کد خبر: 86336 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 مهر 1396 - 13:01
مدیرکل منابع طبیعی بوشهر عنوان کرد:
تامین روشنایی منازل مرتع‌داران استان بوشهر با انرژی خورشیدی

اتحاد خبر مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با تاکید بر افزایش راندمان تولید در عرصه های طبیعی گفت: بر همین اساس تامین روشنایی مرتع داران استان بوشهر با انرژی خورشیدی را در دستور کار داریم.سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع مرتع‌داران اظهار داشت: تامین روشنایی منازل مرتعداران به وسیله تجهیزات خورشیدی برای اولین بار در توسط منابع طبیعی انجام می‌شود...

سهیل مهاجریاتحاد خبر مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با تاکید بر افزایش راندمان تولید در عرصه های طبیعی گفت: بر همین اساس تامین روشنایی مرتع داران استان بوشهر با انرژی خورشیدی را در دستور کار داریم.سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع مرتع‌داران اظهار داشت: تامین روشنایی منازل مرتعداران به وسیله تجهیزات خورشیدی برای اولین بار در توسط منابع طبیعی انجام می‌شود و در مساحت ۱۰ هزار هکتار از مراتع صعب العبور «هفت چاه» شهرستان کنگان انجام شده است.

 

به گزارش مهر؛  این پروژه در نیمه نخست سال جاری و از محل اعتبارات ملی و در راستای حفاظت مشارکتی صورت گرفته است.

مهاجری کاهش بهره‌برداری در عرصه های منابع طبیعی و ایجاد زمینه‌های عدالت اجتماعی در مناطق محروم و ایجاد انگیزه در حفظ و حمایت از منابع ملی را از اهداف مهم این طرح دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز تا کنون ده‌ها دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف صیانت از جنگل‌های زاگرس و جنوب کشور و استفاده بهینه از انرژی‌های نو توسط منابع طبیعی در مناطق روستایی، کوهستانی و عشایری استان بوشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

وی بر ترویج این فرهنگ در تمامی نقاط استان تاکید کرد و گفت: اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی آمادگی دارد که با مراجعه مرتعداران و همکاری آنها، نصب انرژی های نو و پاک را در سایر مناطق استان نیز توسعه دهد.

مهاجری تصریح کرد: در گذشته روستائیان و مرتع داران ما برای روشنایی محل زندگی خود، پخت غذا و استحمام از درختان منطقه برای تهیه مواد سوختی خود استفاده می‌کردند و این امر خسارت زیادی به جنگل وارد می‌کرد و این مسئله ضرورت توسعه روشنایی و آبگرمکن خورشیدی را در مراتع استان بیشتر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولین مربوطه اعتبارات بیشتری در اجرای این گونه طرح‌ها در استان جذب شود و مرتع داران بیشتر تحت پوشش قرار گیرند./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/86336