناسبی در آن انجام شود چرا که مسکن نیاز اولیه زندگی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های شایان توجه انجام شده در حوزه مسکن گفت: معنای این سخن این نیست که هنوز در کشور مستأجری وجود ندارد اما برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که هر خانواری که تشکیل شد، از همان ابتدا کلید منزل مسکونی به سرپرست خانوار تحویل شود و در طول زمان اقساط آن را بپردازد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که باید برای استان سمنان طرح‌های ویژه‌ای داشته باشیم، در همین زمینه گفت: پروژه‌های بعدی مسکن مهر در این استان باید ویلایی تعریف شود چراکه زمین آن نیز در این استان وجود دارد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: واحدهای مسکونی مهر در متراژهای 150، 200 و 250 متر مربعی می‌تواند در استان سمنان واگذار شود و اشکالی در این زمینه وجود ندارد./ص

 

فارس



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 4 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 22 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...