کد خبر: 85470 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 19 مهر 1396 - 17:52
مدیر کل استاندارد بوشهر در نشست مطبوعاتی:
پلمپ 10 مرکز CNG مغایر استاندارد/ ورود 3 شرکت بومی استان بوشهر به سطح بین المللی

اتحاد خبر: نشست مطبوعاتی مدیر کل استاندارد بوشهر، ظهر چهارشنبه 19 مهر ماه با حضور اهالی رسانه استان برگزار شد.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، محمدرحیم بهره مند مدیر کل اداره استاندارد بوشهر اظهار داشت: امسال 22 مهر ماه برابر با 14 اکتبر میلادی، روز جهانی استاندارد است. هر سال در این روز شعاری تحت عنوان شعار روز جهانی استاندارد...

اتحاد خبر-زهره عرب: نشست مطبوعاتی مدیر کل استاندارد بوشهر، ظهر چهارشنبه 19 مهر ماه با حضور اهالی رسانه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، محمدرحیم بهره مند مدیر کل اداره استاندارد بوشهر اظهار داشت: امسال 22 مهر ماه برابر با 14 اکتبر میلادی، روز جهانی استاندارد است. هر سال در این روز شعاری تحت عنوان شعار روز جهانی استاندارد تبیین می شود که شعار امسال "استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند"  می باشد.

وی اضافه کرد: برای اینکه ما در استان بوشهر شهر هوشمند داشته باشیم باید یک سری الزامات و شرایط را به وجود بیاوریم، به طوری که در خیلی از موارد نیازی به مراجعه حضوری نباشد.




بهره مند در توضیح برنامه های هفته استاندارد گفت: نمایشگاه کاریکاتور با عنوان حامی شامل 20 اثر از آقای "مسعود ماهینی" با موضوع حمایت از کالای ایرانی، مسابقه و پویش تلگرامی "کالای ایرانی می خرم"، برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد در مجتمع فرهنگی و هنری (23 مهر ماه) و افتتاح چندین آزمایشگاه همکار از جمله آزمایشگاه رادیاتور که اولین آزمایشگاه تخصصی رادیاتور خودرو در کشور است (توسط بخش خصوصی)، بخشی از برنامه های ما در هفته استاندارد می باشد.

مدیر کل اداره استاندارد بوشهر ادامه داد: روزهای هفته استاندارد به نام اقتصاد هوشمند، سفر هوشمند، تغذیه هوشمند، کار هوشمند، مسئولیت هوشمند، شهر هوشمند و زندگی هوشمند نامگذاری شده است.

محمدرحیم بهره مند با اشاره به اهمیت استاندارد در زندگی، عنوان کرد: مهمترین کاری که ما باید انجام بدهیم ترویج استاندارد است. البته تلاش های زیادی در این زمینه انجام شده است، ما ابتدا اطلاع رسانی انجام می دهیم و در صورت عدم توجه به این امر برخورد لازم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه توازن فنی را با تفویض اختیار در استان برقرار کرده ایم، خاطرنشان کرد: یک موضوع مهم ایجاد توازن بین شهرستان ها و مرکز استان است. در این راستا ساختمان نمایندگی اداره استاندارد دیلم را در طول سال گذشته ساخته و افتتاح کردیم. همچنین راه اندازی ساختمان نمایندگی استاندارد شهرستان عسلویه که باعث رفاه مردم این شهرستان و عدم نیاز به مراجعه آنها به کنگان شده است.

بهره مند اظهار داشت: به یاری خدا توانستیم نقشه راه زیرساخت الکترونیک را تبیین نموده و امیدواریم تا پایان سال جاری چیزی به نام کاغذ در سیستم نداشته باشیم و همه کارها به شکل الکترونیک انجام بشود.

مدیر کل استاندارد بوشهر گفت: سال گذشته 20 هزار و 414 اظهارنامه وارداتی داشتیم که مکاتبات آن از اداره کل با گمرک انجام شده است. در بحث اظهارنامه های صادراتی نیز با توجه به اینکه تسهیلاتی در امر صادرات صورت گرفته، تعداد 80 اظهارنامه داشته ایم.

وی اضافه کرد: در بخش واردات 104 اظهارنامه وارداتی مغایر با استاندارد شناخته شده و حدود یک میلیارد دلار کالا که اجازه ورود به آنها داده نشده است.

محمدرحیم بهره مند با اشاره به اینکه استانداردسازی تمام پارک های بازی انجام شده است، گفت: در سال گذشته 6 هزار و 437 مرکز عرضه کالا را مورد بازرسی قرار دادیم که از این مراکز 291 مورد کالا به دلایل جعلی بودن پرونده و یا اشکالات دیگری در کالا که در محل دیده و جمع آوری گردیده است.

وی ضمن توضیح برخی از بازرسی های واحد استاندارد افزود: در سال گذشته مراکز پرتردد سطح استان مثل هتل ها و رستوران ها را بازرسی نمودیم، که برای هتل ها استانداردسازی انجام گرفته است. برای رستوران ها نیز پس از انجام مکاتبات، تذکرهای حضوری داده شده است و در شرایطی که آسانسورها استاندارد نباشد حتما پلمپ خواهد شد، زیرا این اماکن عمومی هستند.



بهره مند اظهار داشت: طبق قولی که در گذشته داده بودیم پلمپ مراکز CNG مغایر استاندارد را آغاز نموده و 10 مورد از این پایگاه ها را پلمپ کرده ایم. ان شالله به زودی پایش دوم نیز انجام خواهد شد و طی کمتر از یک ماه آینده تمام 10 ایستگاه پلمپ شده به رفع عیب و استاندارد مطلوب خواهند رسید.

مدیر کل استاندارد بوشهر اذعان داشت: از مهر ماه سال گذشته تقریبا 78 مورد تدوین استاندارد ملی و همچنین 301 مورد بازنگری استاندارد انجام شده است و برای اولین بار پیشنهاد استاندارد بین المللی از استان بوشهر داشتیم. در واقع طی چهار سال گذشته بیش از 3 برابر تاریخ اداره کل، استاندارد نوشته ایم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش گفت: در سال گذشته 52 هزار ساعت آموزش داشته ایم. همچنین 3 تا از شرکت های بومی استان توانستند به سطح بین المللی برسند که یک مورد از استان بوشهر موفق به اخذ پروانه شده و دو مورد هم در مرحله ارزیابی می باشند.

مدیر کل استاندارد بوشهر اظهار داشت: اکنون در سطح کشور 3 شرکت از استان بوشهر به حوزه بین الملل وارد شده اند که حیطه فعالیت آنها بازرسی فنی کالا است و گواهینامه های بازرسی صادر شده توسط این شرکت ها در تمام دنیا مورد تایید می باشد./م

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/85470