کد خبر: 86433 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 مهر 1396 - 12:46
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
تجهیزات نوین تشخیصی در مراکز درمانی استان بوشهر توسعه می‌یابد

اتحاد خبر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تجهیزات نوین تشخیصی در مراکز درمانی استان بوشهر توسعه می‌یابد.

اتحاد خبر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: تجهیزات نوین تشخیصی در مراکز درمانی استان بوشهر توسعه می‌یابد.


به گزارش مهر؛ سعید کشمیری صبح یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه سلامت بخشی تخصصی و حساس است که مراجعین بی‌شماری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اضافه کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه‌های ارزشمند بوده که در دولت تدبیر و امید شروع‌شده است و از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

وی بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده و بارها از طرف مسئولین وزارت بهداشت به ویژه شخص وزیر مورد تقدیر قرار گرفته است.

کشمیری ادامه داد: از آغاز اجرای  طرح تحول نظام سلامت تا پایان شهریور امسال ۴۷۰ هزار نفر بیمار بستری از مزایای بسته کاهش هزینه خدمات بستری بهره‌مند شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر افزود: در بسته زایمان طبیعی تا پایان شهریور ماه تعداد ۲۳ هزار و ۷۰۰ عمل زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته است.

وی گفت: از زمان شروع بسته پزشکان مقیم در طرح تحول نظام سلامت تا پایان شهریور ماه در استان بوشهر تعداد ۷۲۱ پزشک متخصص با حضور فیزیکی تمام وقت به مردم خدمات درمانی تخصصی ارایه کرده‌اند.

وی با اشاره به بسته حمایت از  ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خاطرنشان کرد: در استان بوشهر تا پایان شهریور ماه  ۲۶۷ نفر پزشک از خدمات این بسته بهره‌مند شده‌اند.

کشمیری افزود: در بسته ویزیت نیز ۳.۵ میلیون ویزیت تاکنون در کلینیک‌های تخصصی و درمان‌گاه‌های تابعه دانشکاه علوم پزشکی بوشهر با تعرفه دولتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حوزه شمال و مرکز  استان شامل شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ یکی از مناطق حساس و مهم استان است، افزود: مراکز بهداشتی شهرستان‌های دیلم و گناوه دارای از توسعه خوبی برخورد است و در حال حاضر نیز در حال توسعه مجدد بوده و نواقص موجود شناسایی و برنامه ریزی لازم برای رفع این نواقص نیز صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اضافه کرد: نواقصی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر وجود دارد که باید همه مسئولان برای رفع آن دست به دست هم بدهند.

وی ادامه داد: در مرکز استان پروژه‌های کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۶۰ تخت‌خوابی بوشهر، اورژانس عمومی و هسته‌ای بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر، بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی قلب بوشهر، مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص، مرکز تشخیص ودرمان سرطان در حال ساخت است که مجمع این پروژه‌ها در آینده یک مجتمع درمانی بزرگی را ایجاد خواهد کرد که در منطقه بی نظیر است.

کشمیری بیان کرد: دومین دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی با هزینه‌ای بیش از ۴۰ میلیارد ریال در مرکز  استان بوشهر مستقر شده است.

وی افزود: دستگاه آنژیوگرافی (مغزی و قلبی) یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه آنژیوگرافی و ساخت زیمنس آلمان است و هم در سکته‌های قلبی و هم در سکته‌های مغزی کاربرد بسیاری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اظهار داشت: با راه‌اندازی دستگاه دوم آنژیوگرافی در بیمارستان قلب بوشهر، معضل بیماران برای نوبت این خدمت درمانی، کمتر خواهد شد و همچنین به عنوان پشتیبان دستگاه اول در صورت خرابی و یا نیاز به تعمیر خواهد بود.

وی ادامه داد: قرار است یک دستگاه  ام‌آرآی در بوشهر یک دستگاه ام‌آرآی برازجان و دو دستگاه سی‌تی‌اسکن در بوشهر به شیوه BOT به تجهیزات تشخیصی درمانی استان اضافه شوند.

کشمیری افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک همه مسئولان به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مردم از خدمات با بهترین کیفیت بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام توان خود را برای ارایه خدمات با بالاترین سطح کیفیت به کار خواهند گرفت./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/86433